Hoe snel groeit de vacht van een sheltie/coronet cavia?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby

Hoe snel groeit de vacht van een sheltie/coronet cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 14:20

Toen ik mijn cavia Amber kocht, vroeg ik nog; 'Weet je zeker dat ze geen lang haar krijgt?' Ze was toen zo'n 6-8 weken en haar nestgenootjes leken wel (half)lang haar te gaan krijgen.
We zijn nu 5,5 maand verder en Amber heeft (half)lang haar gekregen. Vooral op haar kont is het erg lang (lengte van 1 a 2 vingerkootjes). De rest van haar vacht lijkt ook langer dan die van haar kortharige kooigenootje.

Is Amber misschien toch een Sheltie? Wanneer hebben/krijgen jonge Sheltie/Coronet (= sheltie met kruintje op voorhoofd. Amber heeft een kruintje op het voorhoofd.) eigenlijk een lange vacht? :? :)

Pluttersput

Re: Hoe snel groeit de vacht van een sheltie/coronet cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:34

Die vacht groeit niet ineens aan hoor, die groeit langzaam maar zeker. Dus als je geduld hebt, wordt het vanzelf langer ;)

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 14:52

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren :) . Zelf heb ik niks tegen shelties hoor (de rest van de familie zag dat niet zo zitten, maar ik denk niet dat we haar er minder leuk en lief om gaan vinden.)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:59

Hmm.. ik weet niet.. Toen ik mijn caafjes (kruising sheltie/peruvian/achtig iets) kocht hadden ze al iets langer haar, waren echt pluizebollen, en volgens mij waren ze na een half jaar toch echt wel een stelletje overjarige beatles :P

Ik was er overigens ook niet zo gelukkig mee hoor, dat lange haar :') Tenminste, achteraf is het wel cute, maar tis een hoop meer vachtverzorging (knippen enzo) en ze laten ook een stuk meer haar achter als je ze geknuffeld hebt :P Maar ach, ze zijn nog steeds leuk, en dat haar is eigenlijk ook wel errug grappig :P