Bokkers met grijze roodstaarten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Bokkers met grijze roodstaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 17:15

Ik vroeg me af of er bokkers zijn met een Grijze roodstaart!

Momenteel overwegen wij de aankoop van een Grijze roodstaart.
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen! Zoals hoe jullie aan je roodstaart zijn gekomen bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 14-05-10 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Re: Bokkers met grijze roodstaarten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:17

Ik heb er zelf geen maar de oma van mijn vriend wel.
Ze is inmiddels al 33 jaar oud dus wat minder actief. Ze is heel eenkennig en nooit handtam geweest. Ik kom daar nu al 6 jaar om de week over de vloer en ze mag me nu nog niet :=

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:20

Helaas maakt mijn vriend me af als ik een papegaai neem.
Toen ik in de VS woonde had mijn gastgezin een amazone papegaai. Echt super!
Veel info vind je wel in dit forum: http://www.papegaaienforum.nl

veel plezier!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 17:24

Salsa schreef:
Ik heb er zelf geen maar de oma van mijn vriend wel.
Ze is inmiddels al 33 jaar oud dus wat minder actief. Ze is heel eenkennig en nooit handtam geweest. Ik kom daar nu al 6 jaar om de week over de vloer en ze mag me nu nog niet :=

Dat ze niet tam is is wel jammer, deze die ik op het oog heb is al tam trouwens.
Een opvangertje, en is nu op zoek naar een nieuw huis.
Daar schijn je wel mee op te moeten passen die eenkennigheid.
Het is nl aangeleerd gedrag. Iets wat je kan voorkomen door iedereen in huis ook veel met de vogel om te laten gaan.

Jammer Zodiacje! Hier heb ik er wel eens over nagedacht, maar nooit echt doorgezet.
Het is ook geen dier wat je zomaar aanschaft natuurlijk, daar moet iedereen achter staan.
Ik was opslag verlieft op hem, kroelkip. :+:
Het enige is dat deze met kooi wel 700 euro moet kosten, opzich denk ik niet gek maar wel even om over na te denken.
Mijn parkiet is in december overleden en we wilden misschien weer een hond, maar dit is ook een goede optie natuurlijk.
Het voordeel is dat ik maar 20 uur werk en mijn moeder gewoon thuis is.
Hij gaat dan ook gewoon los in huis trouwens, mijn parkiet was ook altijd los. Ik mis hem nog steeds verschrikkelijk.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:30

de prijs is niet eens zozeer om over na te denken; een papegaai heeft net zoveel aandacht nodig als een kind. een tijd op vakantie gaan is lastig en dan kunnen ze ook nog eens oud worden.
Daarentegen kan het je beste vriend zijn, zijn ze super grappig en geven ze veel liefde terug.
Maar wees je er dus wel van bewust dat zo'n beestje echt bijzonder veel aandacht nodig heeft.

Even goed nadenken dus en je goed inlezen.
700 euro incl kooi vind ik wel een redelijke prijs overigens.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:39

Wij hebben al jaren een grijs roodstaart...Mijn ouders hebben hem gekocht als jong vogeltje die nog pap moest eten. Toen was het nog een grote allemans vriend maar tegen de tijd dat hij volwassen werd veranderde dat. Vanaf dat moment besloot hij dat alleen mijn moeder lief is }> . Zij kan alles met hem doen maar anderen "moet" hij niet. Hij staat in een hele grote kooi bij ons in de kamer (2m hoog en 1,50m in het vierkant). Het is een vogel die heel gezellig mee praat en echt nog nooit geschreeuwd heeft.
Mijn ouders hebben er ooit eens een vriendje voor hem bij genomen maar dat vond hij helemaal niks..Ging zich van de stress kaalplukken dus die is terug gegaan.
Maar ik weet wel dat je het moet treffen..sommige schreeuwen echt zo nu en dan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 17:43

zodiacje schreef:
de prijs is niet eens zozeer om over na te denken; een papegaai heeft net zoveel aandacht nodig als een kind. een tijd op vakantie gaan is lastig en dan kunnen ze ook nog eens oud worden.
Daarentegen kan het je beste vriend zijn, zijn ze super grappig en geven ze veel liefde terug.
Maar wees je er dus wel van bewust dat zo'n beestje echt bijzonder veel aandacht nodig heeft.

Even goed nadenken dus en je goed inlezen.
700 euro incl kooi vind ik wel een redelijke prijs overigens.

Het geld gaat het mij ook niet om, mijn ouders wel heb ik de indruk. Maar een lieve vogel is mij ook heel veel waard.
Het is ook echt de bedoeling dat het mijn grootste vriend word, het word ook zeker geen kooivogel.
Het liefst zou ik ook willen dat het beest gewoon met mij mee kan ergens heen. Of lekker mee in de tuin.
Mijn parkiet was ook echt mijn vriendje, ik vind het nog steeds verschrikkelijk moeilijk.

Ik ga trouwens waarschijnlijk nooit meer werken als 20 uur, dus dat is het punt niet.
Tegen Tom zat ik uren te banketstaaf en te spelen wat hij dan nog geweldig vond ook.
Met eten zat hij gewoon op tafel of bij je.

Ik verlang echt weer naar een grote vriend om aandacht aan te kunnen geven.
Voor in de vakantie heb ik al een, zelfs twee goede opvangadressen trouwens.
Een collega van mijn vader heeft veel papegaaien en vangt ook vanalles op.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 18:06

Wat ik trouwens wel een voordeel van dit dier vind is dat hij niet echt een hekel lijkt te hebben aan bepaalde mensen.
Wel zeiden ze dat het een mannenvogel is, maar ik denk dat dat niet per definitie een probleem hoeft te geven.
Iedereen die bij die kooi kwam kijken werd begroet en mocht meteen aan het kriebelen. Ze zeiden ook dat er geen kwaad in zit.
Dat vind ik positief, de vogel heeft al veel mensen gezien en is lang in huis geweest.
Dan is de kans op slagen veel groter, dat vind ik belangrijk aangezien je ze niet voor 5 jaar aanschaft.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:26

BB-ITP --> BB

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:00