Wat is een ideale hondenauto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Wat is een ideale hondenauto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 16:33

Mijn auto'tje staat bijna in de verkoop en ik wil na de verkoop van mn auto, graag weer een andere auto kopen. Ben er nogal van afhankelijk om naar mn werk te komen ;)

Gezien we eind van dit jaar een pup krijgen, is het wel handig als het een auto is waar we de hond makkelijk in mee kunnen nemen. Het mooiste zou zijn, als er ook een bench in past. Maarja, ik heb geen bal verstand van auto's en ik zou niet weten naar welke merken en type's ik kan kijken. Het liefst moet het ook een zuinige auto zijn, zodat ik niet wekelijks hoef te tanken. Mijn huidige auto rijd ongeveer 1 op 11, dus mijn nieuwe auto mag in iedergeval niet meer verbruiken, het liefst zelfs een stuk minder ;)

Ik vind zelf Vitara's en Jimny's wel hele leuke auto's, maar ik zag op internet dat je bij deze de 1 op 10 bijna niet eens red...
Maar goed, mijn vraag dus, wat is een leuke/geschikte honden auto?

saskiaojan

Re: Wat is een ideale hondenauto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:36

Een bestelautootje....caddy, combo oid
Kan je met zijn 2en in, verbruiken weinig en kan de hond incl bench makkelijk achterin.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 16:37

Mn moeder heeft een Doblo, super handig ding, maar ik vind hem vreselijk rijden! Maar misschien idd eens een ritje maken in een caddy of combo!

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:39

Voor mijn uitlaatservice heb ik een Opel Vivaro, echt een perfecte auto. Vooral omdat hij mijn ponytrailer ook kan trekken. Deze is volgens mij voor particulier gebruik niet voordeling (voornamelijk in de wegenbelasting)

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:39

ford focus station, de nieuwere zijn ook vrij zuinig tegenwoordig

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 16:42

Oja, hij mag ook geen duizende euro's kosten ;)
Denk dat een Focus Station wel wat boven mn budget is, haha.
Ik hoop voor mijn auto zo'n 2500 euro te kunnen krijgen (misschien zelfs iets meer, maar wil mezelf niet rijk rekenen, straks gaat ie voor minder weg, haha) en ik wil ook best wat bij leggen, maar zo richting de 3500 vind ik eigenlijk wel meer dan genoeg voor een nieuwe bak...

Edit: die Opel Vivaro is wel erg groot, er hoeft maar 1 hond in, haha. Maar wel ideaal voor de uitlaatservice natuurlijk!

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:45

Misschien handig om je budget te vermelden en of je nieuw of tweedehands wil. Wat voor een hond krijg je (deense dog of jack russel maakt nogal een verschil!)
Mijn moeder heeft een tijdje een Jimny gehad, niet zo duur om te tanken, wel heel weinig ruimte. Voordeel van suzuki: heel goedkoop in onderhoud!
Vriend heeft van zijn werk nu een dacia logan, ook handig om de hond mee te nemen, niet te duur in aanschaf en best zuinig, maar kwaliteit is ondermaats.
We hebben nu een Landrover Freelander. Lekker veel ruimte, alleen wel een echte jeep. Niet lekker om mee door de stad te gaan.
Zus heeft een Rover station, perfecte auto voor honden (dierenarts), maar die maken ze niet meer, maar een station is zeker een optie.
Broer heeft een Volkswagen passat, gigantisch veel ruimte, ook heel zuinig (wel een diesel)
En als laatste broer, een Opel Zafira, ook ideaal om de hond mee te nemen, geen idee over zuinigheid!
Succes!

Edit: zie nu je prijsklasse!
Dan vallen er al een heleboel af.
Denk dat dan de dacia en de jimny overblijven 2ehands.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:48

Combo's, Caddy's, berlingo's ed zijn niet zo duur, kan je je autootje niet inruilen en evt bijbetalen?
Wij hebben nu een peugeot station, ook een hele fijne zuinige auto.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:05

Focus station is voor die prijs wel te krijgen hoor, alleen zul je in bouwjaren moeten inleveren :D

Wij hebben een focus station uit 2005 en als we de bank platgooien, passen onder 2 doggen er mooi in hoor :j hierna willen we eigenlijk weer een ford mondeo, die hadden we hiervoor en dan heb je toch iets meer ruimte en meer comfort.

