Ik heb sinds eind maart 2009 een konijntje, Muffin (aug 2009 gecastreerd). Hij heeft altijd samen met cavia's gezeten, omdat ik de ruimte niet had voor een tweede konijn en ik het nog zieliger vond om hem alleen te laten zitten. Sinds januari dit jaar heb ik de kamer voor mezelf en hoef ik mijn slaapkamer niet meer te delen met mijn zus, aangezien zij het huis uit is. Deze keer had ik wel ruimte voor een tweede konijn en deze heb ik dan ook aan Muffin cadeau gedaan (
). Haar naam is Nomi. Sinds dat Nomi er is, en ik kom in hun buurt (ze zitten vrijwel altijd bij elkaar in de buurt) en ik steek mijn hand uit, dan begint Muffin te knorren/grommen. Hij valt niet aan ofzo, ik mag hem en Nomi wel gewoon aaien, maar hij gromt een beetje naar mijn hand.Nu mijn vraag.. Is dat gewoon het beschermen van Nomi? Want Nomi is nu ongeveer 4 maanden. Zou het kunnen dat hij een beetje vader gevoelens heeft ofzoiets? Ik heb geen flauw idee.

).
. Ik had namelijk ook een konijn dat Muffin heette en die kon ook erg goed grommen! Toeval? Is die van jou toevallig ook grijs? De mijn was trouwens geen mannetje en deed het eigenlijk alleen als mijn vader zijn hand in het hok stak als hij een keer moest voeren. Ik geloof dat ze daarbij ook wel eens beet trouwens, je begrijpt dat mijn vader altijd graag mijn konijnen voerde!