last van een kat, en dan doe je dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

last van een kat, en dan doe je dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 00:12

hey,

ik moet het gewoon even kwijt, woest ben ik erover!

onze buurvrouw heeft sinds kort een katje van nu een half jaar ongeveer, een super leuk en lief dier.
nou 2 dagen geleden stond de buurvrouw aan de deur;

of mijn moeder zo snel mogelijk kon komen, omdat de kat iets op zich had zitten en hij heel bang was..
nou oke, mijn moeder was even weg en ik zei dat als ze terug was ik haar zou sturen.
toen mijn moeder terug was van boodschappen doen is ze gelijk naar de buurvrouw gegaan.
en wat ze daar aantrof, vreselijk!

een stumpertje van een jonge kat helemaal onder het frituurvet :\
beest zat onder de brandwonden en verging van de pijn.

dus direct dierenarts gebeld en beestje heeft pijnstillers gekregen.
mocht daarna weer naar huis want wassen kon toch nog niet, omdat hij veel te bang was.
diezelfde dag komt de buurvrouw weer dat het niet goed gaat en ze weer naar de dierenarts wil.

nog meer pijnstillers gekregen plus antibiotica.

ondertussen gaat het weer redelijk met hem, maar het is duidelijk dat iemand dit over die kat gegooit heeft!
dierenarts zei dit ook, en zoiezo kan het niet anders..
een kat gaat echt niet zelf in heet frituurvet liggen >;)

waarom zou je dit doen.. is toch niks van te begrijpen?
pff wat een mensen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:13

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:14

Dat is idd heeel erg vuil van iemand.

Daarom moet je als eigenaar altijd voorkomen dat je dier overlast kan veroorzaken.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:15

Vind dat ook niet normaal... En de mevrouw heeft het zelf niet gedaan? Want is zo raar dat ze gewoon niet meteen naar dierenarts is gegaan?
Heb je zo mensen in je straat wonen die niets van dieren moeten?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:16

Jusi schreef:
Misschien rook hij iets dat in een frituurpan zat en leunde hij erop? Dat de bak omviel over hem heen.

Vind ik wel redelijk bedacht, want ik kan niet snappen hoe je met heet frituurvet moet gooien..
Desalniettemin ontzettend sneu voor het diertje! Hoop dat hij er boven op komt en dat er niet meer rare dingen gebeuren.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 00:17

zou kunnen, maar het zit allemaal op zijn zijkant, dus weet niet of dat echt mogelijk zou zijn.

katje is iig behoorlijk getraumatiseerd, hij ligt de hele dag bij de buurvrouw op schoot met een dekentje over.
terwijl het normaal gewoon een speels katje is, zoals elke jonge kat :)

nessax; nee, zelf heeft ze het absoluut niet gedaan.
maar ze was vreselijk geschrokken en het enige wat in haar opkwam was; naar de buren
meerdere mensen hier in de buurt hebben een hekel aan katten, dus zou heeeeel goed mogelijk zijn..

NessaX

Re: last van een kat, en dan doe je dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:26

Kan je niet eens naar de dierenbescherming bellen om te vragen wat ze kan doen? De kat binnenhouden is geen optie?

Jammer dat er zo vreselijke mensen zijn, onze buurman heeft eens onze katten vergiftigd. Dus kan het wel geloven dat de buren zo dingen ook zouden doen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:33

Maar als je weet dat er veel mensen in je buurt zijn die een hekel hebben aan katten en houd jehem toch binnen of zet je je tuin af?

Last van een dier geeft niemand het richt het te verwonden maar ik snap het ergens wel.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:39

Vjestagirl schreef:
Dat is idd heeel erg vuil van iemand.

Daarom moet je als eigenaar altijd voorkomen dat je dier overlast kan veroorzaken.

nou denk dat dit niet altijd kan. bedoel een hond kan altijd eens blaffen in de tuin, zeker hoor je hierop te reageren maar onvermijdelijk is het met sommige honden niet. ze waken en dat horen ze ja ook te doen!

een kat die bv buiten rond loopt daar kun je sowieso al niet voor zorgen dat ze niet op een auto gaat liggen of niet door de tuin van iemand in de straat loopt... of er niet poept.
enige dat je dan kunt doen is je kat binnen houden.

Sommige mensen raken enorm geirriteerd als de kat al in de voortuin zit en verder niks doet, over hun schutting loopt waardoor hun hond gek word of omdat ze duiven hebben sowieso katten niet moeten.
Sommige halen het dan in hun hoofd iets bij een dier te doen of dit nu schoppen/slaan is, vergiftigen, met luchtbucks schieten of zoiets idioots als dit is.
hier in de buurt is een jonge kat kwijt omdat 2 jongens het leuk vonden haar heel lang op te jagen, waarschijnlijk is ze dus toen ergens uiteindelijk verongelukt.

tuurlijk moet je er zelf alles aan doen wat je KUNT doen, maar onvermijdelijk is het niet als iemand geen dierenmens is of honden/katten mens dat je dier niets doet wat hen irriteerd.

