Kat houdt wormenkuur niet binnen, help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat houdt wormenkuur niet binnen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:46

Omdat ik nu zo'n beetje alles heb geprobeerd om mijn kat goed ontwormd te krijgen, hoop ik dat jullie misschien ng goede tips of oplossingen hebben.

Ik heb dus een kat, en als ik hem een ontwormingspil geef of een ontwormingspasta, dan spuugt hij binnen 1 minuut alles uit. Zo heb ik al verschillende merken geprobeerd, Zelfs geprobeerd om het door een beetje blikvoer te doen, in pasta vorm, in pilvorm en in poeder (geplette pil), maar dat laat hij dus staan.
Hij eet geen vreemde dingen zoals worst, daar kan ik het dus ook niet in verstoppen...

Hij komt regelmatig buiten, ook in aanraking met andere katten (boerderij) welke dus niet ontwormd worden. Nu was ik zijn kattenbak aan het verschonen en zag ik een worm in zijn ontlasting, welke niet meer levend was, het was een witte worm, smal en redelijke lengte.

Maak me nu toch wel zorgen, heb voor komende week een afspraak bij de da staan, om hem te castreren en zal dit ook meteen aankaarten, maar misschien dat jullie in de tussentijd nog tips hebben?

zonnebloem18

Re: Kat houdt wormenkuur niet binnen, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:50

Er zijn ook pipetten tegen wormen kan je het beste bij de dierenarts even navragen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:51

Even met zn tweeen, de een pakt m in de houtgreep (in zn nekvel en zn achterpoten min of meer uitrekken) de ander stopt een pilletje erin. Niet vergeten wat water er achter aan te doen (dan moeten ze wel slikken). Ik doe het altijd alleen, sla een handdoek om de kat heen (bij zn borst beginnen en dan aan beide zijden naar zn rug, dat de poten er goed onder zitten en hij hier niet mee kan gaan krabben). Dan zet ik dit 'pakketje' tussen mn benen (ik zit dan op mn knieen). Je hebt dan je handen vrij om het tabletje erin te schuiven, dus met 1 hand de bek openmaken, en dan ook weer wat water er achter aan. Ik vind het het handigst met een spuitje.

Oja, alles van te voren klaar leggen is erg handig.

Succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:55

Ontwormen zoals al eerder genoemd kan via pipet in de net.

s_loves_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:13

nala mijn poes moest ook is zwangerschaps pillen slikken en daar houd ze dus echt niet van!
we hielden haar altijd goed vast en met een beetje gewicht op haar kon ze niet weg we hadden de pil altijd in een beetje smeerkaas of iiets anderswat ze lekker vind en dan duwen we het in haar mond dan wachten we tot ze het heeft doorgeslikt en als ze hem tijdens het doorslikken toch eruit spuugt dan stopten we hem eropnieuw een beetje ver in en hielden haar mond wat dichter.

zo dat is lijkt alsof het een hele marteling is!
maar meestal had nala hem toch best snel ingeslikt.

als het echt niet lukt dan zou ik het aan de dierenarts vragen die heeft vast tips of hij doet het meteen even voor je

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:17

zwangerschapspillen :+

de ontworminspipetten heten profender, kan je halen bij je DA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:45

Bedankt!

Kijk dat is dus voor mij nieuw, wist niet dat er ook ontwormingspipetten waren (ook handig voor mijn hond)..

Maar de pil of de pasta binnenkrijgen is het punt niet, die krijg ik er wel in, maar dan moet de kat zelf niet gaan kotsen daarna, want dan heeft het allemaal geen zin gehad.

maar enorm bedankt zal maandag gelijk pipetten gaan halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:42

Als ze braken op wormen pillen moet je ze eerst wel wat te eten geven dat schijnt beter te zijn voor de maag.
Je kan idd ook pipetjes halen of een injectie bij de DA als je dr dan toch bent...Ze werken ook veel langer en hoeven niet herhaald te worden over twee weken.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:48

Je hebt ook een soort pennen, die je in de bek doet en die een pilletje in de mond/keel legt/ schiet. (weet niet precies meer hoe die werken)

Je hebt inderdaad ook druppels voor in de nek. Al denk ik dat als je wormen goed aan wil pakken, dat je het echt via een pilletje/ pasta zou moeten doen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:16

Wij hadden hetzelfde probleem bij onze katten. Uiteindelijk zijn wij ook overgestapt naar de Profender (pipetjes dus) echt ideaal!

@Pubelia: 1 van onze katten had wormen, we hebben ze toen behandeld met Profender, binnen no time was er niks meer aan de hand :)