al weken lang houd onze hond zijn eten niet binnen. steeds blijft hij maar bakken water drinken en gaat vervolgens braken. een tijdje geleden naar de DA geweest en daar speciaal voer mee gekregen en pilletjes. gisteren zijn we met haar naar de dierenarts gegaan omdat het maar niet goed ging. er kwam bloed uit haar tepel en ze bleef maar braken. ook konden we zo zien dat ze af was gevallen. bij de DA bloed geprikt en hebben we antibiotica mee gekregen. op zich aan de hond is niks te zien omdat ze altijd de vrolijkheid zelf is. vandaag heeft mijn moeder gebeld of ze al de bloeduitslag hadden en het was abslouut niet goed. de DA was zelf van het resultaat geschrokken. de nierwaardes zijn véél te laag. ze waren van 45 naar 25 gegaan. zodra de nierwaardes onder de 15 komen is het afgelopen en kan ze niet meer lopen waaraan ze dood gaat. ze stonden er echt van te kijken. een hond van 5 jaar die de nierwaardes al zo laag heeft. vanavond kunnen we speciaal voer gaan halen en krijgen we pillen mee om de nierwaardes maar omhoog te krijgen en als dat niet lukt is het afgelopen. over 2 weken word weer bloed geprikt om te kijken of de waardes al omhoog zijn.
Een hond die altijd zo vrolijk is, is nu ineens zo ziek.
NessaX
Geplaatst: 04-05-10 18:04
Ik hoop de waardes omhoog gaan! Ja 5jaar is nog jong. Arm beestje (en jij)
ja dat hoop ik ook maar. ze heeft om 5 uur haar voer gehad en dat is tot nu toe gelukkig binnen gebleven. ook heeft ze net haar pilletjes gehad. het probleem is bij haar dat ze niet laat merken dat er wat is. ze is altijd even vrolijk dus niemand had gedacht dat ze zo ziek zou zijn.
tamaramt
Geplaatst: 04-05-10 22:20
wat verschrikkelijk; zo n mooie prachtige boxer(heb er zelf ook 1) ik duim voor je dat ze er weer bovenop komt
het gaat nog steeds niet echt beter. sinds vandaag wil die zijn brokken niet meer eten en vanmorge rende die 2 meter achter een kat aan en ging even later door zijn poten heen. we hebben volgende week maandag morgen een bloedonderzoek.
Jeetje meid, wat ontzettend vervelend voor je! Als ik jou was zou ik proberen of ze wat rood vlees wil eten (dat kun je als het goed is gewoon in pakjes kopen bij de C1000), daar zitten veel eiwitten in en de kans is groter dat ze dat wel opeet. Heel veel sterkte!
rommulus
Geplaatst: 11-05-10 10:19
erg veel sterkte zeg !! verdorie als een boxer aan geeft dat iets niet goed is is het ook echt niet goed.....
wel raar dat je zo lang moet wachten op een bloed test trouwens....
Anoniem
Geplaatst: 11-05-10 12:09
hij heeft een eiwit dieeet. dus hij mag maar een beperkte hoeveelheid eiwit hebben. vanmorgen heeft hij gelukkig wel gegeten.
de reden dat het pas zo laat is, is dat ze dan pas goed kunnen kijken of de nierwaardes zijn gestegen. hij geeft nog niet aan dat er echt wat mis is, hij speelt nog steeds etc en gedraagd zich niet anders dan normaal. wel is hij gelukkig al bijgekomen en houd hij zijn eten binnen.
Heel triest, helaas is nierfalen een van die dingen die in ons boxerras steeds vaker voorkomen. Ik hoop dat je maatje het red, veel sterkte in ieder geval gewenst!
Jis_
BKB 2025 winnaar 2D
Geplaatst: 11-05-10 17:32
zo jong nog...hoop dat je boxer snel weer de oude wordt, sterkte.
update: vandaag de bloeduitslag gehad. het is niet beter erop geworden maar de rode bloedlichaampjes zijn minder geworden. we hebben vrijdag een afspraak in maaseik voor een second opinion. als daar hetzelfde uit komt dan kunnen er helaas niks aan doen. zolang ze dan nog normaal kan leven, laten we haar leven en anders moeten we haar in laten slapen