wat heb jij in je knaagdierkooi hangen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat heb jij in je knaagdierkooi hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:42

Hoii :)
Ik heb dus degoe's, en die heb ik in een kamervoliere.
Hierin heb ik dus allemaal takken, een cd-rekje, klimtouw en wat plankjes zin zitten om ze te vermaken.
En ik vroeg mij af, wat doen jullie in de kooi van jullie knaagdieren? :)
Hier een foto van de degoe's, aangezien dit niet echt bekende diertes zijn:
Jut;
Afbeelding
en Jull
Afbeelding

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:20

Ik werk vrijwillig op de kinderboerderij en daar hebben we ook degoe's. Mijn afdeling is altijd de hokken inrichten, dit vind ik echt heel leuk om te doen!
Wij hebben verschillende verdiepingen in het hok met van die veren. Dan nog 2 huisjes onderin op koninginnedag gekocht, een zandbak en 2 radjes om in te lopen.
Wij hebben een groot hok en momenteel hebben we nog 4 degoe's erin, allemaal vrouwtjes.
Ik zal morgen wel eens een foto maken van het hok, heb jij ook een foto misschien hebben we nog inspiratie voor elkaar?

_baxter_

Re: wat heb jij in je knaagdierkooi hangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:24

ik heb een hamster, en die heeft (natuurlijk) een radje erin zitten, een trapje, een plateau en een aantal WC rolletjes :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:26

Hamsters vinden hangmatten ook heel leuk! :)
Mijn hammie was er niet uit weg te slaan. :D

Ratten ook, maar dat weten de meeste mensen wel.

Hangmatten en degoe's gaan niet echt samen volgens mij?

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:49

Oke, moet ik misschien maar eens gaan proberen dan!!! :D

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:52

Hier hebben we een hooiballetje in de kooi hangen! Zo moeten ze wat moeite doen om aan het hooi te komen, maar dit kun je eventueel ook vullen met wat anders (fruit ofzo)
En verder hadden we voor de hamsters/muizen vroeger altijd iets van lege keukenrollen of oude sokken erin liggen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:54

Wcrolletjes met papier er omheen. Papier al losmaken en voor een gedeelte uitrollen, kunnen ze zelf nestje maken. Verder een glazen pot voor het eten. Verder niks, geen radje en geen huisje. Alleen de wcrol. Hij gaat wel elke avond eruit om los te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:18

Iris82 schreef:
Hamsters vinden hangmatten ook heel leuk! :)
Mijn hammie was er niet uit weg te slaan. :D

Ratten ook, maar dat weten de meeste mensen wel.

Hangmatten en degoe's gaan niet echt samen volgens mij?

nee inderdaad, alles wat van plastic is gaat hier kapot :)
ook heb ik er inderdaad een keukenrol ( een volle ) in gestopt, en het zandbadje was ik vergeten te melden :+

wc-rolletjes had ik er vroeger altijd in, maar daar passen deze dikkies niet meer doorheen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:19

sunny_l0ve schreef:
Ik werk vrijwillig op de kinderboerderij en daar hebben we ook degoe's. Mijn afdeling is altijd de hokken inrichten, dit vind ik echt heel leuk om te doen!
Wij hebben verschillende verdiepingen in het hok met van die veren. Dan nog 2 huisjes onderin op koninginnedag gekocht, een zandbak en 2 radjes om in te lopen.
Wij hebben een groot hok en momenteel hebben we nog 4 degoe's erin, allemaal vrouwtjes.
Ik zal morgen wel eens een foto maken van het hok, heb jij ook een foto misschien hebben we nog inspiratie voor elkaar?

Ik zal morgen een foto plaatsen van het hok :)
ikzelf heb een kamervoliere voor ze aangeschaft, zitten ze bij jou in een aquarium of in wat ander?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:52

Ik weet wel dat de degoes die een vriendin van me had in een knaagdieropvang, is dat ze errug verslaafd zijn aan een looprad. Dat ben ik nog niet tegen gekomen in je opsomming?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:54

dat klopt :)
ik heb wel een radje voor ze, maar deze is nog uit de tijd dat ik ze nog maar net had. Ze zijn er te groot voor :P
en ik laat ze er liever niet meer in lopen, 'hun staarten zijn erg breekbaar. En de dichte radjes zijn of van plastic of van hout, en beide verknagen ze dan ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:58

Dat over die brekende staarten zeggen ze van ratten ook. ;) Maar onze ervaring is toch dat de honderden ratten in de opvang er meer plezier dan gebroken staarten van hebben. :)

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:58

Voor mijn konijn (Ook al is het geen knaagdier hoorde ik niet: een haasachtige)

