tip van Flip! voor hondenbezitters...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

tip van Flip! voor hondenbezitters...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 17:00

Sticker, mijn hond, eet tegenwoordig vers vlees maaltijden.
Daarvoor duurdere commerciële voeders geprobeerd (Eukanuba/ Hill's/ etc...), maar sinds ik vers vlees geef is het een andere hond.
Mooie vacht, goede conditie, rustiger, heldere ogen, goede tanden. Het is echt een opvallende transformatie geweest.
Dit even ter inleiding van het volgende:

Mijn hond had, zoals zoveel honden, last van haar anaalklieren.
Het is natuurlijk niet erg fris, maar ik vond het vooral voor mijn hond ontzettend vervelend: likken, bijten bij haar staart, sleetje rijden, en uiteindelijk weer naar de DA om ze uit te laten knijpen.
Ik ben weer aan het piekeren geslagen en bedacht me dat de beloningen wellicht een oorzaak zouden kunnen zijn.
Het voer had immers ook zulke goede resultaten gegeven, en het was de moeite waard te onderzoeken of het schrappen van beloningen iets zou opleveren. Ik gaf haar Schmackos of Dentalsticks van Pedigree als beloning.
Ik ben daar resoluut mee gestopt, en heb inmiddels een volledig natuurlijk alternatief: gedroogde stukjes pees of pens zonder toevoegingen.
En mijn vermoeden bleek juist: ook in alle snacks zit dus veel troep waar ze niet tegen kunnen.
Haar anaalklieren zijn weer normaal, ze likt niet, geen sleetje rijden, geen ellende... na een week zag ik al verschil!

Voor iedereen die dus met die anaalklieren tobt kan ik je adviseren alles te schrappen wat niet 'natuurlijk' is. Ik ben erg te spreken over Farmfood.. maar er zijn ook andere goede merken.
Enfin, het heeft mij en Sticker een hoop gedoe bespaart. Wellicht biedt het ook uitkomst bij andere honden met klachten.

Nikki__

Re: tip van Flip! voor hondenbezitters...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:20

Vers voeding hoeft niet persee iets met anaalklieren te maken te hebben. Vaak is het meer ontlasting die te zacht is door slecht voer, waardoor de anaalklieren niet op natuurlijke wijze worden uitgedrukt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:26