nestdrang bij konijntje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Friso_lover

nestdrang bij konijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 15:23

Ons konijntje is iets meer dan twee weken terug gedekt.
Een paar jaar terug hadden mijn oom en tante ook hun konijntje laten dekken. Allemaal leuk en aardig maar nu kwamen we erachter dat ons konijntje ook haar eruit trekt voor haar nestje. Mijn oom en tante zeiden dat hun konijn dat pas op het allerlaatste moment deed. Die van ons heeft nog twee weken te gaan, klopt dit?

Neej

Re: nestdrang bij konijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:26

JH > BB

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:31

Het zou kunnen zijn dat ze schijnzwanger is maar dat lijkt me niet.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:32

Dus jij gaat met konijnen fokken zonder jij je er eerst überhaupt in hebt verdiept? Altijd slim...

Maar om je vraag te beantwoorden. Ieder konijn is anders en ieder konijn reageert anders. Ja, ze kan dus 2 weken van de voren al haren gaan plukken.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:33

Als ze nu al een nestje maakt is de kans toch aardig groot dat de dekking mislukt is en dat ze schijnzwanger is. Al kun je dat nooit met zekerheid zeggen, want zoals Joyckuh al zei reageert ieder konijn anders. Waarom wil je eigenlijk zo graag een nestje?

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 13:36

Lol, tzijn niet mijn konijnen maar van mijn zusje ;) Ik krijg er 1 konijntje van en de rest geven we uit aan familie.
Dus we zorgen er wel voor dat we de jonkies kwijt raken.

Ze kan niet schijnzwanger zijn, want volgens mij voel ik ze echt zitten, en ze is ook echt dik geworden terwijl we haar niet meer eten geven. Maargoed, als er over anderhalve week geen jonkies zijn weten we genoeg ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:42

Vertel je dan ook even aan de rest van je familie dat konijnen samen horen te zitten en in een groter hok dan een standaard dierenwinkelhok? ;) En dat een gecastr. ram + voedster het beste samen gaat.
Ik vraag mij af of je wel weet van het bestaan van konijnenopvangen en hoe vol die zitten, als je dat weet ga je toch niet meer voor de lol konijnen fokken?