Help, kat wilt niet eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LauraLala

Help, kat wilt niet eten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 13:25

Diesel eet al een paar dagen bijna niks meer.. ;(
Hij krijgt droge brokjes en dit raakt hij niet aan, het ligt er s'avonds nog hetzelfde als s'ochtends.

Mijn ouders zijn op vakantie dus een trip naar de dierenarts zit er niet in (is van mijn moeder ook nog niet nodig)

Hebben jullie misschien tips zodat hij weer (meer) gaat eten?
Alvast bedankt! :)

Greentea01

Re: Help, kat wilt niet eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:29

Als je dier niet meer eet is er vaak wel iets aan de hand. Dus ondanks dat het lastig word zou ik toch proberen een dierenarts in te schakelen of er in ieder geval 1 te bellen en te overleggen wat je kan doen.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:30

oliebol laura, da's niet goed hoor! Kun je echt niet met 'm naar de dierenarts??? Heb je al ander voer geprobeerd? Misschien wil / kan hij wel zacht blikvoer eten. Probeer een paté (i.p.v. stukjes), dat is het zachtst. Sterkte!

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 13:37

@ElsB; ik heb gem gister ook al blikvoer gegeven en daar nam die een paar hapjes van en liet het toen weer staan.. en vannacht heeft die alles uitgekotst (dat heeft die wel vaker bij blikvoer ;) ) Ik ga zo even naar de winkel om andere brokjes te halen, hopen dat die die wel eet ;(

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 14:34

Kan het misschien ook zo zijn dat hij ergens anders te eten krijgt?
Heb andere brokken gekocht, hij is nog niet thuis dus zie straks pas of ie wilt eten ..

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:37

Kipfilet voeren, is ligt op de maag en goed verteerbaar en als het aanhoudt de da bellen wat te doen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:39

Is ie voor de rest ook erg rustig en slaapt ie veel? Komt ie buiten?
Katten hebben best snel last van ontstekingen als ze een bijtwondje hebben, en dan eten ze ook niet, hebben de koorts en slapen ze dus veel. Hebben wij al zeker 5 keer gehad bij onze kat.

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 14:40

carolina1278 schreef:
Kipfilet voeren, is ligt op de maag en goed verteerbaar en als het aanhoudt de da bellen wat te doen

gewoon rauw voeren of eerst bakken/koken en dan laten afkoelen?

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:42

niet rauw!!!!!! doe dan eerst koken!
Laatst bijgewerkt door Mar77 op 04-05-10 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:42

Niet rauw!! gewoon in de magnetron (1 minuut totdat het helemaal wit is en er geen roze stukjes meer zijn) en dan af laten koelen. Kleine stukjes ervan maken (je krijgt er een soort sliertjes van)

dorine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:49

Is de kat in gedrag ook anders?
Inderdaad meer slapen, suffig, duidt al ergens op.
Eet de kat die brokjes normaal altijd wel?

Mijn kat had last een ontsteking door haarbal ofzo, en daardoor raakte de maag weer van streek, en bleef er niets binnen daardoor. Dus houd maar goed in de gaten! Want alleen een dierenarts kan hier wat aan doen. En katten kunnen niet zolang zonder eten geloof ik.

Sterkte ermee!

PS: door de gekookte kip kan je ook nog een klein beetje gekookte rijst mengen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:42

LauraLala schreef:
carolina1278 schreef:

gewoon rauw voeren of eerst bakken/koken en dan laten afkoelen?

Kip geef je RAUW :D Heeft geen zin om eerst te koken of bakken of wat dan ook. Katten kunnen prima rauwe kip eten!

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 16:06

dorine3 schreef:
Is de kat in gedrag ook anders?
Inderdaad meer slapen, suffig, duidt al ergens op.
Eet de kat die brokjes normaal altijd wel?

Mijn kat had last een ontsteking door haarbal ofzo, en daardoor raakte de maag weer van streek, en bleef er niets binnen daardoor. Dus houd maar goed in de gaten! Want alleen een dierenarts kan hier wat aan doen. En katten kunnen niet zolang zonder eten geloof ik.

Sterkte ermee!

PS: door de gekookte kip kan je ook nog een klein beetje gekookte rijst mengen.

Hij is al wat ouder en slaapt zowieso altijd veel ;)
Normaal eet die de brokjes altijd.. daarom vind ik het zo raar.

