Hond zoo bang voor ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sarisv

Hond zoo bang voor ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 19:36

Luchthoorns... sinds kort?
Zoals bij Wipe out, of zoals nu bij ter land ter zee en in de lucht...

We halen hem niet aan, laten hem gaan, maar hij wordt echt helemaal gek, springt tegen de deuren, de trap op enzovoort
Piept alles bij elkaar...

Hij is hier nog nooit bang voor geweest is inmiddels bijna 8.. Maar als we te lang na wipe out oid kijken,, raakt hij bijna in schock..
Zoals nu ook ouders kijken na ter land ter zee en in de lucht.. Hond ligt tussen mijn benen en trilt gewoon helemaal.. zo ken ik hem niet...
En vind het zo sneu... We kijken al geen wipe out meer (best erg, maar vorige keer duurde het bijna 2 uur voor dat hij eens ophield met hijgen en trillen)
Maar we kunnen niet alles ontwijken...

Wie heeft er nog tips? Naar buiten wil hij ook niet.... Wil gewoon niet dat hij zo trilt en zo goed als in schock raakt...
We zijn nu al weer verder aan het zappen, maar wil ook wel normaal tv kunnen kijken..

(zoals het journaal met bevrijdingsfestival waar toevallig mensen in voorkomen met luchthoorn, dat weet ik ook niet van te voren)...

Ben even ten einde raad...

Oh ja kan me niet herinneren dat we dat ook in echt hem daar mee hebben geconfronteerd... Heeft het nog nooit in echt gehoord tot week geleden (voetbal dames in dorp kampioen, kwamen ze met trekker langs en luchthoorns zodat hele dorp het wist).. en hond was net buiten..

Anoniem

Re: Hond zoo bang voor ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:01

Je hond is 8 jaar..... verder ook angstig? Of juist een stoere bink?

Reageert hij sowieso bang op nieuwe geluiden?

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 22:20

Verder niet angstig, alleen voor vuurwerk en als je ballonnen opblaast, maar dat is eigenlijk vanaf begin af aan al zo geweest (de ballonnen) en vuurwerk sinds laatste 3 jaar ongeveer.
Verder is het ook geen stoere bink (labrador), meer een softy.. Voor rest hoe vreemder hoe beter.. Heb idee dat het door de ouderdom misschien komt, want nog nooit luchthoorn in de buurt gehad (tot dat we wipe out gingen kijken)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:46

Kan, maar 8 jaar is voor een Lab nog niet heel oud, dacht ik..... apart.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:48

misschien word hij langzaam doof, en veranderd het geluid nu ook, waardoor hij bang word ;)

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 15:31

ja dat zou ook kunnen hij is verder nog fit zat.. dus ja is heel vervelend zo