Konijn knort/gromt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Konijn knort/gromt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 11:17

Hoi allemaal :Y)
Ik heb sinds eind maart 2009 een konijntje, Muffin (aug 2009 gecastreerd). Hij heeft altijd samen met cavia's gezeten, omdat ik de ruimte niet had voor een tweede konijn en ik het nog zieliger vond om hem alleen te laten zitten. Sinds januari dit jaar heb ik de kamer voor mezelf en hoef ik mijn slaapkamer niet meer te delen met mijn zus, aangezien zij het huis uit is. Deze keer had ik wel ruimte voor een tweede konijn en deze heb ik dan ook aan Muffin cadeau gedaan ( :+ ). Haar naam is Nomi. Sinds dat Nomi er is, en ik kom in hun buurt (ze zitten vrijwel altijd bij elkaar in de buurt) en ik steek mijn hand uit, dan begint Muffin te knorren/grommen. Hij valt niet aan ofzo, ik mag hem en Nomi wel gewoon aaien, maar hij gromt een beetje naar mijn hand.

Nu mijn vraag.. Is dat gewoon het beschermen van Nomi? Want Nomi is nu ongeveer 4 maanden. Zou het kunnen dat hij een beetje vader gevoelens heeft ofzoiets? Ik heb geen flauw idee. }:0

Krissie0

Re: Konijn knort/gromt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:18

Dat is inderdaad beschermen van het andere konijn. Mijn konijn doet dat tegenover haar rinkelballetje als mijn dochter dat af wil pakken.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:21

Denk wel dat het beschermen is ja. Mijn konijn doet het ook maar die zit alleen omdat de ander een mannetje is en niet gecastreerd. Maar die bijt nu ook soms. Alleen als ze in het onderhok zit als je er wil pakken als ze boven zit is er niks aand e hand.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:22

dat denk ik ook ja,, en ik denk geen vadergevoelens hoor hahah
dat is puur dit is mijn vrouwtje afblijven.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 11:30

NienkeNiels schreef:
dat denk ik ook ja,, en ik denk geen vadergevoelens hoor hahah
dat is puur dit is mijn vrouwtje afblijven.

Hahaha, je weet maar nooit he }:0
Bedankt voor de reacties!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:19

ik hoorde vandaag van mijn dochter die ook 2 konijnen heeft zitten dat het gecastreerde mannetjes nijntje dat ook doet. Ze bracht ze wat lekkers en daar is tie zo dol op dat zodra zij het bakje pakt om ze wat lekkers te geven dat meneer nijn tegen haar knort/gromt. Zij vindt het erg grappig. waarschijnlijk verdedigt hij het en en ander, wat weten we niet.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:25

Mijn vorige konijntje deed dit ook heel erg, alleen was dat geen mannetje. Zodra ze je hand zag was het grommen. Ik kon ondanks het gegrom alles doen en pakken wat ik wilde, maar andere werden zonder pardon gekrabt en gebeten.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 20:41

Dus dit is gewoon een bescherm-reactie.
Hij doet het namelijk ook als ik zijn houten dingetje met belletje erin pak (daar kan hij zo leuk mee gooien :D).

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:44

Tja, ik denk dat er maar een oplossing is en dat is je konijn omdopen ;). Ik had namelijk ook een konijn dat Muffin heette en die kon ook erg goed grommen! Toeval? Is die van jou toevallig ook grijs? De mijn was trouwens geen mannetje en deed het eigenlijk alleen als mijn vader zijn hand in het hok stak als hij een keer moest voeren. Ik geloof dat ze daarbij ook wel eens beet trouwens, je begrijpt dat mijn vader altijd graag mijn konijnen voerde!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:46

Mijn gecastereerde mannetjes konijn doet het niet en heeft het ook nooit gedaan maar mijn gecastereerde voedster doet het wel.. En dan ook echt slaan met de voorpoten.. :+ Overigens alleen als ze voer krijgen.. Vrouwenstreken.. :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 22:13

Margje schreef:
Tja, ik denk dat er maar een oplossing is en dat is je konijn omdopen ;). Ik had namelijk ook een konijn dat Muffin heette en die kon ook erg goed grommen! Toeval? Is die van jou toevallig ook grijs? De mijn was trouwens geen mannetje en deed het eigenlijk alleen als mijn vader zijn hand in het hok stak als hij een keer moest voeren. Ik geloof dat ze daarbij ook wel eens beet trouwens, je begrijpt dat mijn vader altijd graag mijn konijnen voerde!

Haha, hij is een beetje grijsbruin. Wacht.

http://i48.tinypic.com/28b9w9j.jpg

Tadaaa.

Maar bij Muffin is het dus het beschermen van zijn vrouwtje. *D