Ik heb in augustus een hondje uit spanje gehaald bij een stichting. Nu ging ik er van uit dat het automatisch alle gegevens van chip en paspoort enzo overgeschreven word op mijn naam, maar dit is dus niet het geval. Nu moet ik dat dus zo snel mogelijk regelen maar weet iemand waar ik dit kan doen?
afh. van waar je hondje geregistreerd is (welke databank), zou je op de betreffende site kunnen kijken hoe eigenaar te wijzigen.
(In NL zijn er niet zoveel grote. Kan ook nog zo zijn dat hij door de stichting wel gechipt is, nooit geregistreerd. Zou de stichting dat gewoon gaan vragen. )
__danielle__
Geplaatst: 07-05-10 18:36
ik denk dat je het beste even contact kunt opnemen met die stichting want het moet van hun naam naar jouw naam. meestal is het wel via internet te doen als je weet waar de chip van is. Het kan zijn dat hij nog geregistreerd moet worden maar dat denk ik niet... kijk anders even hier: http://www.chipnummer.nl/
ik denk dat je daar een hoop info kan vinden, maar ik zou gewoon even contact opnemen met die stichting want ik weet niet of je zonder hun handtekening oid de chip wel kan overzetten...
Heb al contact met hun gehad vandaag. Ze hebben hun naam binnen 24 uur na mijn overhandeging uitgeschreven van de chipregistratie. Ik zal even op die website kijken die jij me geeft en anders mail ik weer even terug welke databank het was en of haar chipnummer daar nog op staat.
dan denk ik dat hij opnieuw geregistreerd moet worden.. dan kan je het beste even bij je DA (die hebben ze altijd wel liggen) even een registratieformulier halen en invullen.. registreren kost wel wat, ik meen 32.50 ofzo?
heb je bij je entingsboekje ook geen formulieren van de chip meegekregen? daar staat meestal wel op waar hij geregistreerd is en hoe je de eigenaar kunt wijzigen, en anders op de site van de databank waar hij geregistreerd is.. (zoals sjolvir ook zei)
Jessicauvita
Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-10 19:28
Heb iets gevonden in het paspoort : Virbac Backhome Heb het chipnummer ingevuld op hun website maar er zijn geen resultaten.