Weer een onschuldig verkeersslachtoffer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Weer een onschuldig verkeersslachtoffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 00:47

Ik weet dat het heel vaak gebeurt, maar waarom ben ik altijd de gene die ze moet vinden.
Ging namelijk net een vriendin naar huis brengen en ineens zie ik iets zwarts op het gras, dus ik had al iets van oh oh volgens mij een kat.
Ik ben omgedraaid en ben gaan kijken en ja hoor, doodgereden zwarte kat in de berm. Er zat een zilver halsbandje bij met steentjes dus hij/zij heeft een baasje. Ik wilde het diertje niet zo laten liggen dus heb die vriendin naar mijn huis gestuurd voor een vuilniszak, zodat het katje in ieder geval niet in de berm bleef liggen, je zal em maar zo vinden als baasje zijnde, ik had em namelijk omgedraaid en het was duidelijk dat hij hard tegen zijn koppie was geraakt. Niet iets wat je graag ziet als baasje (en ik ook niet trouwens) ik denk wel dat het diertje op slag dood was.
Ik denk dat ik em op Amivedi maar aanmeldt en dan morgen bel ik de dierenambulance of ik ga het diertje zelf brengen, kunnen ze nog kijken of er een chip in zit.
Arm arm beestje, het was nog niet eens stijf, dus lang ligt ie er niet.
Bleh ik was moe, maar voel me nu gewoon echt beroerd.
Ik snap ook wel dat dit soort dingen kunnen gebeuren, maar waarom moeten die beestjes zo respectloos behandeld worden en gewoon achtergelaten in de berm.

doerakje

Re: Weer een onschuldig verkeersslachtoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:00

Ja precies ik zou hem ook weg brengen naar de dierenambulance in de regio
daar zal de baas ook gaan informeren en helaas horen dat het niet goed is afgelopen,
Moeilijk om te zien ik weet het ik zou het ook fijn vinden als iemand als jij dit met mijn beestje zou doen in plaats van zou laten liggen.
Goed gedaan meid ookal is het niet makkelijk om zo een arm diertje op te rapen!
succes morgen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 01:03

Bedankt doerakje, ik zou zelf ook willen dat iemand mijn diertje laat ophalen of zoals nu het daar weghaalt. Om deze tijd komt de ambulance niet meer voor een doodgereden kat, maar ja dan maar morgen.
Als het nog had geleefd had ik ook nu bij de dierenarts gezeten, maar helaas.

Ik ga dan altijd bedenken, wat als ik mijn kat zo zou vinden. Ik zou compleet kapot zijn, gelukkig lopen de mijne niet buiten.
Ik baal er alleen wel van dat ik elke keer de pineut ben die ze vind. De ambu zal inmiddels wel denken dat ik ze plat rij ofzo, maar gelukkig is me dat nog nooit overkomen, ik ruim alleen elke keer achter andere mensen op.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:05

Wel maf inderdaad ik zit hier met de kat half onder de laptop en op mijn schoot en voor het zelfde geld was het die van jou geweest.. dan ga je ze toch nog meer waarderen op een of andere manier.
Blij dat die van mij niet naar buiten gaat en nu warm op mijn schoot en handen ligt!
Liefs

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 01:07

Idd ik heb er een naast me liggen, een op de andere bank en de ander komt net van de krabpaal afzetten. Neuh die blijven maar mooi binnen.
Dat beestje wat nu in die vuilniszak op mijn bankje buiten ligt zal dat allemaal niet meer hebben, het baasje helaas ook niet meer. Heel spijtig

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:10

:(:) Y;(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:13

Vreselijk he... ik heb ook een enorm zwak voor katten, kan het ook niet plaatsen als iemand een kat als oud vuil op de weg laat liggen. Een aantal jaar geleden vonden wij een dood gereden kitten op weg naar stal, brrr... als ik er nog aan denk, afschuwelijk.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 08:40

arm beestje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 08:44

Ik snap niet dat al die zogenaamde kattenliefhebbers hun beesten gewoon los laten lopen met alle risico's van dien.
En dan nog zeuren ook dat degene die het dier aanrijdt niet wegbrengt maar gewoon laat liggen...
Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 09:19