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 16:07

Ik zou jullie tips heel graag uit willen proberen maar hij is al vanaf 11uur buiten aan het rondlopen ;(
En als er echt geen verbetering in komt vraag ik de buurvrouw of ze meegaat naar de dierenarts.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:11

Kip juist rauw geven! Kunnen ze lekker aan knagen is ook nog goed voor de tanden.
Weet je zeker dat ie niet buiten de deur ook eten krijgt? Is t niet in de vorm van gevangen vogeltjes dan wel bij iemand in de buurt?

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 16:20

WillemYntJee schreef:
Kip juist rauw geven! Kunnen ze lekker aan knagen is ook nog goed voor de tanden.
Weet je zeker dat ie niet buiten de deur ook eten krijgt? Is t niet in de vorm van gevangen vogeltjes dan wel bij iemand in de buurt?

Daar ben ik ook bang voor.. hij heeft namelijk geen halsband om en je kunt dus niet zien dat die van ons is.
Ook is hij nu al heeel lang weg! hij wou vanochtend om 11uur naar buiten en normaal is die wel terug naar een uur en ligt dan lekker achter het huis maar daar is die nu ook niet ;(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:28

Dan denk ik toch dat het een ontsteking is. Hadden wij ook.
Dan krijgen ze hoge koorts, hebben geen honger, en zoeken een stil plekje op waar ze soms dagen blijven liggen. Onze kat is zo eens twee dagen lang weg geweest, en ineens vonden we hem onder een struikje in onze tuin. Reageerde nergens op, dus we hadden nog lang kunnen zoeken.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:14

Ik zou persoonlijk de kipfiet niet rauw geven ivm salmonella en andere ziektes.....

Gewoon klein stukje koken en aflaten koelen, als hij echt honger heeft laat hij dat niet staan! Als hij wat anders heeft, bijvoorbeeld ontsteking, last van zijn maag o iets gewoons zoals heimwee naar je ouders, dan zal hij ook dat niet eten

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:15

Heeft die geen last van z'n tanden oid?

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:20

hetbegint nu beter weeer te worden, en de vogeltjes zijn nu makkelijk te vangen, en andere beestjes. Onze katten zijn nu ook veel buiten en willen niet eten. Omdat ze buiten al veel eten.

Wij zijn naar de dierenarts geweest, en we moesten de ontlasting mee nemen. Daar zag die meer dierlijk voedsel in.

Dus even langs de DA gaan, of even bellen wat het beste is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 17:37

Een kat moet eten, als hij langer dan 24 uur niets meer binnen krijgt dan zal zijn lever gaan vervetten, wat gaat zweven in zijn lichaam en hij super misselijk wordt.
Zodoende kom je in een vicieuze cirkel en zal deze nog wel eens onherstelbaar kunnen zijn,
een kat die niet eet kijk je niet langer dan een dag aan, daarna toch echt een ritje naar de DA voor eventuele dwangvoeding.

Hoe is de ontlasting?

WillemYntJee schreef:
Kip juist rauw geven!

Sancha schreef:
Kip geef je RAUW

Erg onverstandig, als de kat van TS geen kip gewent is zou ik het zéker niet rauw geven,
ik ben hierdoor bijna een kat kwijtgeraakt! Heeft twee weken in een kliniek moeten herstellen.

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:38

Nou hij is weer thuis :) maar krijg echt de indruk dat hij ergens anders te eten krijgt.. Ga straks zijn halsband maar weer om doen! Hij heeft wel een paar brokjes gegeten dus dat is een goed teken :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:27

Carolina een kat kan voor zover ik weet geen salmonella krijgen, t is geen mens ;)

Chiqa die van mij had t ook nog nooit gehad (kitten) en ze vond t heeerlijk dus wat dat betreft ben k t niet met je eens. Op t punt van 24 uur niet eten -> da bellen/naar toe gaan dan weer wel.
Maargoed TS haar kat heeft wel iets gegeten maar niet genoeg dus in hoeverre dat dan nog geldt durf ik niet te zeggen. Je kan m natuurlijk altijd bellen en overleggen ts!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:42

carolina1278 schreef:
Ik zou persoonlijk de kipfiet niet rauw geven ivm salmonella en andere ziektes.....

Daar zijn katten dus niet gevoelig voor, het is zelfs beter om het rauw te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 06:58

WillemYntJee schreef:
Chiqa die van mij had t ook nog nooit gehad (kitten) en ze vond t heeerlijk dus wat dat betreft ben k t niet met je eens.

Je kan het wel niet met me eens zijn de resultaten logen dr anders niet om ;) Twee weken opname ivm met een voedselreactie op rauwe kip en vergeet niet dat jij een kitten heb en ik een wat oudere kat net als TS die dit niet gewent is.

Maar begrijp dat jij dr veel meer verstand van heb dan mijn DA