onze collie al 3 jassen gesloopt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wollie27

onze collie al 3 jassen gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 00:01

Vanavond de derde jas kapot gebeten.
we hebben onze schotse collie al 3 jaar nooit wat stuk gemaakt maar nu in 3 weken al 3 jassen kapot gemaakt van mijn vriend.
toch ergens wel een beetje vreemd.
nou weet ik dat collie,s echte gevoels honden zijn dus er zal hem vast iets dwars zitten maar wel erg vervelend.
en ergens ook zijn eigen schuld want na de eerste jas heb ik al gezecht hang je jassen dan op de kapstok waar hij niet bij kan maar ja een echte man vooral niet luisteren en zie het reseltaat haha

Lauratje_88

Re: onze collie al 3 jassen gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 00:07

Train je man en geef je collie wat te doen. :D

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 00:09

haha dat is een goeie nou ik denk dat hij na 3 jassen nu wel zijn lesje heeft geleerd en de hond heeft genoeg te doen dat is het gekke nou net.
Lauratje_88 schreef:
Train je man en geef je collie wat te doen. :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:38

Heb je in de jassen toevallig hondenkoekjes gehad?

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 14:14

nee hij gebruikt die jassen voor het werk en hij heeft nooit honden koekjes of andere eet dingen erin zitten .
Nikki__ schreef:
Heb je in de jassen toevallig hondenkoekjes gehad?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:33

Kan het zijn dat ze loops is geweest en nu schijnzwanger wordt?
Als ze dit gedrag verder nooit vertoont kan dat een oorzaak zijn.

Edit: Oeps, het is een "hij". Dan weet ik het even ook niet. Voorkomen is altijd sleutelwoord. Vriendje moet dus gaan leren opruimen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:30

Dr voor zorgen dat ze dr niet meer bijkunnen, als ze eenmaal het slopen doorhebben blijven ze dat toch wel doen en pakken straks wat anders.
Eventueel een bench?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:33

wollie27 schreef:
we hebben onze schotse collie al 3 jaar nooit wat stuk gemaakt maar nu in 3 weken al 3 jassen kapot gemaakt van mijn vriend.
nou weet ik dat collie,s echte gevoels honden zijn dus er zal hem vast iets dwars zitten maar wel erg vervelend.
en ergens ook zijn eigen schuld want na de eerste jas heb ik al gezecht hang je jassen dan op de kapstok waar hij niet bij kan maar ja een echte man vooral niet luisteren en zie het reseltaat haha

Zorg in ieder geval dat hij niet meer bij de jassen kan ;)
Verder is het belangrijk om uit te vinden wat hem dan dwarszit. Verveeld hij zich? Je zegt dat hij genoeg te doen heeft. Is dit lichamelijk of ook geestelijk? Misschien krijgt je hond wel voldoende beweging, maar wil hij ook geestelijk aan het werk. Collies zijn intelligente honden. Is er verder iets in de situatie / omgeving e.d. veranderd waardoor de hond van slag kan zijn?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:05

Dan moet hij zijn spullen maar opruimen. Jassen horen op de kapstok. Net of wij dat zo braaf doen :o , niet dus. Hier hangen de jassen ook op de stoelen, maar gelukkig hebben wij een brave collie die geen jassen sloopt.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 16:39

heb je voor mij voorbeelden hoe ik hem meer geestelijk aan het werk kan zetten wil het toch is proberen
en het enige wat is veranderd is dat mijn vriend weer meer aan het werk is en dat zou ook wel is heel goed de reden kunnen zijn denk ik zelf nu.

Pollewoppy schreef:
wollie27 schreef:

Zorg in ieder geval dat hij niet meer bij de jassen kan ;)
Verder is het belangrijk om uit te vinden wat hem dan dwarszit. Verveeld hij zich? Je zegt dat hij genoeg te doen heeft. Is dit lichamelijk of ook geestelijk? Misschien krijgt je hond wel voldoende beweging, maar wil hij ook geestelijk aan het werk. Collies zijn intelligente honden. Is er verder iets in de situatie / omgeving e.d. veranderd waardoor de hond van slag kan zijn?