Voerselectie bij jonge hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Voerselectie bij jonge hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 22:19

Ik heb een labrador van 10 maanden, die sinds kort weer op droge brokken staat in plaats van natuurvoeding. Hij verdraagt geen natuurvoeding, onze DA zei ook om hem er meteen vanaf te halen. Het merendeel van de honden is er super mee, maar mijn hond dus niet. Terug naar de brokjes.

Maar hij selecteert zijn voeding, we hebben nog een zak brokken staan van voor zijn natuurvoedingstijdperk, en mengen die nu onder EuroPremium, alleen vist hij die er uit. De andere brokken spuugt hij weer uit, vindt hij het simpelweg niet meer lekker? Hij at die vroeger namelijk wel gewoon op.

Wie weet een goede oplossing om hem alles te doen opeten?

Ik hoef geen discussies over het feit dat Natuurvoeding gezonder is, dat weet ik al, en we hebben ook geprobeerd hem hier op te zeten. Maar mijn hond is er simpelweg niet goed mee.

Laika

Re: Voerselectie bij jonge hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:44

Wat jammer dat het niet lukt met hem op vlees! Wil je het helemaal goed doen, accepteert je hond het niet :n Zonde!

Wat de brokjes betreft, misschien is de geur er wat af omdat de verpakking al langer open is? Misschien die brok een klein beetje vochtig maken voor je voert en dan de nieuwe brokjes erbij voegen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:50

Een labrador die zijn voer niet lekker vind is nieuw voor me :D Maar ik denk eigenlijk aan twee optie's! Optie 1 is inderdaad dat het kan zijn dat het voer al langer staat en gewoon niet meer smaakt, geur eraf is.

Is dit niet zo, dan optie 2, of weg gooien of als hij het wel op eet maar uit spuugt weg gooien en alleen die andere brokken geven die hij wel binnen houd.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 22:54

@ Laika: de zak was goed bewaard, in luchtdichte tonnen, dus dat lijkt me sterk. Ik denk dat hij deze nieuwe brokjes gewoon lekkerder vindt, ze ruiken ook sterker.

@ Pubelia: ja, de meeste mensen kennen geen kieskeurige labradors :) hij eet ook werkelijk alles, behalve brokken... Geef hem witloof, hij zal het best opeten hoor, maar geen brok.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:00

Daarom opperde ik ook het vochtig maken, dan komt er meer geur vrij :j :D

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 23:00

Laika schreef:
Daarom opperde ik ook het vochtig maken, dan komt er meer geur vrij :j :D

Ik ga het morgen iig proberen. En anders zoeken we wel weer iets nieuws...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:09

Onze labrador eet echt alles! Noem het op, en hij eet het! Nooit nog geen problemen gehad met hem iets te eten te geven. Pilletjes ziet hij geen eens tussen zijn brokken liggen. Want voor dat hij het ziet heeft hij het al op :D

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 23:11

pubelia schreef:
Onze labrador eet echt alles! Noem het op, en hij eet het! Nooit nog geen problemen gehad met hem iets te eten te geven. Pilletjes ziet hij geen eens tussen zijn brokken liggen. Want voor dat hij het ziet heeft hij het al op :D

Onze eet ook alles, maar vooral wat hij niet mag eten. Hij heeft een gevoelig spijsverteringsstelsel, en mag enkel nog brokken en brood van 2 dagen oud. Maar schotel hem kiezelstenen voor, en ik durf weten dat hij die nog op eet... Pillen zijn een ander verhaal. :Y)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:16

Welk merk brokken heb je nu? Onze lab vrat alles wat mn voor zn voeten kwam, maar pedigree pall luste die niet!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 23:18

Gelukkig dat die geen Pedigree eet :D Zit ook niks in, maar dat even ter zijde.

Hij kreeg eerst Hillsbrokjes, maar hij verdraagt de bewaarmiddelen niet, we staan nu op Europremium om te kijken of dat wel goed gaat, eten doet hij het iig wel.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:21

Wat versta je onder natuurvoeding? En wat versta je onder niet verdragen ervan?
Misschien gewoon een ander brokkenmerk proberen, goed merk is bijvoorbeeld Orijen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:51