We hebben dus een dikke, oude kater. Die hebben we al z'n hele leven. Woonde vroeger bij m'n vader samen met de andere katten, en daar was meneer echt de baas. Wou een jonge kitten lekker spelen, bam met de poot tegen jonkie's hoofd. Stond iemand in de weg als meneer wou eten, weer hopla, een klap met die dikke poot. Een echt dominant dier dus. Sinds eind vorig jaar is Johnny bij m'n moeder gaan wonen, net als ik. hier hebben we geen andere katten en John is dus erg gehecht aan aandacht van mensen.
Nou is de moeder van een vriendin van m'n moeder dement, en die gaat naar een rusthuis, dus zoeken ze opvang voor hun kat. Mama heeft haar hulp aangeboden dat wij de kat zullen opvangen. Ben alleen een beetje bang voor John's reactie. De andere kat is ook oud en dus niet meer zo speels, maar toch. Ben er 99% zeker van dat Johnny de bullebak gaat uithangen omdat hij niet meer alle aandacht krijgt en omdat een andere kat z'n territorium binnendringt..
Ben benieuwd naar ervaringen. Of John überhaupt ooit gewend zal geraken aan een 'vriendje'
Ik heb expres voor een niet dominante kat gekozen, een dominante met een dominante moet je ook echt niet doen.
WAT doet DAT hier?!
Sowieso is er denk ik altijd wel plek voor 2 katten, ook al mogen ze elkaar niet, in een ruim huis. Als ze genoeg ruimte hebben om elkaar te ontwijken, dan wennen ze vanzelf aan elkaar.