vrouwtjes konijn die sproeit wat nu ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

vrouwtjes konijn die sproeit wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 19:57

ik heb een mannetjes konijn
heb daar nu een vrouwtje bij gezet
ze gaan heel goed samen
alleen ze sproeit vanuit de kooi tot een meter ver
ook tegen de muur
alles zit onder
wie weet wrm ze dit doet ?

Emytje

Re: vrouwtjes konijn die sproeit wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:16

Je voedster heeft last van haar hormonen. Dat heeft die van mij ook. Die van mij rijd ook op mijn ram, knort en bijt soms door de hormomen. Zodra de belastingcenten binnen zijn word ze dan ook geholpen. ;)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:48

Zoals Emytje al zegt; dit heeft inderdaad met de hormonen te maken ;)

Even nog een vraag uit mijn eigen nieuwsgierigheid: Je hebt nu een mannetje- en vrouwtjes konijn samen gehuisvest.. Is één van de twee geholpen, of wil je een nestje fokken?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:55

Ik heb hetzelfde probleem hier, het vrouwtje sproeit met vlagen. Ze is niet zo erg als het rammetje destijds (gelukkig want die heeft een record van 2,5 meter!) Ik ga ze binnekort naar buiten verhuizen, en aangezien ze verder niet zo gek lastig is oor de hormonen laat ik haar voorlopig nog niet helpen. Wordt het erger dan wel :j

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:46

Sabin_e schreef:
Zoals Emytje al zegt; dit heeft inderdaad met de hormonen te maken ;)

Even nog een vraag uit mijn eigen nieuwsgierigheid: Je hebt nu een mannetje- en vrouwtjes konijn samen gehuisvest.. Is één van de twee geholpen, of wil je een nestje fokken?

mannetje is geholpen
stopt dit sproeien dan
of is t beter haar te helpen ?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:52

Hoe oud is het vrouwtje? Het kan dat ze vanzelf stopt, maar helaas niet altijd. Bij de mijne merk ik dat het echt in fases gaat. Bij mijn rammetje werkte de castratie iig direct. Hij heeft nooit meer gesproeid daarna.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:53

Ik heb begrepen dat dit om de zoveel tijd terug komt als de hormonen dus weer opspelen. Laten helpen blijkt bij een voedster overigens sowiezo geen verkeerd idee, want ook zij kunnen op latere leeftijd heel wat serieuze problemen aan hun baarmoeder krijgen. Maar goed, het is natuurlijk wel een operatie en dat brengt dus ook weer een hoop risico's mee en dus is het de vraag of je die risico's wilt nemen. Als ik kijk naar mijn eigen voedster, voor haar is het wel het beste. Daarnaast heeft mijn ram dan ook wat meer rust.