Mijn probleem is dit, ik heb 19 april j.l. mijn oudste hond in moeten laten slapen (bijna 17 geworden) en nu is mijn jongste hond (mud) van 1,5 jaar bijna constant (daarvoor ook vaak, maar nu veel erger) mijn 10 jarige teef (goofy, ook dominant, op haar manier
) aan het "dekken" Dit gebeurt ook wanneer beide niet loops zijn, tot dat er geknokt word. Het kan dominantie zijn, maar het komt mij meer over als een hormonaal probleem want zo erg heb ik het nog nooit gezien. Ook hangt/bijt mud steeds vaker aan goofy's poten of oren. (grote flappers)Het is niet alleen "dekken" ze probeert er zelfs helemaal op te klimmen, echt geen gezicht. Bij andere honden vertoont ze dit gedrag niet of nauwelijks. (bij haar vriendje wel eens, een reu van 9 en al 3 jaar een neppert)
Goofy is nu loops, gaat dagelijks mee naar stal en daar loopt de reu ook. Goofy is gedekt (dagelijks
) door deze neppert en mud bemoeit zich ermee. En niet zo'n beetje ook. Het is meer een triootje. Mud springt op goofy of de reu en likt ook gezellig mee. Meer detail vertel ik niet ik schaam me nu al erg voor muds gedrag.
Mud (1,5 jaar, ras noorse eland hond) was als laatste van het nest loops en had voor die tijd wel vaker een witte drup aan haar vagina zitten. (nu nog) Volgens de da niets om ongerust over te worden. Ze is zwaarder van bouw dan haar zussen en wat groter. Met 5 á 6 maanden oud was ze de baas thuis over de (toen) 9 en 16 jarige. Mud vind het ook heerlijk om met haar rug net boven de staart te schuren tegen banken hekken en weet ik wat, ze maakt daar dan ook de nodige genot geluidjes bij
of likt gretig met haar tong. (ik schaam me dan kapot
) Mij is ooit eens gezegd dat daar een seksueel stimulerend plekje zit. Zit ik nu met een oversekste hond, erg dominante hond of met een teef die stiekem niet helemaal teef is? Wie o wie heeft ervaring hiermee?
Ik vind het erg voor goofy dat ze na 10 jaar haar maatje kwijt is en nu "geterroriseerd" door der huisgenoot. Mud laten helpen was niet mijn plan totdat ze volgend jaar een nestje gehad heeft.