Eigen kat overleden en andere kat overreden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lidaju

Eigen kat overleden en andere kat overreden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:07

Vanmorgen heb ik na 14 jaar mijn lieve kat moeten laten inslapen wat natuurlijk erg verdrietig is. We hebben hem daarna direct naar naar het dieren crematorium gebracht. Volgende week mogen we hem ophalen in de mooie urn die de kinderen voor hem hebben uitgezocht.
Op de terug weg toen we bijna thuis waren is er iets heel ergs gebeurt, we kregen namelijk een kat onder onze auto. Hij kwam van de zijkant onder de auto gerend en ik ben er met mijn achterwiel over heen gereden. Ik heb het ook niet gezien omdat hij van de zijkant kwam, we voelden dat we ergens overheen reden, anders had ik het nooit geweten

Ik ben gelijk gestopt en achter de kat aangegaan want hij rende nog wel weg, en hij heeft zich toen verstopt in de bosjes. Ik ben de bosjes in gegaan en heb hem gevonden, hij ademde toen nog dus ik heb gelijk naar de dierenarts gebeld waar ik die ochtend ook met mijn eigen kat ben geweest en heb door gegeven dat ik er met een zwaar gewonde kat aankwam. Maar het was al te laat, terwijl ik geknield naast hem zat blies de kat zijn laatste adem uit! Ik heb hem nog even geaaid, toen opgepakt en in mijn auto gelegd en naar de dierenarts gebracht.

Voel me nu zo zwaar K.U.T. Om mijn eigen maatje, die ik na 14 jaar moet missen, maar krijg ook het beeld van die andere arme kat niet uit mijn hoofd. Vind het ook vreselijk dat er nu mensen zijn die maar aan het wachten zijn wanneer hun geliefde kat weer thuis komt, terwijl hij dus nooit meer thuis komt. Bij de dierenarts hebben ze hem nagekeken of hij gechipt was en dat was hij dus niet helaas. Ik denk dat de dierenarts Amivedi wel inschakeld maar ik heb voor de zekerheid ook zelf maar een mail gestuurd. Het gebeurde hier vlak om de hoek bij mijn huis, dus de eigenaren wonen heel dicht bij me! Ik hoop uit te vinden wie het zijn, want je kan maar beter weten wat er is gebeurt dan zitten wachten en hopen dat hij ooit nog eens thuis komt

|( |( |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:10

dit moet je jezelf niet aanrekenen! Dit kan helaas iedereen overkomen... Sterkte :(:)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:11

die dingen gebeuren helaas, mijn vriend heeft gister ook een kat onder de auto gehad, was meteen dood, en een kopie van onze kat, die een half jaar geleden onder een auto is gekomen, 20 m van ons huis..

je hebt iig alles gedaan wat je had kunnen doen, er zijn zat mensen die een half dode kat op het asfalt laten liggen..

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:11

Ten eerste heel erg veel sterkte met je eigen kat! :(:)
En over die tweede kat, ik vind het ook altijd heel naar als je een dier ziet aangereden worden.
Hoop dat je er snel weer overheen komt! :*

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:14

och meid, wat ontzettend l*llig is dat zeg.... En dan allebei op dezelfde dag.... heel veel sterkte!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:15

Wat erg :'(

Heel veel sterkte met het verlies van je eigen kat, maar ook met die andere.
Hopelijk kom je er toch nog achter wie de eigenaren waren, vind het iiig al goed dat je hem nog weggebracht hebt en amivedi gemaild hebt, dat is al zoveel meer dan de meeste doen... Hier gebeurt het vaak dat ik een dode kat zie liggen en maar in een zakkie naar het asiel/praktijk breng voor een chip-check, anders ruimt de gemeente hem op in de grote ton... zullen mensen het nooit weten...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:18

ach wat naar |( een kat aanrijden wil je natuurlijk nooit, maar helemaal niet op deze dag....

je hebt geen schuld, dat weet jezelf ook wel, maar dat maakt je nare gevoel natuurlijk niet minder, zoals ik het lees, is het wel snel gegaan, dat is dan weer "prettig"voor de kat, ik hoop dat de baasjes gevonden worden.

sterkte, ook zeker met het verlies van jullie eigen maatje :(:)

haflingertje

Re: Eigen kat overleden en andere kat overreden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:22

Jeetje zeg.. Wat een vreselijke pech!
Heel veel sterkte!

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:22

Bedankt voor de lieve reactie´s, dat doet al veel goed, en zo even van me afschrijven helpt ook!