Ja je kunt idd je dier binnen houden als er veel mensen zich irriteren aan je kat...maar moet je dan als je een kat koopt heel de wijk aflopen om te vragen wie er allemaal katten haat? mag je dier geen vrijheid omdat er 2 mensen niet van katten houden in de straat :S als het mijn kat niet is is het die van een ander wel. Katvrij word een wijk toch nooit....
Ze kunnen zelf ook maatregelen nemen als ze het echt zo onuitstaanbaar vinden. Als het een jong dier is kun je idd zorgen dat ze alleen in de tuin kan of helemaal binnen blijft. Maar een volwassen buitenkat, houd die maar eens binnen :S de onze ontsnapte in het begin hier altijd als je niet uitkeek..nu ondertussen is hij ouder en wilt hier waar we nu wonen ook niet naar buiten en als wel, dan is het in de straat zoon 10 min en dan wilt ze weer naar binnen. maar in zijn jongere jaren hielt je hem echt niet, of je had een doodongelukkige kat
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 04-05-10 00:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:41

Je kunt je kat binnen houden, je kunt je tuin afzetten zodat hij daarin kan lopen zonder dat andere mensen er last van hebben.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:46

ja bij een jongen kat die nog niet beter weet kun je dit prima doen, bij een echt oudje ook. Maar je moet je kat dus per definitie binnen houden tegenwoordig? je kunt toch nooit weten (vooral als je een kat hebt die verder dan zn eigen straat loopt) dat er ergens iemand zich irriteerd aan je kat :S in elke wijk zitten wel mensen die katten haten. Dat ze een emmer water over ze heen gooien als ze het zo zat zijn ofzo prima, daar heeft het dier maar ff last van. Je hebt ook tuinhekjes voor de voortuin die ervoor zorgen dat er geen kat in of uit kan..als iemand echt zo erg katten haat kan hij altijd nog zelf normale maatregelen nemen.

Als je al een kat hebt die echt buiten gewend is zal het dier doodongelukkig zijn als je hem opeens opsluit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 00:57

AlexandraM schreef:
ja bij een jongen kat die nog niet beter weet kun je dit prima doen, bij een echt oudje ook. Maar je moet je kat dus per definitie binnen houden tegenwoordig? je kunt toch nooit weten (vooral als je een kat hebt die verder dan zn eigen straat loopt) dat er ergens iemand zich irriteerd aan je kat :S in elke wijk zitten wel mensen die katten haten. Dat ze een emmer water over ze heen gooien als ze het zo zat zijn ofzo prima, daar heeft het dier maar ff last van. Je hebt ook tuinhekjes voor de voortuin die ervoor zorgen dat er geen kat in of uit kan..als iemand echt zo erg katten haat kan hij altijd nog zelf normale maatregelen nemen.

Als je al een kat hebt die echt buiten gewend is zal het dier doodongelukkig zijn als je hem opeens opsluit.

Dit was een jong dier. Die kun je dus nog makkelijk leren om binnen te zijn, of alleen in een afgezette tuin te komen. En juist omdat er in iedere wijk mensen wonen die een hekel aan katten hebben moet je zorgen dat ze geen overlast kunnen veroorzaken. Je zou als katten hater geen maatregelen moeten hoeven nemen omdat andermans kat jou overlast bezorgd...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 01:05

Hoe je ook wend of keert, je bent ziek in je hoofd als je dit doet. Strafbaar zelfs! Wij hebben hier een gifstrooier gehad; politie zat er bovenop.Mocht dit bewust zijn gedaan, dan ben je imo een gevaarlijk persoon; geen geweten en/of inlevingsvermogen. Problemen los je anders op, hoe vervelend je zo'n katje ook zou vinden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 01:08

Oh daar ben ik het helemaal mee eens. Maar juist omdat er dit soort gekken zijn, zou ik willen voorkomen dat er problemen ontstaan...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:00

ik vraag me werkelijk af hoe je als mens heet frituurvet moet gooien naar een kat??

lijkt me eerder dat de kat ergens in een schuurtje oid is geweest waar een frituurpan aanstond,en dat hij bv in het snoer is blijven hangen en zo de pan over zich heen gekregen heeft..

en ja,als je niet wil dat je beest iets overkomt,zeker in een wereld waar mensen steeds minder van elkaar kunnen hebben,en niet schromen dieren iets aan te doen,dan moet je je tuin afzetten,je zelf genomen HUISdier dus beschermen tegen de gevaren van de buitenwereld,doe je dat niet heb je altijd kans dat hem iets aangedaan wordt...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:04

waarom zou het niet kunnen :S er zijn mensen die verdrinken katten er zijn mensen die steken een kat in brand er zijn zoveel mensen die gruwelijke dingen met dieren doen..of met mensen :S
ik vind het niet ver gezocht..uiteraard kan het ook een ongeluk zijn geweest