pff kreeg net gewoon nog de wind van voren van de ambulance ook.
Ik werd net wakker gebeld door de Amivedi, heb daar vannacht gelijk een melding gemaakt dat ik em had gevonden, dus die belden dat de ambulance dus schijnbaar zich rot hadden gezocht.
Tja ik kan ook niet weten dat ze er dus al over gebeld waren vannacht en ik heb er een aardig tijdje gestaan en toen niks gezien.
Ook dacht ik eigenlijk dat de ambulance 's nachts niet kwam voor een dood dier, maar daar heb ik me dus in vergist.
Dus ik belde de ambulance net op, (nou weet ik dat de dame die daar werkt niet bepaald mensvriendelijk is) begint ze helemaal boos te doen dat ik gewoon had moeten bellen, want dan had ik geweten dat er al voor gebeld was, nu hadden ze dus 2x gezocht, vannacht en vanochtend. Tja sorry, dat wist ik niet, ik probeerde alleen maar te doen wat goed was.
Nou ga ik em er straks zelf maar heen brengen, want anders kunnen ze pas in de loop van de middag komen, maar weten ze niet hoe laat en hij ligt in de achtertuin en ze mogen schijnbaar niet door tuinhekken.
Pff denk je ook eens wat goeds te doen, wordt dus niet gewaardeerd.

@ Lia ik hoop toch niet dat je het tegen mij hebt, want mijn katten lopen niet buiten, ook om dit soort dingen te voorkomen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:21

Sneu dat je het poesje hebt gevonden... ;( Het schijnt dat sommige automobilisten (of ander verkeer) het soms niet voelen of merken..

Ik hoop dat je het baasje kan vinden. Maar ook voor jou, sterkte...

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:23

Trek je niks van die onaardige dame aan Rockwitch, je hebt het goed gedaan!
Ik heb jaren bij de dierenambulande Utrecht gewerkt en zo gingen wij niet met mensen om die het juist goed probeerden te doen!
ik zou je ook héél dankbaar zijn als je mijn kat had meegenomen. (mijn katten komen overigens ook alleen maar in mijn tuin)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 09:26

Ik ken deze dame gelukkig al wat langer als vandaag en ik weet hoe ze is, dus ik probeer me er niet al te veel van aan te trekken, heb me ook gewoon rustig gehouden aan de telefoon. Het is alleen een beetje jammer dat je dan een keer probeert iets goeds te doen, overigens zei die vrouw van Amivedi dat het juist hardstikke fijn was dat ze dan naar een huisadres konden komen.
Maar goed die dame van de ambulance doet dus ook zo tegen mensen die een hond of kat uit het asiel willen.
Vragen ze om een bepaald ras of die er toevallig zijn, nou ja die zijn er dan niet. Maar als ze dan vragen of ze dan nog even mogen kijken of er misschien een andere hond voor ze bij zit, dan worden ze gelijk weggestuurd, omdat ze toch dat ene ras wilden, nou die hebben ze niet dus kan je gaan.

Niet echt bevordelijk voor de polulairiteit van je asiel of ambulance.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:40

af en toe zouden die mensen van de dierenambulance best een lesje hoe ga ik met mensen om mogen krijgen.

hier in vlaardingen zijn ze echt top !

was het baasje de kat al kwijt of hadden ze van iemand anders een melding gekregen dat en een dode kat lag

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:44

Wat lief dat je 't katje meegenomen hebt! :j
Wel sneu idd..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:48

Lia_ schreef:
Ik snap niet dat al die zogenaamde kattenliefhebbers hun beesten gewoon los laten lopen met alle risico's van dien.
En dan nog zeuren ook dat degene die het dier aanrijdt niet wegbrengt maar gewoon laat liggen...
Jouw dier, jouw verantwoordelijkheid!

Dus omdat je van je kat houdt moet je hem binnen houden? :? Sorry, maar mijn katten worden daar écht niet blij van! :n

Goed dat je hem hebt weggebracht TS! :(:)

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:49

Katten die altijd van jongs af aan binnen gehouden zijn weten niet beter. ^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:52

Degene die hem aanrijdt, met alle schade van dien, wordt er ook niet blij van...degene die hem van de weg moet schrapen wordt er ook niet blij van...degene die zijn schijt in de tuin heeft liggen wordt er ook niet blij van...enz...
Loslopende katten leveren nu eenmaal overlast en gevaar in het verkeer op.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:58

Mee eens Lia, onze katten zitten dan ook van jongs af aan al binnen. Nu hebben we een grote tuin bij het huis en die gaan we nu afzetten zodat ze lekker naar buiten kunnen in de achtertuin, zonder eruit te komen. Hebben ze wel de ruimte en buitenlucht maar geen gevaar voor ze.