Heb ik een balletje, een loopbruggetje en een bijtsteen erin liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:06

Iris82 schreef:
Dat over die brekende staarten zeggen ze van ratten ook. ;) Maar onze ervaring is toch dat de honderden ratten in de opvang er meer plezier dan gebroken staarten van hebben. :)

owke :)
zal dan even kijken of ik binnenkort een groot looprad halen kan :)!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:38

Ik weet niet hoe lang het houdt met je degoe's maar je zou, als je je er toch zorgen over blijft maken, kunnen proberen om een lap stof tussen de spijlen te weven. Maarja, dat blijft meestal niet zo goed zitten met die knagers. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:01

Iris82 schreef:
Ik weet niet hoe lang het houdt met je degoe's maar je zou, als je je er toch zorgen over blijft maken, kunnen proberen om een lap stof tussen de spijlen te weven. Maarja, dat blijft meestal niet zo goed zitten met die knagers. :')

dat absoluut niet nee xD
ik had 2 van deze touwen in de kooi hangen;
Afbeelding
kom ik na de vakantie terug, is er 1 totaal verknaagd, handen nog een stuk of 5 slietjes met touwtjes aan, de rest was als nest materiaal gebruikt :')

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:27

Afbeelding

Dit hok hebben wij voor de degoe's, ik weet niet of dat onder een kamervoliere valt?
Een aquarium is veel te klein voor ze, dat hebben wij voor de woestijnratjes.
Wij hebben 2 grote radjes erin, maar nog geen last gehad van gebroken staarten, ze zijn er ook onwijs aan verslaafd.
Zolang je maar een rad hebt die groot genoeg is, dan kan het denk ik geen kwaad.
Het zijn inderdaad echte slopers, er gaat gemiddeld 1 grote rol van cadeaupapier (bij de speelgoedwinkel) per maand door.
En die dingen zijn echt groot en dik!
Ze hebben bij ons ook een gigantisch nest gemaakt van hooi, echt prachtig om te zien!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:50

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:54

ik had chinchilla's
wat ik deed ik legde gedroogd brood bovenop de kooi, vonden ze heerlijk maar ze moesten wel wat doem om het te kunnen eten
je zou dit dus evt ook kunnen ophangen

op vaste tijden een kleine traktatie leren kleine knagers ook snel

en het hooi bolletje vond ik ook een leuk idee

wij kochten trouwens bij de gamma van die goedkope gasbeton blokken (witte lichte bouw stenen) die liet ik dan stuk vallen dan hadden ze knaag stenen

het nadeel hiervan was dat als ze wat kleiner werden dat ze die krengen dan mee naar boven sleepten en ze dan daar naar beneden lieten vallen (op ieder tegen komend plankje midden in de nacht :+ )
ze waren o zo schattig :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 07:56

Ja gedroogd brood vinden de degoe's hier ook erg lekker. Ze krijgen het alleen niet te vaak. Veel suikers is ook niet voor degoe's had ik gelezen.
Kunnen die betonblokken geen kwaad voor ze als ze dat opeten? Lijkt me toch wel vreemde samenstelling voor die dieren.
Ik weet dat voor konijnen een knaagsteen erg slecht is, zou dat ook voor knaagdieren zo zijn?
Wij hebben die radjes erin hangen zodat ze een beetje actief blijven, anders liggen ze continu te slapen. Als ik het hok verander dan zijn ze wel gelijk een uur zoet, dat vinden ze geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:27

sunny_l0ve schreef:
http://buurtlink.nl/AssetServer/AssetSe ... show-image

Dit hok hebben wij voor de degoe's, ik weet niet of dat onder een kamervoliere valt?
Een aquarium is veel te klein voor ze, dat hebben wij voor de woestijnratjes.
Wij hebben 2 grote radjes erin, maar nog geen last gehad van gebroken staarten, ze zijn er ook onwijs aan verslaafd.
Zolang je maar een rad hebt die groot genoeg is, dan kan het denk ik geen kwaad.
Het zijn inderdaad echte slopers, er gaat gemiddeld 1 grote rol van cadeaupapier (bij de speelgoedwinkel) per maand door.
En die dingen zijn echt groot en dik!
Ze hebben bij ons ook een gigantisch nest gemaakt van hooi, echt prachtig om te zien!

ik heb dezelfde kooi voor mijn degoe's, alleen een ander dak.

@vajente
ziet er mooi uit :D!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:44

ik heb het jaren met die gasbeton blokken gedaan nooit last mee gehad
het scheelde me mijn kooien en mijn planken :D
(was een tip van de fokker)

gedroogd brood deden ze een moord voor
deed ook wel eens krentenbrood oid maar daar was ik wel voorzichtig mee