hond boven om te plassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

hond boven om te plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 15:51

Onze hond, een malterzer van 9,5 jaar, probeert het nu iedere keer om naar boven te gaan om alles onder te plassen.

Gister ochtend vroeg toen stond de kamer deur een stukje los en dan gaat de hond meteen naar boven. Hij heft het bed van mijn moeder onder geplast. Waar we later achter kwamen. Later in de ochtend zat ik op de pc en hoorde een hond de trap af komen. (tussendeur zit niet standaard dicht bij ons.) En weer was maickey boven geweest.. Ik dus naar boven om te zoeken waar hij wat had gedaan, en ja hoor.. Op mijn kamer naast het bureau lag een plas.. Later in de middag wou hij weer naar boven maar toen zag mijn zus hem optijd, die stond toevallig boven.

Vandaag kom ik terug en mijn broer was boos op maickey. Hij was weer boven geweest en heeft een drol voor zijn kamerdeur neergelegt.. Ik kan niet begrijpen waarom hij dit doet... Ze gaan 3 keer per dag uit, en lopen regelmatig op de plaats. Daar plast hij ook wel eens.

Wij hebben trouwens 4 honden. Maickey en de engelse stafford komen niet boven en de 2 chihuahua's wel. 1 van de chihuahua's is nog pup..

Maickey heeft het nooit eerder geprobeert om boven alles onder te plassen, alleen de laatste tijd. Ik kan geen reden bedenken waarom hij het boven doet, en niet beneden.. Elke keer maakt hij er gebruik van nu..

Wat kan een reden zijn waarom hij dit doet?

Jenny21

Re: hond boven om te plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:53

Dominantie tegenover de honden die wel boven komen?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:57

Jenny21 schreef:
Dominantie tegenover de honden die wel boven komen?

Denk het ook, misschien is hij wel bezig zijn territorium af te bakenen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:22

Je zegt dat er ook nog een pup is, sinds wanneer doet hij dit en sinds wanneer is de pup er?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:24

Misschien heeft hij nierproblemen, en moet hij gewoon vaker uit? Tenslotte is het de jongste niet meer. Zowiezo jezelf aanleren de deur goed dicht te doen, scheelt alweer.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:28

Hij is niet de jongste meer. Naar mijn idee, alle honden gewoon beneden houden. Deur achter je dicht doen dus.
Traplopen is daarnaast ook nog slecht voor honden, zeker voor een oudere, kleine hond.
Oudere Jack Russel x Maltezer van een vriendin is ingeslapen nadat ie de trap afgedonderd is en 2 pootjes had gebroken..

Probleem zelf zou ik niet weten, in ieder geval zou ik hem eerst eens laten nakijken door de DA en vaker naar buiten.
Zou toch zielig zijn als zo'n oudere hond gewoon niet zn behoeftes kan ophouden en je blijft denken dat het dominantie is..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:30

AH_scim schreef:
Wij hebben trouwens 4 honden. Maickey en de engelse stafford komen niet boven en de 2 chihuahua's wel. 1 van de chihuahua's is nog pup..

Maickey heeft het nooit eerder geprobeert om boven alles onder te plassen, alleen de laatste tijd. Ik kan geen reden bedenken waarom hij het boven doet, en niet beneden.. Elke keer maakt hij er gebruik van nu..

Kan je het echt niet zelf bedenken? :)

Ik denk dat als hij zijn behoeftes niet meer zo goed op kan houden dattie dan niet eerst een trap op gaat lopen en dan pas zn behoefte gaat doen, dat gaat meestal dan meteen op de plek waar de hond is.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:36

Daar ben ik het dan weer niet mee eens x_marr. Een hond die geleerd heeft altijd buiten zijn behoefte te doen, maar het niet meer op kan houden, zal altijd een stil plekje zoeken in huis om daar zijn behoefte te doen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:42

Maar waarom zou hij dan 's ochtends wachten tot ie naar boven kan terwijl er beneden nog niemand is? In mijn ogen is dat niet heel logisch en zou ik dus eerder kijken naar dominantie. En ook andere keren waren er mensen boven, dus ook geen rustig plekje.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 10:02

Even een spelfoutje uit haast..

1 van de chihuahuas slaapt boven op mijn kamer bij mijn zus. De andere heeft 3 keer boven geslapen maar dat is geen succes. Dus die is gewoon altijd beneden.

Het is ook niet de bedoeling dat de honden traplopen. Alleen die ene chihuahua omdat die naar 3 jaar gewent is om boven te slapen.

Pup is er nu denk ik een maand. En maickey doet het nu sinds 3 dagen echt. Dus nee ik kan het niet bedenken..

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:56

x_Marr schreef:
Maar waarom zou hij dan 's ochtends wachten tot ie naar boven kan terwijl er beneden nog niemand is? In mijn ogen is dat niet heel logisch en zou ik dus eerder kijken naar dominantie. En ook andere keren waren er mensen boven, dus ook geen rustig plekje.

Misschien omdat hij juist het meest beneden is wil ie het daar schoon houden. Mijn hondje had ook een keer hele erge diarree dat ze het niet meer op kon houden en is toen dus boven gaan zitten. Ze ver mogelijk weg van waar ze het meeste is.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:58

misschien dominantie , en wat lysette zegt klinkt ook wel logisch