Wordt het een diesel of een benzine auto?

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:10

Mijn vader heeft een Mitsibitsu (?) Lancer station.
Doet veel in de honden, dus ook een grote bench erin staan.
Erg goede auto hiervoor, veel ruimte maar hoeveel hij op hoeveel rijd weet ik niet.

Ik denk dat je sowieso voor een stationcar moet gaan, of een combootje dan, met een bak erachter dus, waar je de bench kwijt kunt.
Vaak zijn deze ook niet zo duur, omdat het al oudere modellen zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 18:00

Oudere modellen vind ik niet erg, ik heb nu echt een leuke auto, golf 1 cabrio uit '91 en ik ga toch niet meer zo'n leuke auto vinden als deze ;) Dus het mag ook een lelijke bak zijn, haha. Ik vind het belangrijker dat de auto betrouwbaar is, omdat ik elke dag meer dan een uur in de auto moet zitten (heen en weer naar het werk) en ik heb zowieso 1x per maand vergadering in Den Haag, dus dan zit ik ook een aardig tijdje in de auto.

De hond zal trouwens een Dobermann gaan worden, dus geen reus van een hond, maar ook geen schoothondje. Als ik een Jack Russel zou krijgen, zou ik daar de auto niet op aanpassen, maar een Dobermann in een oud Golfje, dat word niet handig ;)

Het zou trouwens wel om een Benzine auto gaan, want voor een Diesel rij ik geloof ik niet voldoende km's.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:12

Ik heb net een Ford Focus station gekocht, althans hij komt morgen en mijn 1e auto. Ik heb deze ook gekozen voor de hond en voor de prijs die je in gedachten hebt is die goed te krijgen, auto's heb je dan rond bouwjaar van 2000 en dan onder de 200.000km gereden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 18:13

Ik zal eens kijken straks voor die Ford Focus, hoor nu al van meerdere mensen positieve verhalen en het rijd in iedergeval lekker, want ik heb "vroegah" in een ford focus station rijlessen gehad!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 19:09

Er zijn idd best veel van die Focusjes te koop en zelfs nog onder budget, dus dat is ideaal! Gelijk ff gekeken wat dat moet kosten aan aan verzekering & wegenbelasting en dat is nagenoeg hetzelfde als wat ik nu betaald. In wegenbelasting ga ik iets omhoog, maar de verzekering word iets goedkoper, dus dat compenseerd mooi. En ik zag dat ie ongeveer 1 op 15 rijd, dus daar ga ik dan weer op vooruit. Jeetje zeg, straks hou ik nog geld over ;)

Edit: voor de mensen met een Focus, hoe zit het met onderhoud e.d. Mankeert er vaak wat aan, of valt het allemaal wel mee?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:41

Nou hebben wij 1 uit 2005, met nog geen 180.000 op de teller, wij hebben er nog geen onderhoud aan gehad. De banden schijnen wat sneller te slijten dan bij de meeste andere auto's, maar als je er gewoon goede kwaliteit banden onder legt, dan kunnen ze wel ff vooruit :) verder normaal onderhoud, focussen zijn goede auto's, ik ken geen gekke verhalen.

Ik ben er erg blij mee, ligt als een huis op de weg, wij hebben een snelle diesel, gaat als de brandweer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:49

Ik heb een Opel Vivaro die door Roelofsen Raalte is omgebouwd tot een "3-hondsbus" met aparte kasten/kleedruimte voor mij zelf :D
Echt ideaal maar er hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan...
www.roelofsenraalte.nl

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 19:53

Dat is wel heel gaaf zeg!! Maar gaat mij iets te ver ;) Dat prijskaartje is me wat te hoog, haha