Yes, gelukt! Nu nog kiezen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lessie

Yes, gelukt! Nu nog kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 18:06

Eindelijk! Eindelijk! Na jaren huisdierloos geweest te zijn, en elk jaar weer voor kerst een dier vragen, mag het nu eindelijk! Zelf wou ik een hamster, ik dacht dit is klein en des te groter de kans is dat het mag! :D Mag ik nu kiezen, een hamster of konijn ?

Hier kan ik zelf niet tussen kiezen. Het komt op mijn kamer te staan, dus zit een beetje met het konijnenhok dan. Aangezien ik dat altijd erg vind stinken. Maar met een goede bodem moet dit ook te doen zijn ? Maar een hamster is erg schattig + kleinere kooi, dus misschien toch handiger ?

Heeelp!

Obelix_Luna

Re: Yes, gelukt! Nu nog kiezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:08

zou toch voor het konijn gaan ;)
vind ik zelf leuker en maakt 's nachts niet zo'n lawaai,
ik ken mensen die hebben hem op de gang staan omdat hij zo'n herrie maakt ;)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:09

Ik zou voor een hamster kiezen, omdat ik eigelijk vind dat konijnen buiten moeten leven :o En een haster kun je makkelijker meenemen op vakantie :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:12

Ten eerste, wat zijn je eigen wensen?
Wil je een dier om naar te kijken, of ook voor interactie (knuffelen etc.)
Wil je een dier wat langer of korter leeft (een konijn kan tot 14 jaar worden, een hamster gemiddeld 2-3 jaar)

Een hamster kan net zo erg stinken als een konijn. Je zult het hok even vaak moeten schoonmaken. (1 x in de week, soms 2x in de week de bodembedekking vervangen).

Hou er rekening mee dat konijnen minimaal met z'n 2en moeten (voedster en gecastreerde ram is het beste).

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:15

Ik zou geen van beide doen .
Een hamster is geen knuffel dier, maar meer een kijk dier. En mensen vergissen zich echt behoorlijk in aanschaf en verzorging.
En konijn moet de ruimte hebben of krijgen. Van alle mensen die ik ken met konijnen, heb ik nog maar van 1 stel kunnen zeggen ; 'Ja, díe doen het nou goed!'
Een konijnenkooi op je kamer word al gauw een budget kooi, dus te klein.. En daarbij moeten ze idd met zn tweetjes..

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:16

En ik vind ook dat je voor een konijn een groot hok moet hebben en hij ook lekker op het gras moet kunnen ronddollen.
Dus een hamster.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:17

Een konijn lijkt mij persoonlijk leuker!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:18

Sabinee__ schreef:
Ik zou geen van beide doen .
Een hamster is geen knuffel dier, maar meer een kijk dier. En mensen vergissen zich echt behoorlijk in aanschaf en verzorging.
En konijn moet de ruimte hebben of krijgen. Van alle mensen die ik ken met konijnen, heb ik nog maar van 1 stel kunnen zeggen ; 'Ja, díe doen het nou goed!'
Een konijnenkooi op je kamer word al gauw een budget kooi, dus te klein.. En daarbij moeten ze idd met zn tweetjes..

Opzich is er natuurlijk niks mis met zo'n budgetkooi ALS je het alleen gebruikt als poepie/slaapplek. Dus als de kooi altijd open staat en ze de hele kamer tot hun beschikking hebben, en in de zomer nog in een grote ren overdag buiten komen is het natuurlijk perfect.
Maar ik denk niet dat dat de plannen zijn van de TS eerlijk gezegd.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:19

Ik zou voor een hamstertje kiezen.
Konijnen horen (vind ik) in een buitenhok, en eigenlijk ook met z'n tweeën.
Ik heb zelf een konijntje, en het hok verschonen is nog een heel karwei.
Met vakantie gaan moeten we altijd of de buren vragen te voeren of naar een opvang.
Een hamster kan je makkelijk naar iemand toe brengen of zelfs meenemen

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 18:29

Dat is dus ook het probleem. Ik wil het beste voor het dier, en 2 konijnen kan het gewoon niet worden.
Ik denk eigenlijk dat het toch een hamster word. Aangezien jullie al zeggen dat een konijn met z'n 2en moet, en groter is. En me kamer is niet al te groot. Een hamster is denk het beste voor me!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:44

Maar waarom wil je je blindstaren op 1 beest?

Je kunt ook nog 2 muizen nemen, of 2 ratjes. Persoonlijk vind ik 2 ratjes echt honderd keer leuker dan een hamster.
Een hamster is ook 's nachts actief he, dus 's nachts heb je een hoop herrie, en overdag ligtie te pitten.

