[BB] Main coon poes, wel of niet zwanger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilsse

[BB] Main coon poes, wel of niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 17:29

Hallo mede-bokkers,

Ik heb hier een mooie maine coon poes, met stamboom. En een hele mooie maine coon kater.
Nu wou ik altijd al eens graag een nestje, en alle kittens die er uit zouden komen zouden al een gouden mandje hebben gevonden... maar....

Het lijkt of ze niet zwanger kan worden? Onze jonge kater ( 1 ) zit er regelmatig op, dit vindt ze zelf prima. Hieruit maak ik op dat ze niet drachtig is.

Maar, de buik word ronder en eet ruim meer. Ook is ze erg aanhankelijk en ligt veel te slapen. En als ik mijn handen om haar buikje leg, lijkt dit ook echt rond te zijn. En als ik mijn oor er op leg ( Ja echt, hihi) Dan hoor ik allemaal gerommel. Hieruit denk ik dat ze wel weer drachtig is?!

Wat kan ik doen om dit zeker te weten? Of hebben jullie soortgelijke situatie's mee gemaakt?

Even voor de goede orde, alles staat in overleg met dierenarts en fokker. ( qua het nestje dan ) Ik ben nog niet heen geweest om haar op te laten voelen, en de fokker woont te ver weg om zelf te komen kijken. Wel is ze voor de eventuele dracht gecontroleerd.

Groetjes en heel erg bedankt voor het lezen,

Ilse

Limoen

Re: [BB] Main coon poes, wel of niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:47

Heb je al een catterynaam aangevraagd? Zodat je voor de toekomstige kittens een stamboom aan kunt vragen?

Zijn beide katten getest op HCM/PKD en Fiv/FelV?

Hoe zien haar tepels eruit? En wanneer moet ze gedekt zijn?
Dus hoelang is ze nu al zwanger?

Dat gerommel zijn waarschijnlijk de darmen. :')

Maar als ze dikker wordt en meer slaapt, meer eet en aanhankelijker is is er wel een kans dat ze zwanger is. Hoe oud is de poes?

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:19

De poes is 6, en in overleg met de DA mocht dit geen probleem zijn. Hihi ik dacht al dat het de darmen waren. maar goed.. je wilt wat he.

Ze zou nu 3 a 4 weken moeten zijn, de tepels iets rozig van kleur en wat vergroot, alleen niet allemaal.

Ja de katten zijn getest maar krijgen geen stamboom, dit omdat de kittens naar familie leden gaan en dit het eerste en laatste nest zou zijn, hierna word mijn kater gecastreerd.

(offtopic: Trouwens Limoen, volgens mij ken ik jou van het Heilige Birmaan forum ;) Ik heb ook nog een birmaan )

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:23

Maar geeft een poes niet aan, mocht ze drachtig zijn, niet meer gedekt te willen worden? Of zijn hier ook uitzonderingen in.