Ervaringen onzichtbare omheining?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Ervaringen onzichtbare omheining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 18:40

Hallo :wave:

Wij wonen aan een drukke weg, en willen daarom graag de omgeving waar de hond mag lopen goed afbakenen.. Een hek is geen optie omdat wij de toegangsdam delen met onze buren, en landbouwvoertuigen in het seizoen :)

Nu is ons oog gevallen op de onzichtbare omheining. Ik heb dit vaker bij mensen gezien en dit lijkt ons wel wat. Het gaat bij ons om een gebied van ongeveer 2500 m2, voornamelijk grond&gras en een stukje straat en een klein stukje beton. Wij hebben één labradorteef.

Wat ik mij afvraag:
- welk systeem heb je precies (draadloos/met draad/merk etc.)
- wat zijn jullie ervaringen met dit systeem?
- welke merken kennen jullie hiervan en waar heb je het gekocht?
- heb je aan je systeem al een iets moeten vervangen/laten repareren?
- heb je hem zelf aangelegd of het laten doen?
- hoe zit het met garantie?
- hoe doen jullie het als de hond mee het terrein af mag?

Alvast bedankt :)

Blablabla11

Re: Ervaringen onzichtbare omheining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:00

lauwtjuhh op bokt heeft dit ook voor haar hond werkt prima, zou haar anders even een pb sturen

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:33

vrienden van ons hebben zo'n systeem met vlaggetjes die de lijn aangeven zeg maar. De halsband piept zodra de hond in de buurt komt. Nou is dit een onderdanige golden retriever maar als ze kinderen ziet rent ze er doorheen en durft ze niet meer terug want dat ding werkt natuurlijk 2 kanten op. Daarom hebben wij besloten om het niet te nemen voor onze waakse bouvier ;)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:12

Volgens mij zijn er 2 systemen.
Wij hebben Dogwatch en er is nog een goedkoper systeem, Petsafe. Volgens mij verkoopt Agradi dat.
Dogwatch gaat een hond echt niet doorheen. Tenzij je het niet goed geprogrammeerd hebt.
Wij hebben de laatste en zijn er prima over te spreken.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 21:18

Lindy, ik heb haar ge-pbt. Dankje voor de tip! :)

Pelryo, dat klinkt wat minder positief. Is die hond dan bang voor kinderen? Ik heb daar ook wat op de website van dogwatch over gelezen en misschien is het wel op te lossen met goed africhting vanaf het begin? Zal ik eens naar kijken.

Klopt, ik heb inderdaad Dogwatch gevonden, PetSafe en nog wat anderen.. Heb je het systeem laten installeren Yvonne, of heb je het zelf gedaan?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:20

Wij hebben het door die man laten aanleggen. Hij heeft met zo'n apparaat ruim 500 meter draad in de grond gegraven. Dat is met de hand niet te doen.
Wij hebben zijn tips ook heel precies opgevolgd en onze hond zal er absoluut niet overheen gaan.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 21:29

Die man uit Lienden zeker? Daar heeft mijn tante het ook door laten doen idd.. Eens kijken of ie ook naar Groningen komt, op z'n website staat van niet namelijk :P

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:10

Nee de hond was juist dol op kinderen dus ging juist daarheen. Daar had ze de stroom voor over :+ Ze heeft wel die training gevolgd ed. maar zodra ze wilde rende ze er doorheen en ik vind het best een zachtzinnig hondje. Tevens als ze de speciale halsband niet aanheeft rent ze ook gewoon weg haha.

Het ligt echt aan je hond, onze hond is een dominante reu en die zal geen flikker erom geven, alstie wilt dan gaatie. Hij is ook hard voor zichzelf ;) een tik meer of minder boeit hem niet. Daarom hebben wij hem maar aan de ketting gelegd.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 23:08

Ohzo, verkeerd begrepen dus :+
Dank voor je uitleg, en het zal zeer zeker aan het karakter/type van je hond liggen inderdaad. Kun je alleen maar hopen dat het werkt denk ik..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:10

Is dat niet ontzettend duur? Zal het ook voor katten werken O:)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 23:11

Het is wel redelijk prijzig inderdaad := Ze hebben het ook voor katten, ik geloof dat Agradi die ook heeft :)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:23

Het is inderdaad heel prijzig. Maar ik ben er wel erg blij mee!
Niks vervelender dan een hond die wegloopt!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:51

Bij mijn vz-paarden hebben ze een dogwatch. De honden (2 border collies) gaan er echt niet doorheen. Als ze het terrein af gaan dan moeten de eigenaars eerst de honden optillen tot na het hek, gewoon los krijg je ze echt niet mee. Zijn dan echt bang dat ze een schok krijgen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:59

Ik vind het nog meevallen, tenzij je natuurlijk een enorme lap grond hebt.
Mijn collega heeft ook zoiets, de halsband staat niet eens meer aan, maar het werkt wel en dat is het belangrijkste.
Ook hun terrein is niet af te zetten, maar ze willen de hond ook niet binnenhouden.