Erg dominante teef van 1,5

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Erg dominante teef van 1,5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 14:10

Hallo bokker,

Mijn probleem is dit, ik heb 19 april j.l. mijn oudste hond in moeten laten slapen (bijna 17 geworden) en nu is mijn jongste hond (mud) van 1,5 jaar bijna constant (daarvoor ook vaak, maar nu veel erger) mijn 10 jarige teef (goofy, ook dominant, op haar manier :+ ) aan het "dekken" Dit gebeurt ook wanneer beide niet loops zijn, tot dat er geknokt word. Het kan dominantie zijn, maar het komt mij meer over als een hormonaal probleem want zo erg heb ik het nog nooit gezien. Ook hangt/bijt mud steeds vaker aan goofy's poten of oren. (grote flappers)
Het is niet alleen "dekken" ze probeert er zelfs helemaal op te klimmen, echt geen gezicht. Bij andere honden vertoont ze dit gedrag niet of nauwelijks. (bij haar vriendje wel eens, een reu van 9 en al 3 jaar een neppert)
Goofy is nu loops, gaat dagelijks mee naar stal en daar loopt de reu ook. Goofy is gedekt (dagelijks :o ) door deze neppert en mud bemoeit zich ermee. En niet zo'n beetje ook. Het is meer een triootje. Mud springt op goofy of de reu en likt ook gezellig mee. Meer detail vertel ik niet ik schaam me nu al erg voor muds gedrag. :o :o

Mud (1,5 jaar, ras noorse eland hond) was als laatste van het nest loops en had voor die tijd wel vaker een witte drup aan haar vagina zitten. (nu nog) Volgens de da niets om ongerust over te worden. Ze is zwaarder van bouw dan haar zussen en wat groter. Met 5 á 6 maanden oud was ze de baas thuis over de (toen) 9 en 16 jarige. Mud vind het ook heerlijk om met haar rug net boven de staart te schuren tegen banken hekken en weet ik wat, ze maakt daar dan ook de nodige genot geluidjes bij <3 of likt gretig met haar tong. (ik schaam me dan kapot :o ) Mij is ooit eens gezegd dat daar een seksueel stimulerend plekje zit.

Zit ik nu met een oversekste hond, erg dominante hond of met een teef die stiekem niet helemaal teef is? Wie o wie heeft ervaring hiermee?

Ik vind het erg voor goofy dat ze na 10 jaar haar maatje kwijt is en nu "geterroriseerd" door der huisgenoot. Mud laten helpen was niet mijn plan totdat ze volgend jaar een nestje gehad heeft.

Prrrr

Re: Erg dominante teef van 1,5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:14

Lijkt me zoiets specifieks dat ik eens een dierenarts zou raadplegen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:17

Als jij zo twijfelt aan het karakter en de hormonale toestand van je hond, is het dan wel wijs om met dr te fokken?
Persoonlijk fok ik alleen met een teef die lichamelijk en geestelijk gezond is.........

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 14:53

@prrr, Naar de da gaan was ik wel van plan voor een onderzoekje.

Het plan voor een nestje had ik al toen ik haar net had als pup, ik wilde pas na haar 2e jaar een nestje. Aan haar karakter twijfel ik niet, ze is niet gemeen of vals en luistert goed, maar naar mijn goofy heeft ze vreemd gedrag. Ik heb alleen maar dominante teven gehad, maar dit is toch anders. Ook alsof ze goofy niet wil delen met andere.

Nog iets (schiet me te binnen) als mud loops is mag alleen haar vriend in de buurt komen en dekken (de neppert dus) Maar o wee als er een andere reu in haar buurt komt, die vliegt ze aan. Dat gebeurt alleen tijdens dat ze loops is. Terwijl elke teef dan voor elke reu vatbaar is. Zij dus niet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:57

Elke teef vor elke reu vatbaar?
Mooi niet hoor, teven hebben echt wel hun voor- en afkeur..
Daarbij kan ik persoonlijk aan een pup nog niet zien of ze fokgeschikt is, dat kan later pas, als ze zich lichamelijk en qua karakter ontwikkeld hebben..
Vind het een beetje een raar verhaal zo....

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 15:10

Goofy wil wel heel graag naar reuen toe als ze loops is. En mijn oudste hond hond ook. Ik scheer niet alle teven over 1 kam, net als merries heb je kieskeurige. De kennel waar ik gewerkt heb was er niet vaak een teef die niet gedekt wilde worden, dat kwam daar zelden voor.

Dat fok geschikt zijn wist ik ook niet, daarom wilde ik wachten tot haar 2e jaar om meer inzicht te krijgen of ze hier wel geschikt voor zou zijn of niet. Ik begin alleen nu na het overlijden van de oudste te twijfelen. En ja, het is een vreemd verhaal. Ik kan er zelf met mijn volle verstand niet bij wat ik dagelijks zie. Ik ken vele teven, maar zoiets als dit heb ik niet eerder mee gemaakt. Vandaar dit topic. Misschien is er iemand die dit wel herkent.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 13:09

Ben bij da geweest, advies was "laten dekken (door een echte reu) dan komt het hormonaal wel in orde, zo niet steriliseren."

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 15:49

wat een rare dierenarts.

lijkt me goed, nog mer pret nestjes op de wereld.

steriliseren lijkt me een veel beter plan.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 00:35

Laten dekken is de hormonen aanwakkeren. Onze teef is veel meer een 'seksbom' geworden na haar vrijpartijtjes hoor. Dus hier los je helemaal niets mee op, maar maak je het alleen maar erger mee.

De tweede tip van je DA kan ik meer mee uit de voeten.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 13:45

Mud heeft de smaak te pakken gekregen na dat ze bij de eerste loopse periode gedekt was door een gecastreerde reu. Ik zit dus zelf ook te denken aan sterilisatie. Weet alleen nog niet welke, er worden zowel via kijk operatie aangebonden als algehele. Het lijkt mij dat via een kijk operatie er nog steeds hormonen aan gemaakt worden.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:51

Daar zal je DA je vast meer over kunnen vertellen.

Klinkt als een verstandige beslissing. Succes ermee!