Ontopic; het lijkt mij een vervelende vondst inderdaad. Wij hebben ook een keer een kat gevonden en wisten van wie hij was. Schijnbaar was hij al even vermist en die vrouw vond het zo fijn dat ze wist wat er was gebeurd dat ze de volgende dag met een doosje bonbons bij de deur langskwam :)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:03

Lia_ schreef:
Degene die hem aanrijdt, met alle schade van dien, wordt er ook niet blij van...degene die hem van de weg moet schrapen wordt er ook niet blij van...degene die zijn schijt in de tuin heeft liggen wordt er ook niet blij van...enz...
Loslopende katten leveren nu eenmaal overlast en gevaar in het verkeer op.

loslopende mensen en rijdende auto's ook. :+

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:09

Mijn kat is vorige week zaterdag ook dood gereden.
Precies voor m'n huis. Ben er nog steeds enorm verdrietig over en heb ook vooral een boos/kwaad gevoel.
Aan de weg waar ik woon, rijden de auto's vaak té hard. En dan gebeuren er ongelukken...
Het eerste wat ik dacht was ook meteen 'Mijn andere kat mag noooooit meer naar buiten'.
Maar kan ik dan zo'n beestje de vrijheid hier niet meer gunnen? Nee, ik vind van niet.
Als ik zie hoe veel plezier en vrijheid ze buiten hebben, dat kan ik ze niet afnemen voor alleen het verkeer...
Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook in huis.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:09

Ah lieke, je hebt Sandra gesproken :D

Vind het echt heel goed dat je het beestje mee hebt genomen. Hoe kan jij ruiken of dat er al een ambulance is gebeld? En dan alsnog, denk ik niet dat ze erg blij met je waren geweest als dat je om 1 uur snachts had gebeld voor de kat die al was gemeld.
Ben benieuwd of ik dr nog wat over hoor van mn vriend :D (werkt daar).
Ik vind dat je zeer netjes hebt gehandeld, en zou je dankbaar zijn geweest als het mijn kat zou zijn geweest.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:18

volgens mij kan lia haar frustraties beter in een ander topic uiten dit lijkt mij niet het geschikte topic hier voor :S

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:31

Ik ben ook mijn 14 jarige rode meisje 2 weken geleden kwijt geraakt
ik woon op zeer landelijk gebied, zij ging jaren al mee wandelen (net als haar broers en dochters)met de hond en was altijd heel voorzichtig met auto's. ze rijden hier ook enorm hard
Ik vond haar 100 meter verder bij een boom, heel verdrietig, maar ik denk dat zij er weinig van gevoeld heeft en dat geeft me dan weer wat rust. Heb een mooi grafje gemaakt.
in 1 jaar tijd 3 katten verloren. 1 ste haar dochter aan gezwel van haar pootje, 2 maanden geleden haar broer, dementie en lijfje op, is op mijn schoot ingeslapen en nu zij.
vermoedelijk was het ook haar tijd.
Ik heb in de tuin een mooi familie grafje
En wat blijkt? mijn jongste poesje is zwanger....hoe verdrietig het verlies ook, ze hebben een fantastisch buitenleven gehad. en de warmte van binnen. Altijd jagen op muisjes en kikkers, warmte zoeken op schoot.
(ik werd soms echt wakker helemaal ingebouwd door katten en mijn berner sennen ,lekker warm :D )

Ik weet dat ze er, ondanks dat ik ze niet meer zie, ruik en voel, nog steeds zijn....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 10:42

Heb net het katje weggebracht. Nu was de vrouw van de ambu ineens heel aardig en bedankte ze me nog voor de moeite.
Katje had een chip, ik weet nu dat het Misty heet. Er stond ook een telefoonnummer dus de baasjes zullen vandaag wel een minder leuk telefoontje krijgen.
Ben toch blij dat het zo allemaal is opgelost en dat ze nu de baasjes kunnen bellen.

@ Nikki, haha ja ik had Sandra idd, gelukkig ken ik haar al wat langer als vandaag dus weet ik inmiddels precies hoe ze is.