De grote verdrietige stakende WOEF

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

De grote verdrietige stakende WOEF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 00:36

Onze arme kleine grote meid...zo heb je een week lang zon en mooi weer, en staat ze smorgens voor het uit gaan al bij de achterdeur, en zo heb je een klein groot hoopje ellende wat met geen stok (of bal) de deur uit te krijgen is.

Mijn Woef heeft last van de regenblues....

De eerste mooie dag stond ze al klaar om de tuin in te rennen, blij heen en weer rennend gooide ze a haar speeltjes naar buiten, de balletjes, de knuffels en de piepdingetjes.
Na een kwartiertje heen en weer rennen gaan we dan lekker uit, dit is LEUK want de zon schijnt en alles i groener en blauwer.
Hier na ga je terug naar binnen en vermaak je als hond zijnde de rest van de dag in de achtertuin, je gooit js speeltjes in het rond, je kroelt en speelt wat met je baasje en uiteindelijk lig je voor pampus of languit in de zon of opgekruld in de schaduw.

Bestaat er een beter leven?

Drie dagen geleden sloeg het noodlot toe....REGEN!
Mijn arme kleine grote meisje ligt verdrietig in haar bench of op haar kussen en staart naar buiten, smorgens wil ze nog wel met mij mee, overdag wil ze de tuin niet meer in en sávonds staat mijn vriend in de gang te roepen.
Met verdrietige ogen kijkt ze naar me op, ze wil niet uit, ze wil niet de regen in, ze wil niet met haar pootjes door het natte gras heen.
Als blijkt dat ze echt moet staat ze op en wandelt eerst naar mij toe, smeekt me om genade maar wordt door gestuurt naar de baas, daar aangekomen staat ze met haar staart tussen haar poten en de kop op half zeven haar lot af te wachten.
Buiten rent ze naar het eerste de beste groene stukje wat ze kan ontdekken, huppelt er met haar billen in en weigert ook maar een stap verder in dat vieze natte gras te zetten, doet snel een plas en wilt terug.
Natuurlijk dwingen we haar tot een poep }>
Ze tilt haar poten zo ver mogelijk op, roept nog net geen bah bah bah, maar het druipt van der kop af, de arme meid.....

Snel naar huis!
Daar rent ze zonder nog een blik naar buiten te werpen haar bench in, of vliegt naar haar kussen, waar het droog en warm is.
Als je smorgens wilt weten wat voor weer het is moet je gewoon eerst naar de hond kijken, gordijnen hoeven niet eens open, blijft ze zielig op haar kussen liggen dan is het pokkenweer, springt ze overeind dan schijnt de zon.

Als je na dit bericht denkt ach gosch dat arme teckeltje, chihuahua of ander laag bij de grond soortig hondje moet ik je teleurstellen, dit ultieme regen watje is een boerboel van 70 kg :D

Ze zwemt en rent door de sneeuw, rolt door modder en sneeuw en als de zon op zijn hardst schijnt ligt zij er languit in, maar owee als het regent, dan lijkt ze opeens heel erg veel op moi en zou ze het liefste een dekbed hebben om onder weg te kruipen tot de zon zich weer laat zien.

Zullen we de dierenbescherming maar gaan bellen?
Het minste wat we voor haar hadden kunnen doen was in ieder geval een overdekt plasstrookje aan ons huis vast maken toch?

Avelienvd

Re: De grote verdrietige stakende WOEF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:50

Naja zeg, je kan toch wel een uitlaatstrook maken die overdekt is?
Kom op zeg zeker voor zo'n zielige boerboel....
Arm beest, zulke strenge baasjes ;)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 00:52

Hey van MIJ mocht ze ook in de kattenbak haar behoeftes doen, ik ben zwanger dus verschonen hoef ik hem toch niet :D

Eigenlijk is mijn vriend de bad guy hier, die eist elke avond een wandeling.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:32

Ach gut nog zo'n arm ding die gedwongen wordt met dat hondenweer naar buiten te gaan. :D
Bij ons thuis ook zo'n zielige hond, waarom kunnen de mensen er niet voor zorgen dat dan tenminste het gras nog droog is zodat zijn poten droog blijven...

