Gister twee vissen gekregen vandaag 1 dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SJANNE_DARK

Gister twee vissen gekregen vandaag 1 dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 14:06

Mijn vriend wonen een week samen. En hebben een house warming gegeven voor onze vrienden.
Nou kregen we twee hele leuke vissen. een vierkante vis kom twee plantjes en een kerkje die er in staat.

Het zijn twee exotische goedvissen. Een zwarte met dop ogen. En een gewone goudvis met zijn ogen boven op zijn lichaam. Zo iets raars hadden we nog nooit gezien, maar zag er wel grappig uit.

dit is hun voer die we er bij kregen:
http://nl.tetra.de/tetra_cf/tet_interne ... 1_v001.png

http://www.tuinkrant.com/tkarchief/tk/2 ... oopvis.jpg
hier lijkt de doode vis wel een beetje op. Alleen had hij zijn ogen recht naar boven staan en kon volgens mij alleen maar naar boven kijken.

De andere is een zwarte telescoopogen goudvis.

Ik vind het erg jammer dat hij dood is maar ben nu bang dat de andere ook dood gaat.
Iemand misschien een idee van doodsoorzaak of tips?

Oja het water stonk heel erg vanmorgen. En was niet helder. We hebben het maar verschoond.

ikenindi

Re: Gister twee vissen gekregen vandaag 1 dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:07

het zijn warmwatervissen? is de temperatuur van het water dan wel goed? en zijn ze niet te spontaan van water veranderd?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:08

Heb je alleen maar kraanwater in het bakje gedaan, zit er een filter bij?
Heel eerlijk vind ik het jammer dat jullie dit als kado hebben gekregen, deze vissen worden groot, hebben veel ruimte nodig en het is maar de vraag of jij en je vriend dat kunnen en willen bieden.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:09

Heb een filter of een temperatuurregelaar? De kwaliteit van het water is erg belangrijk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:26

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:42

Behalve dat topic doorlezen, water dat stinkt bevat nitriet. Dat krijg je door een bak in eens op te starten en er meteen vissen in te doen.
Ik zou de overgebleven sluierstaart of terug brengen naar een winkel, of naar iemand met een aquarium of vijver brengen. Dan een aquarium aanschaffen met filter en opnieuw beginnen...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:58

Waarschijnlijk is het een hemelkijker: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:__NI ... ://www.de-

Hoe heb je het water verschoont? Direct heel de kom? Want dat is eigenlijk helemaal niet goed! Het is belangrijk om niet meer dan 1/3 deel te verversen. Lieer wat vaker kleine delen verversen dan ineens alles.

Hoe veel voer je? Dagelijks, meerdere keren per dag? Ik zou namelijk om de dag wat geven en dan zoveel dat ze het binnen een paar minuten op hebben. Er mag niets blijven liggen op de bodem.

Eigenlijk had je ook waterbereidingsmiddelen moeten gebruiken. Zo in leidingwater is helemaal niet goed voor vissen, ook niet voor goudvisachtigen.