Heerlijk, jullie reacties! Ik moest ook zo vreselijk lachen....
Elmo is een apart verhaal, toen ik op mezelf ging wonen (16,5 jaar geleden) wilde ik graag een gezellige kat dus ik hup naar het asiel en gevraagd naar de oudste kat. Zo lelijk als de nacht, rood met wit dus Gerrit werd mijn nieuwe huisgenoot.....ik dacht hè leuk lekker op schoot liggen enzo. Gerrit dacht daar anders over, plunderde de koelkast door zijn nagels in het rubber te zetten en eraan te gaan hangen totdat ie openschoot, vervolgens vrat ie alles op wat ie tegenkwam. Gezellig op schoot? Dacht het niet, maar wel vol in je handen hangen met zijn nagels als je even krabte op je been....kortom hij was errug wild dus ik dacht doe er maar eentje bij voor de afleiding.
In het huisaanhuis krantje stond een hele korte advertentie "jonge katten", ik bel en krijg een moeilijk te verstaan iemand aan de lijn en vraag naar de kleur. Hij zegt iets wat op rood,gestreept en nog iets lijkt en mompelt erachter aan: En ze zijn ruwharig.
Ik dacht huh, ruwharig??? Dat moet ik zien! En zo kwam Elmo als ultraklein hummeltje bij mij wonen, ruim 16 jaar geleden. HIj heeft vier verhuizingen meegemaakt, het interesseert hem allemaal geen moer, kreeg na Gerrit's overlijden Kobus als vriend, ook uit het asiel en ook leuk volgens Elmo. Na Kobus kwamen Mozes K., Jip en Eddy erbij, Elmo vindt alles best!
Nu is ie echt hoogbejaard (hoewel Kobus dus 23 geworden is...) en regelmatig de weg kwijt. Valt van de vensterbank, ligt even na te shaken, staat op en denkt: Hé doe mij eens eten!