Kater ineens andere stem?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Kater ineens andere stem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 15:08

Heel vreemd... nadat mijn kater (bijna 4 jaar oud) een paar dagen vreemde geluiden heeft lopen maken (leek op hoesten, maar dat was het toch niet) lijkt zijn stem nu veranderd. Voorheen had hij een piepmauw, hij miauwde eigenlijk als een kitten (miiieuw) En nu, tja, hoe moet ik het uitleggen. Hij doet zijn bekje open dan dan komt er zacht, maar zeker niet piepend, mrrrrrrrrrehw uit. Een beetje hees (wat me niet verbaast, er zit oosters bloed in) en een stuk volwassener. Mijn eerste ingeving was: ach gos, hij heeft de baard in de keel! Maar bij nader inzien: hij is ruim door de puberteit, volgende maand wordt hij vier. En met 6 maanden is hij gecastreerd :+
Dus wat kan het zijn?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:14

Ik denk toch dat hij verkouden is. Alles duidt daar op.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 15:16

Verkouden? Hij niest niet, is ook helemaal in z'n gewone doen (en het is een echt mannetje: zodra hij ziekjes is istie snielugh) Waar kan ik aan herkennen of hij verkouden is?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:21

Hoi HJ! Ach...Mijn Muts kreeg 'de baard in de keel' toen ie 9 was. Was sowieso al een laatbloeier. ;) Maar man wat een schrik (ook voor hemzelf) toen er ineens een zwaar volwassen bariton Moaw uit dat bekje kwam.

Je zou denken dat er iets met de stembanden is gebeurd. Misschien heeft er iets wat vastgezeten en de stembanden geirriteerd zodat hij nu ineens volwassen klinkt? Heesheid klinkt ook alsof er iets in zijn keeltje niet lekker zat. Eet hij goed en reageerd hij normaal als je aan zijn keel zit?
Misschien heeft hij idd een klein koutje opgelopen, dat 'kuchelen' en de heesheid, daar kun je als mens ook wat raar van gaan praten...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 15:27

Kan inderdaad dat er iets heeft geïrriteerd in z'n keel, ik denk alleen dat hij dan boos zou reageren als ik aan zijn keel zou komen, het kan een fel mannetje zijn wanneer je ergens aan zit waar het pijn doet. En ik kan gewoon aan zijn keeltje krabben, vindt hij even fijn als altijd. Heb ook al in zijn bekje gekeken maar kan niks vreemds bespeuren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:30

het kan natuurlijk ook zijn dat door het paar dagen rare geluiden maken en kuchen zn stembanden een beetje overbelast zijn geraakt, net als bij mensen.
En als ik keelpijn heb kan ik gewoon aan mn hals komen zonder pijn te voelen dus hij zal dan ook wel niks voelen?
Paar dagen aankijken en anders naar de DA om naar binnen te gluren.