Ik snap niet dat er mensen zijn die niet gaan kijken als ze een kat aanrijden en het beestje strompelt er vandoor, ik vond het nog het minste wat ik kon doen! Wie weet kan je het nog net het leven redden door het naar de dierenarts te brengen.
Mijn kat is ook een keer aangereden en heeft het gelukkig overleefd toen omdat die mensen ook stopten en mijn zwaar gewonde kat naar de dierenarts hebben gebracht, nu heb ik 14 jaar van hem mogen genieten, anders waren het er maar 5 geweest!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:28

Wat vervelend dat je je eigen katje in hebt moeten laten slapen. Ik vind het in ieder geval super van je dat je terug bent gegaan voor het katje onder je auto en hem ook nog naar de dierenarts hebt gebracht. Heel veel sterkte! :(:)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:09

och wat verschrikkelijk! ik kan me beetje voorstellen hoe je je voelt.. mijn kat is ook voor paar weekjes terug ingeslapen, en het laatste waar je dan op zit te wachten is op een andere kat onder rijden! maar neem je zelf idd niks kwalijk...

hopelijk kom je er een beetje snel overheen en vergeet je het beeld een beetje..

sterkte in ieder geval!!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:27

He jemig zeg, wat een ellende allemaal!!
Vreselijk!!!

Dit kan je idd jezelf niet aanrekenen, al snap ik helemaal hoe je je nu moet voelen.

Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:26

Wat erg zeg.
Veel sterkte :(:)

Mijn moeder heeft een paar jaar geleden onze eigen kat aangereden. Hij heeft nog even geleeft ;(

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:20

Wat een rotdag zeg :(:)
Ik vind je ontzettend goed, dat je die arme kat naar de da rijd. Wat zullen zijn baasjes opgelucht zijn dat hij tenminste niet alleen was.

Een dikke knuffel voor jou :(:)

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:27

O he, das niet fijn! Sterkte met het verlies van je eigen kat en super dat je zo gehandeld hebt met die andere kat. Hij is in ieder geval niet alleen geweest op het eind.
En inderdaad, veel mensen zouden een kat misschien gewoon laten liggen. jij hebt in ieder geval nog alles gedaan om hem te helpen en zijn baasjes

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:02

Wat een nare dag voor jullie. je kan er niets aan doen dat die kat zo onder je auto rent, maar je hebt gedaan wat je kon. je hebt hem nog meegenomen naar de DA. Helaas mocht het nietbaten.
Je zei dat die kat waarschijnlijk bij je in de buurt woont. Kan je geen briefjes ophangen hier en daar in winkels enz met de beschrijving van de kat en wat er gebeurt is. Het is heel naar dat er mensen zitten te wachten op eenkat die niet thuis komt. Als ze op deze manier te weten komen dat die dood is, is dat wel heel verdrietig, maar dan weten ze het wel. Hoeven ze niet te wachten op een poes die niet meer thuis komt.

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 22:05

Ik heb de eigenaar van de kat gevonden, of eigenlijk hij mij!

Ik had een mail gestuurd naar Amivedi en daarin gevraagd of ze me op de hoogte konden houden als de eigenaar gevonden zou worden, en toen hebben ze dus mijn email adres aan die man gegeven toen hij naar Amivedi belde om te vragen of ze wisten waar zijn kat was.
Hij heeft me bedankt dat ik nog gestopt ben en hem naar de da heb gebracht, dus was wel een opluchting voor me! Ben ook blij dat hij nu weet waar hij aan toe is!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:09

Zoals meer mensen hebben gezegt, mensen rijden vaak gewoon door. Vind het harstikke goed van je dat je bent gestopt. Dit kan gewoon gebeuren, maar het zou erg harteloos van je zijn geweest als je door was gereden.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:16

Oh verschrikkelijk is dat! Heel veel sterkte.
Heb het ook meegemaakt. Paar jaar geleden toen ik nog op mijn scootertje reed. Een kat langs de zijkant van de weg die wilde oversteken, maar hij ging terug de bosjes in, dus ik reed door.
Toch bedacht de kat zich en rende de weg op, onder mijn achterwiel. Verschrikkelijk... hartverscheurend dat geluid!

Kat is uiteindelijk bij die mensen meteen ingeslapen. DA had ze alvast wat spuitjes gegeven omdat ze er daar regelmatig mee te maken hebben helaas. Ik heb nog wel een bloemetje gebracht omdat ik het zo erg vond.

Het is rot als je niet weet van wie die kat is. Daarom ga ik mijn kat binnekort ook laten chippen!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:17

Wat een naar verhaal zeg.... Sterkte hoor!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:19

Bah, heel naar zowel van je eigen kat als de kat die onder de auto kwam. Sterkte! Heel fijn dat je probeert (via Amivedi) de eigenaren op de hoogte te brengen trouwens.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:22

Ach wat naar zeg, echt een rotdag.. vind het goed van je dat je gestopt bent en nog geprobeerd hebt het beestje te helpen. Sterkte!