Ik weet het niet meer. Mijn kat pieste eerst op mijn oude sofa ( voor ze gesteriliseerd was, sofa heb ik eruit gegooid toen ze gesteriliseerd werd en toen ging het een paar weken goed. ( ze is nu net 1 jaar oud)
Nu plast ze al een paar keer op mn bed, Apart van dat ik dat verschrikkelijk vies vind is het lastig omdat mijn wasmachine mijn dekbed niet goed aankan.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Komt het omdat ze alleen is en niet genoeg aandacht krijgt? Ik ben hele dagen thuis maar wel veel bezig achter de computer. Ze komt niet buiten omdat dat hier te gevaarlijk is. Ik kan haar niet uit mijn slaapkamer houden omdat de slaapkamer ook mijn woonkamer is ( 1 ruimte) ik hoop binnen het jaar te verhuizen naar een woning met een aparte slaapkamer, waar zij niet op de slaapkamer zal mogen komen vanwege dit gedrag. maar tot die tijd zit ik ermee opgescheept. Ik houd ontzettend veel van Eshra maar dit is niet leuk meer.
Haar bak word ook gewoon schoon gemaakt dus ik heb dat uitgesloten als oorzaak.
Wie heeft er een idee ? moet ik er een vriendje bij halen voor haar? is er iets anders wat ik kan doen ?
Esther43
Geplaatst: 17-05-10 11:08
Mm... onze poes heeft ook op de bank geplast, alleen zij is al 5. Denk dat die van jou toch niet helemaal zindelijk is. Kon ze wel goed bij de kattenbak komen?? of was ze mischien perongeluk opgesloten in joun kamer? mischien een idee om een 2e kattenbak te kopen en dan in je kamer te zetten? of zit haar kattenbak wel dichtbij joun kamer.
ik heb maar 1 kamer een wwonkamer waar mijn bed in staat. geen aparte kamers dus., en ze weet heel goed waar de kattenbak is, ze is ook gewoon zindelijk geweest tot ze krols werd, toen begon het met af en toe op de oude bank , en nu de bank weg is pakt ze dus mn bed. Ze mauwt heel vaak om aandacht en komt er ook om vragen en ik begin nu te vermoeden dat ze het uit nijd doet omdat ze niet genoeg aandacht krijgt, maar doen katten dit ?
Inn
Geplaatst: 17-05-10 11:21
Probeer voorlopig even met een grote plastiek over je bed te leggen, misschien als hij/zij een tijd er niet meer opgeplast heeft (plastiek lijkt me minder aantrekkelijk) dat ze het niet meer gaat doen. Ik heb hier ook zo'n geval rondlopen overdag is de kamer afgesloten maar s' nachts gaat dat niet (kan maar langs één kant vast). Die vliegt nu s'nachts buiten en kan naar de schuur. Hij is twee en is hier nog niet zo lang. Bij de vorige eigenaar dachten ze dat het een andere kat was, maar die doet het niet meer sinds hij bij ons is. Die hadden steeds de verkeerde gestraft. Ook mijn dekbed is niet gemakkelijk in de wasmachine te krijgen, dus voorkomen is de boodschap. De kattenbakken lijken minder aantrekkelijk dan het bed, ik denk dat het meer uit bezitterigheid is onze reuk hangt daar wel heel duidelijk. Een vriendje bijhalen zal niet helpen vrees ik want wij hebben meerdere katten en er is er maar ene die dat doet.
hmm ik heb bedacht dat ik mijn dekbed maar gewoon over de lijn hang, kijken of dat helpt. Als ze op de hoes van het matras plast is het zo erg niet, dat past wel in de wasmachine en er zit een matrasbeschermer onder. Ik vind het voornamelijk vervelend dat ik haar niet van mijn bed weg kan houden omdat die in dezelfde kamer staat. Straks heb ik hopenlijk een aparte slaapkamer waar ze niet mag komen.
Ik had een vriendin met ook zo'n kat die dat continu deed. Alleen zij had wel een aparte slaapkamer. Ze heeft van alles geprobeerd. Ook laten helpen en ee extra kattenbak. Een een of ander geurlampje waardoor de kat rustig werd. Maar de conclusie was uiteindelijk stress. Ook deze kat kwam nooit buiten. Alleen er waren nog 2 katten die er ook woonden. Ze heeft uiteindelijk de kat weggedaan. En bij haar nieuwe eigenaren doet ze niks. Misschien kan jij ook kijken voor zo'n geurlampje. Sterkte ermee!
ik heb dat dekbed net nieuw, en geld voor een nieuw dekbed heb ik niet dus weggooien is geen optie ben ik bang.
funnyhorses
Geplaatst: 17-05-10 11:45
Zo'n poes heb ik ook gehad.Zij deed het als ze niet naar buiten mocht of kon. Die sproeide zelfs tegen de muur op,of als ik aan de telefoon zat dan kreeg ze het klaar om van buiten naar binnen te komen en dan plaste ze voor mn neus op de grond!Zo van,hee baasje ik moet nu aandacht! Dat sproeien kon volgens de dierenarts komen doordat er misschien nog hormoonweefsel zat wat niet helemaal weg gehaald was. Maar het is smerig,dat wil je echt niet in je huis.
het is niet zozeer sproeien denk ik , het gaat niet tegen muren op of meubels, het is echt plassen.
funnyhorses
Geplaatst: 17-05-10 11:56
jilleroo schreef:
het is niet zozeer sproeien denk ik , het gaat niet tegen muren op of meubels, het is echt plassen.
Wees maar "blij"! De mijne had zich een plek op mn kledingkast gekozen en sproeide zo tegen de muur en dan liep de pies zo langs de muur af. En ik maar zoeken waar die geur vandaag kwam,tot ik de kast weg haalde.....jeetje wat goor!!!
Aangezien er al veel topic met dit onderwerp geweest zijn, sluit ik deze. Mocht je vraag niet volledig beantwoord worden in één van bovenstaande topics, kun je het meest passende topic nieuw leven in blazen.