Duimen jullie mee voor mijn kleine poezel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

babydolll

Duimen jullie mee voor mijn kleine poezel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:30

Het zit ook allemaal niet mee ;(
Op vrijdag 7 mei hebben we onze oudste perzenpoezel moeten laten inslapen, hij was echt oud en op en volgens de dierenarts ook de enige juiste beslissing.
Nu loopt onze andere perzenpoezel al een tijdje te kwakkelen met benauwdheid. Hij had een luchtweginfectie gekregen en sindsdien is hij kortademig. De dierenarts heeft hem de 7ende een vitamineshot gegeven en nog een kuurtje voor zijn longen. Alleen, het gaat niet zo goed |( Gistermiddag viel hij om toen hij naar de bank wou lopen en is de hele middag suf voor zich uit aan het kijken. vanmorgen wou hij niet eten, een paar uur geleden blikje natvoer voor zijn neus geschoven en dat at hij lekker op. Ook gedronken.
Alleen ademt hij nog snel en hijgerig. Spint wel als je hem aait. Morgenochtend staat de dierenarts weer voor de deur. ( die komt ook aan huis, dierenziekenhuis rotterdam gebeld voor een second opion en die vond dat we nog wel konden wachten.) Kat is erg in de stress als we hem vervoeren vandaar dat we nog even willen wachten.
Ik ben bang dat het iets is.. Hij heeft weer beter voer gekregen. ( van royan canin indoor weer terug naar persian.) maar hij komt niet echt veel bij. Hij is klein en weegt niet zoveel..
het is echt m'n maatje en begin nu echt bang te worden ;(
Afbeelding
Duimen jullie mee dat het meevalt voor mijn kleintje?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:09

Ik druim met je mee hoor! Heel veel sterkte voor jou en je kleine poezel, ik hoop op een voorspoedig herstel!

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 19:32

vikki schreef:
Ik druim met je mee hoor! Heel veel sterkte voor jou en je kleine poezel, ik hoop op een voorspoedig herstel!

Dankjewel!
Hij is trouwens 12, en heeft eigenlijk een terugval gehad nadat mn moeder met het idee kwam hem te laten scheren?? hij hijgt nu heel snel.. we kijken het even aan, hij spint wel het gekke beest..

__danielle__

Re: Duimen jullie mee voor mijn kleine poezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:52

maar 12 vind ik al behoorlijk op leeftijd voor een pers zeg! dan doetie het nog goed en ziet er ook nog prima uit! Ik duim ook voor je mee en hoop dat het een beetje mee valt...

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 20:05

__danielle__ schreef:
maar 12 vind ik al behoorlijk op leeftijd voor een pers zeg! dan doetie het nog goed en ziet er ook nog prima uit! Ik duim ook voor je mee en hoop dat het een beetje mee valt...

De oude is 16 geworden, hij heeft geen nierproblemen verder oid en is kerngezond geweest.. Buiten van dat is hij actief, reageert nog op me en wil graag op schoot zitten.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:09

Het was ook niet om je de grond in te praten dat hij oud is en misschien op zijn eind komt hoor ;) meer een compliment dat hij er voor zijn leeftijd nog zo goed uit ziet!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:09

Heel veel sterkte! De Pers bij mijn ouders (eigenlijk van mij) is 13 en blijft veerkracht tonen als wij denken dat het nu echt naar het einde loopt. Hoop dat dat voor die van jou ook zo geldt!
Vergeet alleen niet dat katten ook spinnen om zichzelf te kalmeren en het dus niet altijd een teken is dat ze zich fijn voelen.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 20:20

RiandeV schreef:
Heel veel sterkte! De Pers bij mijn ouders (eigenlijk van mij) is 13 en blijft veerkracht tonen als wij denken dat het nu echt naar het einde loopt. Hoop dat dat voor die van jou ook zo geldt!
Vergeet alleen niet dat katten ook spinnen om zichzelf te kalmeren en het dus niet altijd een teken is dat ze zich fijn voelen.

daar lijkt het wel op, zijn ademhaling blijft iets langzamer dan. Het komt ook met vlagen, de ene keer lijkt hij te hyperventileren en de andere keer ademt hij gewoon iets sneller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:32

Ik heb hier een pers van 15 jaar dus het is wel degelijk mogelijk :D
Wens je heel veel sterkte met je kat, toch maar even het hart laten controleren.
Mijn pers is een maand geleden ook heel erg verkouden geweest heb ik druppels voor gekregen en ze is dr weer helemaal boven op gekomen.
Ze heeft drie weken niet gegeten, heb dr moeten dwangvoeren.
Hoop dat ze snel weer opknapt zo'n maatje heb je toch een speciale band mee, persen hebben gewoon iets!

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 21:36

Chiqa schreef:
Ik heb hier een pers van 15 jaar dus het is wel degelijk mogelijk :D
Wens je heel veel sterkte met je kat, toch maar even het hart laten controleren.
Mijn pers is een maand geleden ook heel erg verkouden geweest heb ik druppels voor gekregen en ze is dr weer helemaal boven op gekomen.
Ze heeft drie weken niet gegeten, heb dr moeten dwangvoeren.
Hoop dat ze snel weer opknapt zo'n maatje heb je toch een speciale band mee, persen hebben gewoon iets!

Die van mij krijst vrolijk naar me als ik z'n naam roep en loop achter me aan.. Hij heeft het heel erg benauwd nu.. zit toch te denken aan iets van astma. Dwangvoeren heb ik ook moeten doen bij zijn luchtweg infectie, nu eet hij gelukkig kleine hapjes.

Anoniem

Re: Duimen jullie mee voor mijn kleine poezel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:39

Dat klintk goed hoor als ze je nog roepen zit er nog genoeg leven in, alleen die benauwdheid moet wel een oorzaak hebben kan ook het hart zijn.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 21:46

Chiqa schreef:
Dat klintk goed hoor als ze je nog roepen zit er nog genoeg leven in, alleen die benauwdheid moet wel een oorzaak hebben kan ook het hart zijn.

Ze komt morgen aan huis, het is een kleine kliniek en ze heeft niet zoveel apparatuur( tenminste, het dierenziekenhuis heeft alles) We gaan waarschijnlijk een hartecho laten maken en rontgen's van de longen, bloed laten prikken ect. Hij is ziek maar echt niet aan het doodgaan.. we gaan er zoveel mogelijk aan doen om het poezelbeest er bovenop te krijgen. Maar m'n hartje breekt toch wel als ik hem zo zie liggen ;(