Onze zoektocht naar een duo katten is geslaagd!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onze zoektocht naar een duo katten is geslaagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:13

Pfff... ik ben er ondertussen wel moe van...

Een aantal jaar geleden hebben wij voor onze laatste kat en ratten een ander huisje gezocht. Mijn man bleek namelijk flink allergisch (had zware benauwdheidsklachten en niezen) voor katten, ratten en huisstofmijt. Op sterk aandringen van de allergoloog hebben we dus ons huis 'ontdaan' (rotwoord) van alle triggers.

En toen? Toen werd het ieeeetsje beter, en toen weer ietsje slechter, en toen weer wat beter, en zo bleef het doorschommelen. Bij andere mensen met katten bleek mijn man helemaal nergens last van te hebben :n Al zaten er vier tegelijk op schoot; niks.

Eigenlijk waren we ontzettend boos op onszelf, dat we zo 'makkelijk' naar de allergoloog hebben geluisterd. We missen onze geweldige kater nog steeds, maar terugkrijgen zullen we hem niet meer.

Ik heb besloten aan mijn man over te laten of hij het opnieuw zou willen proberen met katten, had mezelf er al bij neergelegd dat die niet meer zouden komen...

Totdat hij er een maand of 3 geleden over begon! :wow:

Hij miste onze kater enorm, baalt ervan dat we geen katten meer hebben terwijl uiteindelijk bleek dat zijn klachten voornamelijk van de knagers af kwamen -O-

Afijn... we zijn op zoek gegaan naar een leuk duo. Een duo dat dol was op elkaar én die ook goed zouden passen in ons drukke gezin met kleine kinderen. We hebben de volgende advertentie op marktplaats gezet:

Citaat:
Wij zijn voor ons gezellige grote gezin op zoek naar twee kittens of volwassen katten. Ons gezin bestaat uit twee volwassenen en drie kinderen in de leeftijd van 2-5 jaar.

Wij zoeken:
2 katten/kittens die het goed tot zeer goed met elkaar kunnen vinden.
Die om kunnen gaan met kleine kinderen.
En die zindelijk zijn (voor kittens geldt dit uiteraard een beetje anders, maar kennis van de bak is wel fijn).
Liefst minimaal 1 kater in het duo.

Wij bieden aan:
Altijd een knuffel/speelpartner.
Een riant balkon.
Genoeg slaapplekjes.
Een schone kattenbak.
Gezond voer.
Vers water.

Helaas kunnen wij niet bieden:
Een zeer rustig huis.
Een tuin.

Kent u of bent u een kat die aan dit profiel voldoet, laat het ons dan weten!

Al gauw stroomden de reacties binnen:

"Wij zoeken een rustig huisje voor onze katten!"

"We hebben een poes die weg moet omdat ze niet met andere katten kan..."

"Weet u zeker dat u twéé katten wil? Want wij hebben een hele leuke!"

Etc >;)

Gelukkig ook een heleboel leuke reacties, en al gauw hadden we ons hart verloren aan een geweldig duo. Helaas naar mate het moment van ontmoeten dichterbij kwam werd het mailcontact steeds problematischer, tot we uiteindelijk niks meer hoorden :( :( :(

Afijn, volgend leuk duo, afgelopen zaterdag zelfs wezen kijken! :j

Erg leuk met de kinderen, erg aanhankelijk... Mijn man moest er nog wel even over nadenken. Uiteindelijk is de beslissing ons bespaard; ze hebben een ander huisje gevonden... Nu geloof ik erg in het lot, maar balen is het natuurlijk wel :\

We hebben nu besloten om komende woensdag maar eens in het asiel in Amsterdam te gaan kijken naar een leuk duo voor ons, of misschien zelfs wel twee kittens. Mocht daar ook de klik niet zijn, dan ga ik nog maar eens door mailtjes bladeren van mensen die ook een nieuw huisje zochten voor hun kat en welke ik voor eventjes op 'pauze' had gezet.

Duimen jullie voor ons dat we gauw ons huisje mogen verrijken met twee knuffelbeesten?
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 06-05-10 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel ge-update op verzoek.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:19

Wat ik niet helemaal begrijp is dat je man er nog even over na moest denken toen je twee leukerds gevonden had!
Dan is het natuurlijk niet gek als zij dan weg zijn als je uitgedacht bent!
Verder is het goed dat je in het asiel aan het kijken bent, daar zitten genoeg lieverds die een nieuw huisje willen.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:21

ik duim voor je!
mijn tante heeft nog 1 mooie kater die goed is met andere die ik gratis kan regelen maargoed je zoekt er 2 :D
ik zal meezoeken op mp ;)
groetjes

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:24

Wat je ook nog kunt doen is het bij de startpagina van dierenasiels.com klikken op koppels, dan krijg je vanzelf de koppeltjes die ze graag samen willen houden.
Ze zijn niet allemaal geschikt maar er staan wel erg leuke katten tussen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:26

bnb schreef:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat je man er nog even over na moest denken toen je twee leukerds gevonden had!
Dan is het natuurlijk niet gek als zij dan weg zijn als je uitgedacht bent!
Verder is het goed dat je in het asiel aan het kijken bent, daar zitten genoeg lieverds die een nieuw huisje willen.

