Wie heeft ervaring met glutenallergie bij een hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Wie heeft ervaring met glutenallergie bij een hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 09:07

Wegens oorontstekingen, jeuk, likken aan de voeten, geen echte vaste ontlasting, erg veel ontlasting zijn we onze hond op diepvriesvlees gaan zetten om te zien of ze ergens een allergie voor heeft. Met de overgang op vlees zijn eigenlijk alle dingen wel verbeterd.

Wij geven smuldier vlees compleet. Ze hebben in de compleet versies twee soorten. Het vlees compleet glutenvrij en de pens compleet. Een paar dagen heb ik haar beide gegeven. Oorontsteking is over oortjes zijn weer netjes wit. Echter zag ik ineens dat ze aan het vervellen was aan de binnenkant van haar oren, tevens likt ze zich iets meer aan haar pootjes en heeft ze weer jeuk aan haar wangen (boxer). Ik vermoed zelf dus een glutenallergie.

Ik ga haar nu de komende dagen alleen de glutenvrije versie geven en kijken wat ze erop doet. Bij geen klachten krijgt ze daarna nog een keer die pens compleet om te zien of er dan weer een reactie op komt. Dan zou ik het toch echt moeten weten of niet?

Maar... wat kan ik haar geven als beloning? ze gaat mee op cursus en krijgt altijd iets als ze de bench in gaat. Zijn er dingen wat ik haar kan geven waar geen gluten in zitten? voor de cursus heb ik al rodiworst gehaald maar dit is niet handig om altijd in mijn jastas te hebben.

Laika

Re: Wie heeft ervaring met glutenallergie bij een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:32

In een dierenwinkel waar carnibest verkocht wordt, hebben ze ook zakjes met rundvlees (gedroogd in stukjes) heerlijk voor een tractatie! Verder kun je ook pensstaafjes in stukjes hakken/snijden

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:15

Er zijn ook genoeg snackjes die alleen uit vlees bestaan. Daarnaast heb ik ook zelf tractaties gemaakt voor tijdens training. Denk aan stukjes gekookte kip of gekookt hart (doen ze gerarandeert een moord voor).

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 17:12

Bedankt voor de reacties. Ja het is even uitzoeken nu wat ze wel en niet kan verdragen. Op zich zou het wel betekenen dat ik snel erachter ben gekomen wat het was. Maar goed als ze echt een glutenallergie zou hebben dan kunnen mijn ouders haar broertje ook op glutenvrij gaan zetten. Die krijgt nu ook nog die pens erbij en ik vond al dat het bij hem lang duurde voordat hij van de jeuk af kwam.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:23

Als ze glutenallergie zou hebben zou ze geen last van echte pens moeten hebben. In de kvv mixen weet ik natuurlijk niet wat er erin zit naast pens. Er zijn aardig wat kvv's standaart glutenvrij zijn. (ik beb zowiezo van mening dat granen niet in het diëet van honden horen)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:43

Juist in smuldier zit ontsloten tarwe, dit wil je niet hebben in een glutenvrij dieet.
Beter kan je dan een KVV zonder granen geven. Of nóg beter, zelf samenstellen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 17:02

Laika bedoel je in de pens compleet?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:49

Ja, ook in de pens compleet zit het.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 18:23

In de vleescompleet zitten geen gluten en is glutenvrij (staat tenminste op de verpakking). Nu ze weer even alleen dit krijgt gaat het weer goed.