Erg dominate kater..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wietse_07

Erg dominate kater..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 09:01

Hallo bokkers..

Wij hebben 2 katten 1 poes en een kater.
Over het algemeen gaat dit samen erg goed! Alleen hebben we een probleem, onze kater is zo dominant als de pest, ook naar mensen toe.
Zo afentoe slaat het inneens in zijn kop en laat hij de poes alle hoeken van het huis zien, zo net ook..
Dus ik wou hem pakken een buiten zetten, maar meneer vloog mij dus ook even aan.. :( dus ik geef hem uit reactie een tik voor zijn donder waarna hij nog een keer aanvalt.. Toen heb ik meneer is alle hoeken van de kamer laten zien, om het zo maar te zeggen. Maar het doet hem gewoon helemaal niks!

Wat de doen met vreselijk dominante kater??!

cissy

Re: Erg dominate kater..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:20

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:06

Is hij gecastreerd? Gaan ze naar buiten of zijn het binnen katten?

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:54

Mocht die nog niet gecastreerd zijn gelijk castreren! Dit kan vanaf een half jaar oud, maar als die 5 maanden is en je zegt dat die zo dominant is als je omschrijft doen ze het ook al vanaf 5 maanden, want anders ontwikkeld zijn gedrag zich alleen maar verder en verder en dan heeft op een gegeven moment castratie veel minder effect.
Het heeft ook te maken met terretorium drift. Hiervoor kan je eventueel een feliway verdamper voor neer hangen, hier zitten hormonen in waar een kat zich rustig en ontspannen van gaat voelen. Waardoor die drift ook minder zal worden, maar mocht die nog niet gecastreerd zijn.. Gelijk weg laten halen die handel!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 12:03

Bedankt voor reactie's! Meneer is al gecastreerd toen hij 7 maanden was.. Ik denk dat het ook temaken heeft gehad met opvoeding, toen hij zo klein was was hij ookal zo maar toen moesten we er wel om lachen.. :o
Denet had hij weer even een momentje toen heb ik gelukkig wel het laatste woord gehad, hij ging meteen in de hoek zitten en toen heb ik hem ook laten doen.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 12:20

Oja, het zijn binnen katten!