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:10

kimmie261 schreef:
ik vraag me werkelijk af hoe je als mens heet frituurvet moet gooien naar een kat??

lijkt me eerder dat de kat ergens in een schuurtje oid is geweest waar een frituurpan aanstond,en dat hij bv in het snoer is blijven hangen en zo de pan over zich heen gekregen heeft..

en ja,als je niet wil dat je beest iets overkomt,zeker in een wereld waar mensen steeds minder van elkaar kunnen hebben,en niet schromen dieren iets aan te doen,dan moet je je tuin afzetten,je zelf genomen HUISdier dus beschermen tegen de gevaren van de buitenwereld,doe je dat niet heb je altijd kans dat hem iets aangedaan wordt...

Sommige mensen gebruiken nog van dat vaste frituurvet, dat moet je ook flink opwarmen om het uit je pan te krijgen. En gezien dat ook lukt, is het nog niet zo heel onmogelijk toch?
Kan zo nog wel wat opties bedenken, lichte frituurpan, bak van frituurpan die los kan (hebben wij toevallig) etc. etc.

Wat een vieze streek zeg, is er meer dieren/kattenleed bekend bij jullie in de buurt TS? Katten die verdwijnen?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:16

Een gemiddeld mens heeft toch ook geen vuurvaste handen om een bak heet frituurvet vast te houden?

Ik hoop dat het om een ongelukje ging.. Ik vind het zó moeilijk voor te stellen dat iemand zó'n hekel kan hebben aan onschuldige dieren. Ik vind het zó naar dat mensen zo ziek kunnen zijn :o

Overigens ben ik inderdaad van mening dat je als diereigenaar verantwoordelijk bent voor het welzijn van je huisdieren (dierenhaters, verkeer, ziekten, etc) en voor het gedrag van je huisdieren (overlast). Daarom moet je er ook toezicht op houden. Dus binnenshuis (incl goed afgeschermde tuin) houden is dan het motto. En dat is voor een kat ook een prima leefruimte.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:20

wij hebben ook vast frituurvet,maar zie me gewoon niet gooien met een pan heet vet waarvan je zelf ook met een beetje pech onder komt te zitten...en dus verbrandt.. :n

hoe dan ook het moet gloeiend heet zijn voor je verbrandt van frituurvet,ook de pan zelf of binnepan is dan glimmend heet...ik zie weinig mensen dat "vastpakken" om er daarna mee te gaan gooien,en misschien wel te missen waardoor je tuin en schuttingen bv onder het vet zouden zitten...

ik heb 1x in mijn leven gehoord van iemand die met frituurvet gegooit heeft,en dat was een eigenaresse van een patatzaak,die werd overvallen,op dat moment pakte ze een flinke pollepel met vet en gooide dat naar de overvaller,die dus inderdaad goed verbrandde...

maar of mensen bewust een frituurpan met vet aanzetten en gaan wachten op een loslopende kat de hele dag..nee,kan het me niet voorstellen..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 12:25

kimmie261 schreef:
wij hebben ook vast frituurvet,maar zie me gewoon niet gooien met een pan heet vet waarvan je zelf ook met een beetje pech onder komt te zitten...en dus verbrandt.. :n

hoe dan ook het moet gloeiend heet zijn voor je verbrandt van frituurvet,ook de pan zelf of binnepan is dan glimmend heet...ik zie weinig mensen dat "vastpakken" om er daarna mee te gaan gooien,en misschien wel te missen waardoor je tuin en schuttingen bv onder het vet zouden zitten...

ik heb 1x in mijn leven gehoord van iemand die met frituurvet gegooit heeft,en dat was een eigenaresse van een patatzaak,die werd overvallen,op dat moment pakte ze een flinke pollepel met vet en gooide dat naar de overvaller,die dus inderdaad goed verbrandde...

maar of mensen bewust een frituurpan met vet aanzetten en gaan wachten op een loslopende kat de hele dag..nee,kan het me niet voorstellen..

offtopic, maar mijn paps had vroeger een pan waarbij dat dus wel kon (en zelfs moest), omdat de buitenkant niet heet al te heet werd. (was nog z'n plastic rond geval uit anno 1500).

Maargoed, wat maakt het uit, hoe het ook is, het is gewoon sneu voor dat katje.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:26

Idd kat kan de pot omver gelopen hebben, of iets waar het vet inzat. Zo nog katten geweten die op een uitgedoofd vuurtje gaan liggen omdat het nog lekker warm is, uiteindelijk smeult dat ding nog, kat slaapt en raakt op die manier ernstig verbrand. Sneu voor het beestje, ontzettend pijnlijk. Ik zou hem goed onder de pijnstillers houden.