Met mooi weer wel de sloot in duiken en lekker door het water wandelen, sneeuw is leuk om wild in te spelen, maar regen, dat is toch anders nat.. :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:52

Ik vind het ongehoord!! :(

:') Een hond met regenvrees :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:54

_O-
Voor hem dus niet de term "hondenweer"

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:00

Geef mij zo'n hond ;) Mijn hond wil wel 30 keer per dag naar buiten. Owee als die niet mee mag!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:03

Haha. Zielig hondJE :)).
Hier ook een met regenvrees alleen merkt ze het binnen niet. Wilt niets vermoedend graag uit en staan dan in het portiekje.
Hond denkt: bah nattigheid, ik keer weer om, oliebol deur dicht, okee vooruit dan maar! }>
Maar ze loopt wel helemaal tegen de Huizen aan daar blijft ze het droogst :j

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:04

Ik heb zo'n pup nu, doet alleen zijn behoefte onder het afdakje bij de voordeur en dan zoefffff naar binnen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:08

hier ook een schattige golden die sneeuw geweldig vind, modderpoelen zijn om in te rollen en stinksloten om in te zwemmen. maar regen? neehhhhh dan blijf ik binnen! baasje moet ik toch? dan loop ik sjokkend mee en probeer ook wanhopig om een beetje onder de paraplu te blijven anders wordt ik nat. :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:10

Hahaha, en dat terwijl mijn berner sennen een prachtige bank heeft om lekker warm en droog op te gaan liggen en vervolgens de hele dag vrijwillig in de regen gaat liggen :+
(maar wel uitgebreid geknuffeld willen worden, bleh, natte hond!)
Laatst bijgewerkt door Urielle op 04-05-10 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:11

Mijn hond raakt in een zeer zware phygose als het regent. Zoooo,... zielug :-)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:12

die hond lijkt mij wel :+
de regenblues..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:21

Haha zo is die van mijn ouders ook! :P De kleine niet, die stormt in weer en wind naar buiten, maar moeders... Die staat in de achterdeur, kijkt naar buiten, haalt dr neus een heel eind op, draait om en loopt weer naar binnen :+

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:24

Hier hetzelfde. Ook al zo'n zielig hondje dat niet naar buiten wil als het regent. En dat watje hier is een boxerdame van 32 kilo.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:28

LZP --> BB

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:15

Oh, wat herkenbaar :(:) Wat kunnen ze zielig zijn he!
Ons Jack Russel dametje heeft er vooral een hekel aan als het natte groen haar niet-erg-dik-behaarde-buik raakt haha..Ergens begrijp ik het ook wel hoor :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:25

haha onze hond had dat vroeger ook..
zodra het donker was bleef ze liever in de mand liggen.. en als het regende moest je der aan de riem voort sleuren naar buiten toe :P (tja ze zal toch moeten plassen voor we allemaal naar bed gaan)..
inmiddels is ze hier wel overheen maar nog steeds als de zon schijnt staat ze bij de deur te wachten tot iemand haar naar buiten laat, dan gaat ze lekker in de zon liggen en zie je haar de rest van de dag niet meer^^

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:32

Onze boxerteef heeft hetzelfde. kan eerst een uur of 2 lang naar buiten kijken of het droog is. is het droog gaat ze vrolijk mee. maar als het regent... aiai. ze dwingt me te lopen, maar ze wil het ook nog wel een uurtje wachten(maar stiekem moet ze heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel nodig plassen). dus ik mn regenpak enz aan beide honden mee. lopen met die handel. bij thuiskomst lekker afdrogen en met 1 boze boxer(die stiekem toch wel blij is dat ze is wezen lopen)en een blije boxer lekker aan de thee!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:19

whihi, ik heb een jack russeltje en die gaat ook echt heel vlug buiten haar behoefte doen als het regent, normaal ook helemaal hieper aktief maar owee als het regent, dan kruipt ze zo ver mogelijk onder haar dekentje (jaja ik dek haar elke avond toe en ze komt smorgens met dekentje en al pas haar mand uit)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:26

De zon scheen weer vandaag!!!
1 Keer raden wie er als een debiel door de tuin heen ging, 200 keer uit wou en het helemaal naar der zin had vandaag? :D

De katten doen trouwens ook als je de deur open doet er naar toe rennen om dan vlak bij de drempel een noodstop te houden en mauwend terug te rennen, maar de hond luistert echt naar het weer, beide erg leuk om te zien :D
Ze ligt nu te snurken, heen en weer rennen is dodelijk vermoeiend :D