Nou ja, mijn man is er een die niet over 1 nacht ijs gaat, en hij is gewend aan de stevigheid van Europese Kortharen... dit waren Oostersen, is gewoon even heel anders. Hij wilde er dus nog even een nachtje over slapen. Inmiddels had de eigenaresse een vriendin over de vloer die ze erg graag wilde hebben en de dochter van wie de katten eigenlijk waren wilde graag dat de katten bij die vriendin gingen wonen.

Ben er ook absoluut niet boos om, heb het gevoel van 'moest dan zo zijn, dan is er ergens een beter duo voor ons' :) maar de zoektocht duurt nu wel een tijdje...

@ Delerium: Daar kijk ik inderdaad ook vrij regelmatig :j Mocht het woensdag in Amsterdam het niet worden, dan ga ik daar weer eens kijken richting andere asielen.

Had laatst ook al voor een koppel gebeld hier in de buurt... vonden ze helemaal leuk... maar waren helaas al weg... :\

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:28

ow, wat leuk dat jullie weer poeze beesten kunnen hebben.
Tip:
Wij hebben ooit (ze zijn nu 4) twee kittens genomen, twee rode dames uit hetzelfde nest. En, ja! het zijn échte zusjes. Een ware haat/liefde verhouding maar zonder elkaar kunnen ze niet. elkaar wassen, knuffen en warm houden tijdens het slapen, ook komen ze voor elkaar op als er een vreemde kat in de tuin zit, samen op jacht en de buit verdelen.

misschien een idee voor jullie?

succes met de zoeken.

Anoniem

Re: Onze zoektocht naar een duo katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:32

Kittens zijn zeker een optie :j

Wij hebben thuis vroeger ooit twee zusjes gehad... die konden elkaar niet luchten of zien := inmiddels is een van de zusjes ook weggelopen bij mijn moeder en om de hoek gaan wonen :') raar stel is dat...

Maar goed, broer + zus of broertjes zijn zeker een optie voor me :j

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:35

_Pien_ schreef:
ow, wat leuk dat jullie weer poeze beesten kunnen hebben.
Tip:
Wij hebben ooit (ze zijn nu 4) twee kittens genomen, twee rode dames uit hetzelfde nest. En, ja! het zijn échte zusjes. Een ware haat/liefde verhouding maar zonder elkaar kunnen ze niet. elkaar wassen, knuffen en warm houden tijdens het slapen, ook komen ze voor elkaar op als er een vreemde kat in de tuin zit, samen op jacht en de buit verdelen.

misschien een idee voor jullie?

succes met de zoeken.

Klopt heb ik ook die van mij zijn nu bijna een jaar echt super leuk. Ene kant zijn ze echt verschillend aan de andere kant hetzelfde.

Ik heb ook een druk leven met een 2ling die ik merendeel alleen opvoed. Ik ben echt een hondenmens en is mist wat om mij heen. De 2 katten zijn een uitkomst. De meiden zijn nu 2,5 jaar oud en leren er prima mee omgaan. Ze hebben nog nooit uitgehaald naar hun of wat anders. Als ze opgepakt worden laten ze zich hangen en dan laten de meiden ze vanzelf los. Merk wel de laatste weken dat de katten meer naar de meiden toe gaan. Ze laten zoch makkelijker aaien ook de meiden zijn nu rustiger met ze dat scheelt ook.

ik zou idd ook simpel voor 2 kittens gaan uit hetzelfde nest. Ik heb ze bij een boer vandaan en ben er super blij mee.

Succes met zoeken.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:37

Nou ik wens je heel veel succes hoor en het zal in deze tijd toch helemaal niet moeilijk zijn om op korte termijn een poezensetje te vinden??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:39

Oostersen vond je leuk toch? ;)

Ik heb je net ff een linkje gestuurd Steen, misschien is het wat. Succes iig met jullie zoektocht, leuk dat jullie weer katten nemen! +:)+

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:40

bnb schreef:
Nou ik wens je heel veel succes hoor en het zal in deze tijd toch helemaal niet moeilijk zijn om op korte termijn een poezensetje te vinden??

Nee moet idd niet moeilijk zijn alleen mooie kleuren is lastiger die zijn vaak al gereserveerd. Nu heeft een lieve leuke kat gelukkig geen kleur....
Heb een zwarte en een wit/zwart/grijs.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:43

Als jullie toch naar amsterdam gaan, kun je net zo goed naar de Poezenboot gaan als naar het asiel. Kijk hier: http://www.poezenboot.nl/index.php. De Poezenboot plaatst poezen die familie zijn of uit één huis komen en het goed kunnen vinden altijd samen en ze bieden super begeleiding. +:)+ Succes met de zoektocht!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:47

Misschien nog even een tip, er zijn ook stichtingen die zwerfkatten opvangen en die vervolgens verkopen. Weet niet welke stichting bij jou in de buurt zit?
Me moeder vangt zelf flessenkittens op voor eens stichting hier uit de buurt. Bij oudere katten wil je nog weleens hebben dat ze wat schuw zijn, maar vooral bij kittens merk je geen verschil van dat het zwerfkatten zijn geweest.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:26

Veel succes met de zoektocht!

