Kat wel of niet zwanger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Kat wel of niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:12

Ik heb een poesje, genaamd Marah *D .
We hebben het vermoeden dat ze zwanger is, want haar tepeltjes zijn opgezet en ze was ongeveer 5 weken geleden krols.

Maar... Daar blijft het bij. Er gebeurd verder niks. Ze wordt beslist niet dikker terwijl ze al vrij smal en dun is. Wel blijven haar tepels rose en opgezet.

Hoe lang duurt het voordat een poes echt zichtbaar dikker wordt???
Is dit normaal of is ze misschien schijn zwanger??

Wie weet meer :) ?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:25

Was het de bedoeling dat ze zwanger werd, anders laat je toch niet je krolse poes buiten lopen?

Poes draagt 9 weken dus ze zou op de helft moeten zitten, bij de ene poes zie je het sneller dan bij de andere. Gedragsverandering zou ook een indicatie kunnen zijn. Maar dat hebben ze ook bij schijnzwangerschap.
Als je het zeker wil weten moet je naar de DA voor een echo en anders gewoon afwachten, ze komen dan vanzelf.

Voor meer info is dit een hele goede http://www.kattenplaza.nl/page/overzich ... ittens.php

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:35

Nou niet geheel de bedoeling, maar ook niet erg. Voordat ik doorhad dat ze krols was, was het al te laat. Heb nog nooit eerder een krolse kat gehad, want laat ze gewoonlijk stereliseren.

Ben de laatste tijd om precies te zijn 488,- euro aan haar (en haar broertje) kwijt geweest aan de DA (in 2 maanden), dus ik wacht het maar even af.

Gedrag is idd wel wat anders. Ze is vervelender :+ Steeds op aanrecht springen (wat niet mag) en broertje pesten.. En alles doen wat verboden is :+

Ze komen idd vanzelf, maar ik wil wel graag dat ze binnen blijft wanneer het bijna zo ver is..

Anoniem

Re: Kat wel of niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:38

je kan ook even naar de DA gaan en ze weg laten halen door haar meteen te helpen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:40

Nee ik wil ze niet weg laten halen. Kan ze sowieso wel kwijt, dus dat is het probleem niet. Nadat ze bevallen is (als dat gebeurd) laat ik haar wel gelijk helpen. Wil alleen graag weten of ze niet al dikker had moeten zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:02

dikte zegt helemaal niks, dat is per kat verschillend dus daar kun je je niet aan vasthouden, je zou wel voorzichtig kunnen voelen of je beweging voelt in dr buik.
Je weet toch dat ze nu 5 weken is ongeveer, hou haar dan in ieder geval over een week of 3/4 al binnen en pas weer naar buiten als de kittens zelfstandig kunnen eten met een week of 5. Want als ze onverhoopt wordt aangereden zit jij met de kittens....

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 22:14

Dankje :)

Ik heb zonet toevallig al even gevoeld, maar voel nog niet echt wat. Enige wat ik wel voel is dat ze toch wel een wat hardere ronde buik heeft dan andere katten. Denk inderdaad ook niet dat ze heel dik gaat worden.

Gelukkig wonen we 'in the middle of nowhere' dus over aanrijden hoef ik me niet zoveel zorgen te maken... Maar idd, je weet maar nooit..

Dankje voor je reactie en advies!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:57

1 van mijn poezen was gedekt en werd ook dikker maar kon niks voelen, bleek ook schijnzwanger. En het dikker worden was waarschijnlijk van de lekkere Queen brokken die ze kreeg omdat ze zwanger was... ;)
Maar goed, gewoon goed in de gaten houden en bij twijfel naar de DA.
Heb je je al ingelezen over het wel en wee bij een zwangere poes en hoe dat gaat met de bevalling?
Esther Verhoeff heeft een boekje geschreven over katten fokken en daar staat ook heel veel goede info in. Op Internet is er ook heel veel over terug te vinden.

Een harde ronde buik kan ook wat anders zijn, je moet toch wel eea gaan zien bewegen tegen de tijd dat ze uitgeteld is. Die kitjes bewegen meestal wel in de baarmoeder, maar ook dat is verschillend.
Mylah van mij had een stel voetballers in dr buik, daar was geen twijfel over mogelijk! En dik dat ze was! Die had er 6 in zitten... Ze schommelde op het laatst door de kamer en lag heel veel languit te snurken.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:34

Kleine toevoeging, een nest kittens groot brengen kost meer dan de kat laten castreren, vergis je er niet in ;) Weet niet of het om financiele redenen zat dat ze nog niet gecastreerd was, maar hou rekening met kittenvoeding etc. en mogelijke complicaties :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 19:36

Nee hoor, dat is het probleem niet. Ze waren een tijdje steeds niet fit. En dan is een sterelisatie best wel heftig, omdat ze steeds zo dun bleef en niet fit was. Heb wel het mannetje (broer) laten helpen, omdat dat een kleinere ingreep is..

Maar toch: Dankje voor je tip :D