Ik zoek iets wat er niet is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Ik zoek iets wat er niet is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 19:48

Een klein jaar geleden overleed mijn hond. Mijn maatje voor het leven leefde maar 6 jaar in mijn gezelschap. Toen hij na 3 dagen heel ziek zijn overleed, ja toen knapte me wereld in elkaar. Mijn monster, onhandelbaar in huis en dominant tegen andere honden. Dat was hij voor andere. Voor mij was het Yeti. De trouwe hond die overal mee ging, die uren kon liggen slapen tot het moment dat ik in actie kwam. Dan was zijn actie sprong groter. Die alles dreef behalve in het water. Die precies wist hoe hij de paarden moest ontwijken als we gingen rijden. De hond die geen moeite had met 20 kinderhandjes op z'n kop.

Dus sprongen de hulptroepen in, ik mocht niet vergeten dat ik een hondenmens ben. Ik kreeg een leenhond en toen nog 1. En nu voor een paar weken nog 1. Morgen gaat nummer 3 naar huis. Ze vraten de bank op, plaste in huis, maakte me gek, maar ik mis ze stuk voor stuk... Ik weet het al een tijd zeker, de volgende hond is er weer 1 van mezelf, die nooit meer weg hoeft... Tot de dood enzo.

Tja dus begint de zoektocht dwars door nederlandse site's. Langs asiels en alles. Maar wat ik zoek is er niet.
Dit is een originele maar gekke manier om jullie om hulp te vragen. Ik zoek een maatje. Ik heb heus niet zo veel voorwaarden, maar de voorwaarden die ik heb zijn zwaar.

Het moet een kortharige collie zijn, maar een andere schapendrijver (cattle dog) komt ook in aanmerking. Grote werklust gevraagd. Sociaal en zeker geen pup. Vriendelijk naar kinderen. Reu is een must... Wie helpt me zoeken? Al de rest kan ik hem leren. Mocht het enkel toevallig een dubbel zijn? Geeft niks dat mag ook. Plaats genoeg.

Ik bied een leuk huis. Veel mensen om van te genieten, schapen en geiten om mee te spelen. Een strenge doch vaardige baas. 3x per dag een lange wandeling, met in het weekend bewegingstoppers.

Weet jij de hond die mij zoekt?

jasminex

Re: Ik zoek iets wat er niet is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:52

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 19:55

Jasminex.. Ik zal dat berichtje even onthouden. Maar ik zoek geen herder, ik zoek een kortharige schapenhond. Ik drijf/dreef namelijk altijd met me hond en wil dat graag weer oppakken.
Mensgerichte honden zoals mechelaars zijn vaak wat te fanatiek en te bijtgraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:55

Ik ben de auteur van bovenstaand topic.

Deze hond is geen kortharige collie, maar een mechelse herder. Maar het is zon leuke lieve hond. Helaas met een verleden, maar zon knuffel. Zon aanhankelijk lief dier.
Hond kan ook perfect met paarden overweg.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:57

Kijk anders even op de rasvereniging sites, daar zie je ook vaak herplaatsingen (bv bij de Border Collie) of het ras wat je graag wilt :) .

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 20:20

Ik heb gekeken op de site van de rasvereniging collieclub. Ze herplaatsen wel maar verwijzen me vooral door naar individuele fokkers. Deze zijn op de hoogte.
Maar het is inderdaad ene goed idee om die van de border collie club te bekijken., bedankt.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:22

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:27

Ik begrijp je "probleem" niet zo; je weet behoorlijk goed wat voor hond je wil, deze werklijnen zijn beschikbaar, geen probleem dus. Tenzij je bedoelt "Ik zoek iets dat geen geld mag kosten...."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:49

Wil je persé een herplaatser?

Anders zou je een pup bij een fokker kunnen reserveren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:55

Dat weet ze al ;) ze wil weten hoe ze die hond kan vinden ;)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:59

En op dat moment is er maar één iets waar ik je naar kan verwijzen; geduld. Want wat je zoekt, vind je niet. Juist als je het even los laat, komt het precies op je pad. Gewoon je ogen openhouden, rustig rond blijven kijken en vanzelf komt die hond waarbij je denkt van; ja, dit is hem!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 22:32

Ik zoek inderdaad meer iets van hoe vind ik ze. Sites bv waar veel van dit type honden staan offe andere gouden tips.

Tja en ja ik heb het liefst een herplaatser. Vind dat we al veel honden op de wereld zitten en ik kan me niet voorstellen dat in de 1000den honden die er in nederland wonen er niet 1 zit die niet aan me eisen voldoet.
Denk gewoon zelf dat ik niet goed kijk of verkeerd zoek.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 22:39

Daar kende ik er 3 niet van :D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:29

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:38

bluezarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:05

Hier staat volgens mij wel iets tussen waar je naar op zoek bent.
Ik zit al even voor je te zoeken maar kan ook niet direct iets vinden wat totaal aan jouw beschrijving voldoet.
Maar op deze site staan er wel 2 die aardig in de richting komen.

http://www.huisdieren-herplaatsing.nl

Vind het wel super dat je een volwassen hond een nieuw thuis wilt geven. Dezelfde reden waarom ik mijn drie hondjes ook als volwassen honden heb uitgezocht.
Heel veel succes!!
Ook nog een leuke site:
http://www.baasjegezocht.nl
En misschien speciaal voor jou meer geschikt:
http://www.collie-in-nood.com
http://www.bonafide-bordercollies.nl/He ... honden.php
http://www.collies-und-shelties-in-not.de