Wel al klaar voor een nieuwe hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Wel al klaar voor een nieuwe hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 22:41

Aangezien dit niet echt bij LZP past en het over een hond gaat, plaats ik het hier maar even neer...

Eind december liep ik gek van een Galgo, Timba. Ik belde voor adoptie, maar ik was nr 4 in de rij, dus die reservatie sprong af!

Eind januari zag ik plotseling een zekere Maria staan, god wat was zij prachtig! Gelijk een blok gevallen voor haar mooie ogen en het adoptieformulier ingevuld!

Uiteindelijk kwam zij aan op 28 februari in België, 10 dagen later ging ik haar ophalen en doopte ik haar Jade. 7 weken later, vorige week donderdag dus, is zij helaas overleden... Waaraan of hoe, ga ik niet uitleggen wegens emotionele kwestie... Het ligt nog vers...

Onmiddellijk zeiden we, er komt een nieuwe Galgo! Liefst zo snel mogelijk! Maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van...

Maandag zag ik op een website een mooie Galgo staan, ongeveer zoals ons Jadeke, dus ze trok wel de interesse! Omdat het wel héél snel was, gewacht tot vrijdag om te bellen voor meer info. De teef die we gezien hadden bleek nog vrij voor adoptie. Dus de aanvraag was doorgestuurd en indien gewenst mogen we nu zaterdag al gaan kijken.

Gisterenavond zijn we echter de as van ons overleden Jade gaan ophalen, en nu zijn we er eigelijk zo zeker niet meer van of we wel kunnen gaan kijken. Het is nog zo vers, de realiteit dat ze er niet meer is is keihard op ons hoofd neergekomen.

We weten dus niet of we er goed aan gaan doen om te gaan kijken zaterdag. De mensen van de organisatie zijn ook op de hoogte van het recente verlies, dus als we afzeggen is dat geen probleem.

Moeten we gewoon eens gaan kijken uit nieuwsgierigheid, of gaat het ons emotioneel flink tegenvallen...

Het feit dat we ons nu zo klein en onzeker voelen is voor ons al een klein teken dat het nog niet 'hoort', nu al adopteren.

Jade kwam van adoptiebureau A zal ik maar zeggen, de andere teef zit bij organisatie B. Organisatie B kennen we ook niet, terwijl organisatie A zowat vrienden geworden zijn en eigelijk willen we ook graag bij hen blijven adopteren.

Wie helpt mee de knoop doorhakken...

Utixo

Re: Wel al klaar voor een nieuwe hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:46

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Een nieuwe hond helpt je zeer zeker wel om over het verdriet heen te komen. Het is geen kwestie van je dode hond verloochenen, die paar weken maken mijn inziens daarin niet uit.

Ik heb ervaring met 3 dagen zonder hond en 6 maanden zonder hond. Als ik daar weer tussen moet kiezen word het zonder twijfel de 3 dagen zonder hond.
Dus vanuit mij gezien, DOEN!

Succes, en laat het weten.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 07:04

Ik denk dat het niet aan iemand anders is om de knoop voor je door te hakken. Je moet doen waar je je goed bij voelt.
Sterkte in ieder geval met je verlies van Jade.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 07:47

Het klinkt alsof je er nog niet klaar voor bent. Zeker nu het nog zo vers is, is het misschien pijnlijk om alweer een nieuwe hond te nemen. Ze zal nooit zoals jullie vorige hond zijn, en misschien nu je haar net verloren bent dat je dat weer terug wilt vinden.
Ik heb trouwens een keer een aflevering gezien van Cesar Millan, die mensen hadden te vroeg een hond genomen terwijl ze nog niet over de andere hond heen waren. Die mensen hadden nog steeds verdriet waardoor de hond de baas in huis werd. Die voelde namelijk dat hun 'zwak' waren en nam de leiding over.
Dus voor de hond zelf is het ook niet fijn om in zo'n situatie thuis te komen. Hou dat dus ook in je achterhoofd bij je beslissing, het moet zowel voor jullie als de hond een fijne ervaring zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:19

We hebben ervaring wel met overlijden van honden maar gelukkig nooit zonder. Maar we weten wel dat als je maar ietsje twijfelt nog je het nog niet moet doen. Dan is je verdriet nog te vers wat ook logisch is als je net je hond bent verloren.

