Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieke schreef:Een hond mag wel blaffend of je af komen rennen, maar bijten mag hij niet. Of hij nou op eigen terrein is of niet. Eventuele schade is dan te verhalen op de eigenaar.
nairtje schreef:Toch lijkt het me geen pretje als er een hond zo op je af komt gerend! Door de schrik kunnen er nog gevaarlijke dingen gebeuren. Dus eigenlijk is de hond wel een gevaar
_janet_ schreef:Dat bordje eigen weg hangt daar niet voor niets, is dus van die boer.
En dan mag die hond zijn terrein bewaken.
Beetje vreemd om deze hond gelijk als gevaarlijk te bestempelen.
Mijn kruising rottweiler is ook erg waaks, en blaft en gromt er ook op los als er iemand op ons erf is. Maar die is niet gevaarlijk en bijt ook niet. Het enige wat ze doet is haar terrein bewaken. Wat ook 1 van haar doelen is.
xXLianneXx schreef:66996236 schreef:naja ed boerderij heeft een eigen oprit ook nog als die hond dan daar in de buurt blijft, ok dan is hij nog zeker 3 meter van me af. had nu nog geen halve meter tussen hem en mij zitten
je zat op een scooter en je reed heel hard weg, denk je zelf niet dat dat al 2 redenen zijn voor een hond om achter je aan te gaan?(buiten dat je op "zijn" terrein bent) Als hij je niet gebeten heeft kan je ook niet zeggen dat die gevaarlijk is.