Mijn Woef heeft last van de regenblues....
De eerste mooie dag stond ze al klaar om de tuin in te rennen, blij heen en weer rennend gooide ze a haar speeltjes naar buiten, de balletjes, de knuffels en de piepdingetjes.
Na een kwartiertje heen en weer rennen gaan we dan lekker uit, dit is LEUK want de zon schijnt en alles i groener en blauwer.
Hier na ga je terug naar binnen en vermaak je als hond zijnde de rest van de dag in de achtertuin, je gooit js speeltjes in het rond, je kroelt en speelt wat met je baasje en uiteindelijk lig je voor pampus of languit in de zon of opgekruld in de schaduw.
Bestaat er een beter leven?
Drie dagen geleden sloeg het noodlot toe....REGEN!
Mijn arme kleine grote meisje ligt verdrietig in haar bench of op haar kussen en staart naar buiten, smorgens wil ze nog wel met mij mee, overdag wil ze de tuin niet meer in en sávonds staat mijn vriend in de gang te roepen.
Met verdrietige ogen kijkt ze naar me op, ze wil niet uit, ze wil niet de regen in, ze wil niet met haar pootjes door het natte gras heen.
Als blijkt dat ze echt moet staat ze op en wandelt eerst naar mij toe, smeekt me om genade maar wordt door gestuurt naar de baas, daar aangekomen staat ze met haar staart tussen haar poten en de kop op half zeven haar lot af te wachten.
Buiten rent ze naar het eerste de beste groene stukje wat ze kan ontdekken, huppelt er met haar billen in en weigert ook maar een stap verder in dat vieze natte gras te zetten, doet snel een plas en wilt terug.
Natuurlijk dwingen we haar tot een poep
Ze tilt haar poten zo ver mogelijk op, roept nog net geen bah bah bah, maar het druipt van der kop af, de arme meid.....
Snel naar huis!
Daar rent ze zonder nog een blik naar buiten te werpen haar bench in, of vliegt naar haar kussen, waar het droog en warm is.
Als je smorgens wilt weten wat voor weer het is moet je gewoon eerst naar de hond kijken, gordijnen hoeven niet eens open, blijft ze zielig op haar kussen liggen dan is het pokkenweer, springt ze overeind dan schijnt de zon.
Als je na dit bericht denkt ach gosch dat arme teckeltje, chihuahua of ander laag bij de grond soortig hondje moet ik je teleurstellen, dit ultieme regen watje is een boerboel van 70 kg
Ze zwemt en rent door de sneeuw, rolt door modder en sneeuw en als de zon op zijn hardst schijnt ligt zij er languit in, maar owee als het regent, dan lijkt ze opeens heel erg veel op moi en zou ze het liefste een dekbed hebben om onder weg te kruipen tot de zon zich weer laat zien.
Zullen we de dierenbescherming maar gaan bellen?
Het minste wat we voor haar hadden kunnen doen was in ieder geval een overdekt plasstrookje aan ons huis vast maken toch?
Een hond met regenvrees
.
De kleine niet, die stormt in weer en wind naar buiten, maar moeders... Die staat in de achterdeur, kijkt naar buiten, haalt dr neus een heel eind op, draait om en loopt weer naar binnen 
Wat kunnen ze zielig zijn he!