Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wollie27 schreef:Vanavond de derde jas kapot gebeten.
we hebben onze schotse collie al 3 jaar nooit wat stuk gemaakt maar nu in 3 weken al 3 jassen kapot gemaakt van mijn vriend.
toch ergens wel een beetje vreemd.
nou weet ik dat collie,s echte gevoels honden zijn dus er zal hem vast iets dwars zitten maar wel erg vervelend.
en ergens ook zijn eigen schuld want na de eerste jas heb ik al gezecht hang je jassen dan op de kapstok waar hij niet bij kan maar ja een echte man vooral niet luisteren en zie het reseltaat haha
Pollewoppy schreef:wollie27 schreef:Vanavond de derde jas kapot gebeten.
we hebben onze schotse collie al 3 jaar nooit wat stuk gemaakt maar nu in 3 weken al 3 jassen kapot gemaakt van mijn vriend.
toch ergens wel een beetje vreemd.
nou weet ik dat collie,s echte gevoels honden zijn dus er zal hem vast iets dwars zitten maar wel erg vervelend.
en ergens ook zijn eigen schuld want na de eerste jas heb ik al gezecht hang je jassen dan op de kapstok waar hij niet bij kan maar ja een echte man vooral niet luisteren en zie het reseltaat haha
Zorg in ieder geval dat hij niet meer bij de jassen kan![]()
Verder is het belangrijk om uit te vinden wat hem dan dwarszit. Verveeld hij zich? Je zegt dat hij genoeg te doen heeft. Is dit lichamelijk of ook geestelijk? Misschien krijgt je hond wel voldoende beweging, maar wil hij ook geestelijk aan het werk. Collies zijn intelligente honden. Is er verder iets in de situatie / omgeving e.d. veranderd waardoor de hond van slag kan zijn?