Misschien is Kruibeke in Belgie wat te ver voor jullie, maar wie weet...
http://www.allemaalpoezen.net/cats.html
Onderaan deze pagina staat een koppel dat op zoek is naar een nieuw huisje, en tussenin is er ook nog een koppel dat een nieuw thuis zoekt. De mensen van deze kattenopvang zijn heel erg vriendelijk en geven je gerust alle info die je wenst.

Onze kat komt ook van Allemaal poezen en was in orde wat betreft entingen en medisch paspoortje, net als de andere katten die er zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:29

Ik zou ook voor kittens gaan! Ik heb zelf 2 broertjes en als je kijkt hoe leuk ze met elkaar spelen en klieren, das fantastisch! :D Als ik op de bank zit, zitten ze in no time alletwee bij me. Ze hebben eigen slaapplekken, maar liggen ook gewoon samen in een 1-kats mandje :+

En omdat ik ze met 8 weken al had, is zindelijk worden nooit een probleem geweest. Eerste dagen regelmatig op de bak gezet en het is nog nooit misgegaan :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:32

Oei... jullie maken kittens wel steeds verleidelijker hoor :+ En ik moet zeggen dat ik dat ook wel ontzéttend leuk zou vinden :o

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:35

Wat zou de reden zijn voor je om niet voor kittens te gaan?.

Ik heb echt op advies 2 kittens genomen en niet 2 oudere katten. En nu weet ik echt zeker dat kleine kinderen en jonge kittens beter zijn. Oudere zouden veel eerder uithalen de mijne hebben nu geleerd weg te wezen als de meiden ze willen pakken.
Heb ze de eerste paar weken in een wat kleine stuk van het huis gezet en nu mogen ze overal komen behalve de slaapkamers/woonkamer overdag. Merendeel zitten ze voor het raam in mijn kantoor echt leuk als ik thuiskom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:39

Nou, de voornaamste reden om niet voor kittens te gaan is dat ik het oneerlijk vond voor de volwassen asielkatten.

Een andere (maar minder belangrijke reden) is dat ik Oosterse katten erg zie zitten, maar kittens van die rassen (voor nu) nog onbetaalbaar zijn voor ons (500 euro voor een kitten, dus voor een duo 1000 euro := ). Volwassen herplaatsers zijn vaak wat goedkoper.

Maar had ook al gedacht aan; duo HTK-kittens, en dan over een tijdje een raskitten (of twee? ik denk dat manlief me dan iets aandoet :') ) erbij :j

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:42

Ik zou eerder voor 2 oudere katten gaan, waarvan je zeke weet dat deze al een tijd samen zijn, en het goed met elkaar kunnen vinden.
Ik heb hier 2 zussen zitten, die elke daadwerkelijk de hele dag door aanvliegen. Dit gaat met een hoop kabaal en gegrom, en leuk is het zeker niet!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:42

Mijn volwassen Oosterse herplaatser kostte me niets, eigenares overleed en de enige erfgenaam moest niks van die kat hebben ('geef dat oude beest maar een spuitje'). Nu zit-ie bij mij.

Nou heb ik zelf weinig met kittens, maar ik kan me voorstellen dat mensen daarvoor kiezen. Die zijn ook nog te 'vormen'. ;)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:45

Ik heb ook een asiel gebeld en opvang alleen ze wilde mij alleen oudere katten geven en jonkies hadden ze niet. En ik wilde er 2 en dan moesten 2 katten die toen nog niet samen waren samen gezet worden en daar wilde ik niet aan stel dat het misgaat en ik ben er niet.

Heb er 3 gebeld en vond hun reacties niet echt om erg blij van te worden. Dus toen maar via marktplaats 2 bij een boer gehaald. Scheelde mij toch een hoop geld.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:47

Nee ik zou juist voor twee oudere katten gaan, die hebben al zo weinig kans en meestal weten ze in de asiels of bij de stichting wel hoe ze van karakter zijn hoor.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:30

Ik heb niet heel het topic doorgelezen maar PB anders PoucyWoucy eens, die had ook nog een koppeltje wat een plekje zoekt. Burmees en Tonkinees dacht ik.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:36

Ik heb hier een nestje met kittens, 4 stuks!!
Ik heb er al eén weggeven en de andere houden we zelf maar ik heb er dus nog 2 over, je mag ze hebben hoor :D .
Wat het zijn weet ik nog niet maar de een is een driekleur (lapjeskat) wat vaak vrouwtje zijn en de andere is grijs met zwart..
Ik vraag er nix voor, ben al lang blij als ze een goed huis krijgen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:44

TS, hou er met de allergie rekening mee dat je man voor de ene kat wel allergisch kan zijn, en voor de ander niet!
Ik heb dit probleem namelijk zelf ook... zelfde als met honden. Voor de kat van mijn ouders ben ik erorm allergisch, voor mijn eigen hond niet. Maar voor de hond van een vriend van mij weer wel!