We hebben dat zelf gemerkt na het plotselinge overlijden van onze vorige witte herder vorig jaar februari. Omdat onze andere oude hond het niet lang meer leek vol te houden wilden we snel weer een nieuwe 2e hands witte herder. Zelfs wezen kijken bij een reu waar we toch nog over wilde nadenken. Na een paar weken piekeren de knoop doorgehakt het niet te doen, puur uit gevoel, die reu was niet de hond die we bij ons zagen rondlopen. Dat we uiteindelijk 3 dagen later naar Belgie naar het asiel rijden om daar na een uurtje kijken meteen te besluiten onze Chivas mee te nemen was ook een beslissing op gevoel. De woensdag waren we er nog niet aan toe, zaterdags opeens wel en was de twijfel ook verdwenen..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:28

We hebben beslist, we gaan gewoon eens kijken. Het zal niet de eerste twee weken zijn, maar we gaan gewoon eens kijken. Niet met de gedachte al om te adopteren, maar om te zien of we er klaar voor zijn. Ik wil het me later niet kunnen beklagen, of zeggen van 'was ik maar naar haar gaan kijken'. Ik ga liever kijken en zien dat het niet de juiste hond is, dan eeuwig afvragen of ze niet bij me zou gepast hebben...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:34

Een nieuwe hond zal nooit de oude hond vervangen omdat deze simpelweg niet te vervangen is. Zoals Jade was is er geen ander.
Wat een andere hond wel kan doen is het verdriet verzachten en afleiding geven! Een andere hond kan de leegte op een bepaalde manier invullen.
Succes met het kijken zaterdag, stel je er voor open, kijk hoe de hond op jullie reageert, dat zegt vaak genoeg!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 21:58

we gaan pas kijken binnen 2 weken. Jade is nu bijna 2 weken overleden, binnen nog eens 2 weken zijn we een maand verder. En Bronqui (de te bezoeken hond) zit goed bij haar adoptiegezin en moet niet dringend weg, dus we kunnen rustig een kijkje nemen en rustig erover nadenken. Bij de minste twijfel doe ik het niet. Dat gaat later tegen mij keren...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:25

Je moet inderdaad doen wat goed voelt.
Wij hebben een oude hond uit de opvang gehad en het liefst wilde ik daar ook weer een hond vandaan. Maar er zat niks tussen wat bij ons paste dus zijn we verder gaan kijken. We zijn toen tegen onze huidige hond aangelopen (ook een herplaatser). Het is leuk om als idee te hebben dat je bij hetzelfde adoptiebureau een hond wil adopteren, maar als er niks geschikts zit en ergens anders wel, denk ik niet dat je je daar door moet laten leiden.

Succes in ieder geval. Of het te snel is, is aan jou. Wij hebben vrij snel een andere hond genomen. Het verdriet om de vorige was daardoor niet weg en dat hoeft ook niet. Het wordt geen vervanger he ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:25

Wij wisten van onze vorige hond dat het aflopend was, dat wisten we al een tijdje, voor onszelf hebben we ervoor gekozen om een nieuwe pup te halen voordat we hem lieten inslapen.
Eigenlijk om meerdere redenen, de belangrijkere voor ons waren dat onze andere oude hond niet alleen achter zou blijven (weten uit ervaring dat hij niet alleen kan zijn) en voor onszelf omdat je toch door moet, er is leven in de brouwerij.
Als ik er ooit weer voor kom te staan doe ik het weer zo.
Maar dat is voor een ieder persoonlijk en weer anders.