Stukje tuin over, groentetuin of kippenhok??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Stukje tuin over, groentetuin of kippenhok??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 13:49

Ik heb dus een leuk stukje tuin over. Nu wil ik al een hele tijd wat krielkipjes en een hok en een ren enzo. Maar ik vind een groentetuin ook steeds maar leuker en leuker (pompoen, framboos, bietjes etc.). Maar ja, ik kan het stukje maar 1x indelen.

Wat zou jij kiezen en waarom??

Ik weet het even niet meer. Vind het allebei superleuk, alle tips dus welkom!!!

Ik weet even niet of ik dit topic bij Beestenboel of Voedertijd moet zetten...??

Jibbel

Re: Stukje tuin over, groentetuin of kippenhok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:51

Hmm..kipjes zijn leuk! Heb je eitjes van (hopelijk) alleen ze schijten echt veel en vies en dat kan best stinken 's zomers.
Dus groentetuintje is ook wel heel leuk en kun je lekker eens verschilldende dingen inzaaien. Maar wel tijdrovend..

Lastig!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:00

Doe je buren een plezier en maak een groentetuin. En groente of fruit uit eigen tuin, het werken, omspitten, zaaien, oogsten, het geeft zoveel voldoening!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:03

Ik zou voor een groentetuintje gaan. :j met de redenen die Cassidy al geeft.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 17:22

onze buren zouden het juist leuk vinden! en ik neem geen haan dus geen ge-kukeluu in de ochtend.

groenten vind ik ook leuk, worteltjes, rabarber mmm

dat poepen is wel vies maar dat kunnen we wel goed kwijt e.d.

verder denk ik dat een groentetuin net zoveel (of nog meer?) werk is als een paar kipjes, en beestjes zijn wel weer leuk

ik vind hem ook nog steeds lastig!!!

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:24

groentetuin is zoooveel werk! ik zou voor een kippenhok gaan, en met die stank valt het wel mee hoor. kippies zijn leuk, die kan je mak maken dan eten ze uit je hand :D en elke dag verse eitjes natuurlijk! ik vind groente uit de groententuin vaak een beetje tegenvallen qua smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:25

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 17:27

tja een groententuin én kipjes zou het mooiste zijn.. dan heb ik gelijk allemaal lekkers voor de kippies!!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:28

op http://www.dierenverblijf.com kun je hele leuke kippen hokken met rennen kopen. Een groentetuin is wel veel werk en niet iedereen heeft zin om zich daar mee bezig te houden. Frambozen kun je ook in pot laten groeien, dat doe ik zelf ook. Zelfde met aardbeien komkommer en tomaten.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:32

En kippen kunnen niet in een pot. :P
Ik vind het best een goed idee van chocobroodje, de kippen op het plekje in de tuin in een ren en in potten gewoon wat dingen kweken. Heb je beide dingen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 17:35

chocobroodje schreef:
op http://www.dierenverblijf.com kun je hele leuke kippen hokken met rennen kopen. Een groentetuin is wel veel werk en niet iedereen heeft zin om zich daar mee bezig te houden. Frambozen kun je ook in pot laten groeien, dat doe ik zelf ook. Zelfde met aardbeien komkommer en tomaten.

die heb ik gezien! (vind ze wel duur, maar ook mooi) we willen zelf iets in elkaar gaan zetten. heb het hele kippenforum (m.n dit topic http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewto ... =12&t=9559) al helemaal rond gelezen. en planten in een pot is misschien wel het beste. maar dan moet er wel een streep door die pompoenen denk ik, toch?? aardbeien heb ik al in een pot maar daar is het wel weer lastig de vogels buiten te houden.

hahah kippen in een pot!! :') (las net je reacties Yunomi)

ik tuinier nu ook best veel en heb ook best wat beestjes dus beide zou niet uitmaken imo.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:36

Jusi schreef:
Zidore schreef:
onze buren zouden het juist leuk vinden! en ik neem geen haan dus geen ge-kukeluu in de ochtend.

Kipjes kunnen ook kukelen ;) Die van ons doen het regelmatig, de vorige kippen die wij hadden deden het sowieso iedere ochtend.