Ratjes nemen jouw ritme over, zitten te wachten op je, herkennen je, kunnen zelfs kunstjes. Ik heb er twee gehad, en vond het echt onwijs leuk :j
Ze bleven ook op m'n schouder zitten en ik ging maar wat vaak met ze fietsen of met ze naar het strand :j

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:48

Ik ging ook voor een hamster kijken. Kwam ook thuis met 2 ratjes, echt zaaaalige beestjes. Moet ze alleen nog afleren van te plassen als ik ze op mijn schoot heb zitten.
Zindelijk in het hok zijn ze al grotendeels.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:49

Als je voor een konijn gaat neem er dan 2, een gecastreerd rammetje en een vrouwtje en dan het liefst nnog uit een opvang :)

Ook hamsters zitten genoeg in opvang centra's

Veel plezier met je toekomstige dier :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:02

Konijnen horen inderdaad echt met z'n 2en :j
Vergis je trouwens niet in hamsters. Die willen nog wel eens flink wat herrie maken 's nachts := Voor een dwerghamster heb je ook wel een kooi van minstens 50x30 en voor een goudhamster van minstens 60x40 nodig. Dus verkijk je daar ook niet op.
Wel heel leuk dat je een diertje mag van je ouders!

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 19:57

Ik laat me goed informeren in de dierenwinkel, dat lijkt me wel het beste!
Ik heb voor die opvangcentrums al gegoogled, maar kon nou niet echt iets vinden in Zuid-holland waar ze hamsters hadden.
Iemand suggesties?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:59

Als ik jou was zou ik echt niet vertrouwen op het advies van een dierenwinkel. Zou jezelf gewoon op internet goed inlezen. Een hamster kun je het beste bij een fokker halen. Kooi eventueel van marktplaats, scheelt een hele hoop in de kosten.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:01

ooit gehoord van een Gerbil? dit zijn leuke sociale knaagdieren die overdag actief zijn. Ook zijn ze heel vriendelijk en schattig. Een hamster is niet leuk vind ik, een gerbil 100 maal leuker en tammer.

edit: ik doe dierverzorging en pak veel liever een gerbil uit zijn hok dan een hamster!
Laatst bijgewerkt door _00_0 op 03-05-10 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 20:04

Ik heb inderdaad over een gerbil gehoord, maar ook dat het geen echte huisdieren zijn.
Ik pb je even voor meer informatie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:09

hamster, die leven soieso solitair , dus hebben geen soortgenootje nodig en zijn ook vrij makkelijk op een kleiner oppervlak te houden

1 konijn is geen konijn in mijn ogen en ervaring...of je moet twee nijnen mogen
en konijnen hebben stiekem best wat oppervlakte nodig om te kunnen bewegen etc

en kwa onfo, niet in dierenwinkels vragen, ga liever op zoek naar goede fokkers van het dier wat je interresant vind, daar krijg je heel wat betere info dan bij een winkel

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:18

Ik zou ook geen van beide kiezen.
Klik anders even op m'n onderschrift. Muizen zijn minstens zo leuk als hamsters en zijn ook overdag actief. In de verzorging zijn ze makkelijk en goedkoop, als je het goed doet. Voor vragen PB me maar. :)

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:19

Oh, trouwens, zeker niet laten informeren in een dierenwinkel! Die weten er echt haast niks van af!
Komen met hele kleine kooitjes aan waar een hamster haast niet in past.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:23

Pelryo schreef:
ooit gehoord van een Gerbil? dit zijn leuke sociale knaagdieren die overdag actief zijn. Ook zijn ze heel vriendelijk en schattig. Een hamster is niet leuk vind ik, een gerbil 100 maal leuker en tammer.

edit: ik doe dierverzorging en pak veel liever een gerbil uit zijn hok dan een hamster!

Dat ben ik zo niet met je eens :o

Ik ben nog nooit gebeten door een hamster en die heb ik veel gehanteerd! Gerbils daarentegen hebben mij al vaak gebeten...

Maar het zijn beide geen knuffeldieren, maar meer kijkdieren, is mijn mening. En dan vind ik gerbils wel leuker om naar te kijken!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:27

@Joyckuh

mijn ervaring is juist andersom :D

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 20:28

Ik word zeker wel enthausiast over een gerbil! :D

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:30

gerbil zijn toch ook nachtdieren? ik heb oppas gerbil gehad en pff wat een lawaai snachts en stinken, haha maareh er zzijn ook leuke kanten er aan hoor! maarja ik had ze maar heel even .. En slechte kanten herrinner je je altijd sneller dus het is jouw keuze :)