In Feburari heb ik mijn eigen huisje gekocht met als grote wens een ren met kippen...
De ren was snel gekocht, met als doel een grotere ren zodat de kippetjes lekker vrij kunnen lopen.
De ren:

Toen kwam eind Maart de vraag of ik geen konijn wilde hebben. Dit konijn liep al een hele tijd in het park en ze hadden hem nu gevangen. Ach een nijntje erbij, dat kan best want de ren wordt toch groter gemaakt.
En zo komt Luigi in het leven, vol met klitten, dus de schaar en het scheerapparaat erover heen.
Arme Luigi heeft 2 weken geleden een ongeluk gehad. Is hoogst waarschijnlijk ergens aan blijven hangen en heeft zijn hele balzak opgen gescheurd, met spoed gecastereerd en Luigi huppelt nu weer vrolijk rond.

In de tussentijd zitten natuurlijk ook de kippetjes in de ren..
Meet: Jetje 12 jaar, De kip die de kippenpest overleefde!

En Saartje een paar maanden oud

April: De grote ren is nog niet af.
En er komt de vraag of ik geen 2 vrouwtjes konijnen erbij wil hebben. Deze konijnen moeten weg wanneer de tuin inorde gemaakt gaat worden. Ach als de ren af is dan kunnen er best 2 vrouwtjes bij, laat ik Luigi castereren en dan komt alles goed.
Ik had het nog niet uitgesproken of de dag erna komt het bericht:
De konijnen moeten NU weg, mijn dochter heeft ze hier gedropt. Bleek er een buitenhok bij te zitten dus allee laat maar komen....
Alleen, bleken mevrouw en mevrouw niet mvr en mvr te zijn. Maar mvr en men...
Mvr was hoog zwanger.
Als een idioot de ren inorde gaan maken, want dan kon ik die 2 uit elkaar halen. Helaas te laat want de avond hierna heeft ze een nest jongen gekregen en meneer heeft er weer boven op gezeten......
Het nestje samen met mams in een grote bench binnen neer gezet. Het leek goed te gaan, al waren de jongen erg klein.
Na een dag waren er 2 dood en na de 3de dag lagen alle 6 de jongen dood.
De ren in tussen tijd af dus Luigi kreeg een vriendje, Filmore:
.Dinsdag avond heeft Zazoe weer het leven geschonken aan een netjes met 8 jongen.
Helaas is er 1 overleden..
Meet Zazoe:

En haar nest met kids vandaag 4 dagen oud. De jongen zijn erg levendig en doen het erg goed. De haren beginnen er nu op te komen.

Het nest

Een van de 8-ling

Tijger nijntje

Bedje weer dicht..
Dit is de ren zoals hij nu is 12 vierkante meter:

Wie komt er beschuit met muisjes eten??
Owja opvang Lara is vol
Jetje legt geen eieren meer, die is lang geleden in de overgang geweest