Zijn wel multifunctioneel, hihi. Echte afvalbakken die ook nog wat teruggeven

onze kipjes kukelen niet hoor :=

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:37

oja ik moet er wel bij zeggen dat ze alles maar dan ook ALLES opvreten :P het zijn echte vuilnisbakken. als je kippies neemt, neem dan geen groentetuintje in een pot want als ze erbij kunnen is het zo verdwenen!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 17:39

Magiccc schreef:
oja ik moet er wel bij zeggen dat ze alles maar dan ook ALLES opvreten :P het zijn echte vuilnisbakken. als je kippies neemt, neem dan geen groentetuintje in een pot want als ze erbij kunnen is het zo verdwenen!

da's ook wel weer een goede tip

jullie maken me het niet makkelijker.... *diepe zucht*

ik zat al te denken om dit jaar voor de groentetuin te gaan, dan kan ik zien of ik het wat vind, en dan volgend jaar de kipjes
maar vorig jaar dacht ik al; ik ga voor de kippen (ben bang als ik het nu niet doe dat ik het dan helemaal niet meer doe ofzo)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:41

OOOOOOOH ...niets zo lekker als eieren van je eigen kippen!
Kan je het niet door midden doen, dus zowel groentetuin als kippies????

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:43

Zidore schreef:
chocobroodje schreef:

die heb ik gezien! (vind ze wel duur, maar ook mooi) we willen zelf iets in elkaar gaan zetten. heb het hele kippenforum (m.n dit topic http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewto ... =12&t=9559) al helemaal rond gelezen. en planten in een pot is misschien wel het beste. maar dan moet er wel een streep door die pompoenen denk ik, toch?? aardbeien heb ik al in een pot maar daar is het wel weer lastig de vogels buiten te houden.

hahah kippen in een pot!! :') (las net je reacties Yunomi)

ik tuinier nu ook best veel en heb ook best wat beestjes dus beide zou niet uitmaken imo.

Ik vond zelf de prijzen reuze meevallen, ligt natuurlijk wel aan het soort hok. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of je pompoenen kunt kweken in een pot, misschien een speciekuip gebruiken? Daar heb ik een appelboom instaan en die doet het super daar. Ook andijvie, wortels, sla en radijs kun je prima in ruime potten zetten :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:44

Magiccc schreef:

Gewoon zorgen dat ze er niet aankomen, dat probleem heb ik hier ook met de konijnen :))

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 17:45

aerdenhout1 schreef:
OOOOOOOH ...niets zo lekker als eieren van je eigen kippen!
Kan je het niet door midden doen, dus zowel groentetuin als kippies????

helaas daar is het oppervlak net weer te klein voor
voor een goed welzijn voor de kipjes wil ik wel een minimaal m2 voor hun ren en nachthok

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:30

Hoe groot is het stuk dat je hebt en hoe is de rest van je tuin in gedeeld?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:36

Grind!

Ik heb en een groentetuin gehad en kippen. Die kippen veroorzaakte me een zenuwinzinking en toen ze mijn hond ook steeds op de kop pikte door het gaas, gingen ze retour afzenden naar de kinderboerderij.

Groententuin is heel veel werk... luis, schimmel, torren, rot, etc. En de katten scheiten er als dank ook nog in... eet smakelijk!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:37

Kben ook benieuwd hoe groot het stuk is

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:14

KIPJES :D

ze zijn zo leuk en tam en grappig. Alleen al hoe ze rennen. Ze worden snel tam en zijn zo onbezonnen, lopen makkelijk onder het paard door of over de hond heen. Als je een boterham hebt zitten ze alle 3 op schoot :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 22:56

het stuk voor de groententuin / ren en het hok is ongeveer 4-5m2 (? ben slecht in schatten) maar genoeg voor 3 krielkipjes. én ze mogen daar buiten door de tuin scharrelen (wel op gezette tijden ivm de hondjes en katten i/d buurt) sowieso genoeg voor een groentetuin
de rest van de tuin is betegeling en planten (ze kunnen dus ook lekker tussen de planten/onkruid woelen
én we hebben een grote vijver (voor de geinteresseerde ;))

p.s. bramasole ik moest wel lachen om jouw reactie!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:31

Ik zou voor kipjes kiezen.
Ik heb een hekel aan tuinieren en vind kipjes fantastische dieren(ik heb er 25 bij mijn pony's lopen).

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 00:50

25! wow! nou zoveel hoef ik er ook weer niet. Gewoon een paar krieltjes die gezellig door de tuin kunnen scharrelen, als ik later een droomhuis met een nog grotere lap grond heb dan neem ik ook wel meer kipjes (en meer paarden, katten,vissen e.d. hahaha)
maar voorlopig nog even dus kiezen tussen kipjes en een groentetuin. ik vind het werk er aan beide niet erg. buren willen op ze passen als we op vakantie zijn (eieren krijgen ze toch wel van ons, maar ze vinden dat gewoon leuk) en die zouden ook wel op de groentes willen passen als ik dat vraag

elke dag verse groente of elke dag een vers ei

ik kom er niet uit geloof ik...