Een aantal jaar geleden hebben wij voor onze laatste kat en ratten een ander huisje gezocht. Mijn man bleek namelijk flink allergisch (had zware benauwdheidsklachten en niezen) voor katten, ratten en huisstofmijt. Op sterk aandringen van de allergoloog hebben we dus ons huis 'ontdaan' (rotwoord) van alle triggers.
En toen? Toen werd het ieeeetsje beter, en toen weer ietsje slechter, en toen weer wat beter, en zo bleef het doorschommelen. Bij andere mensen met katten bleek mijn man helemaal nergens last van te hebben
Al zaten er vier tegelijk op schoot; niks.Eigenlijk waren we ontzettend boos op onszelf, dat we zo 'makkelijk' naar de allergoloog hebben geluisterd. We missen onze geweldige kater nog steeds, maar terugkrijgen zullen we hem niet meer.
Ik heb besloten aan mijn man over te laten of hij het opnieuw zou willen proberen met katten, had mezelf er al bij neergelegd dat die niet meer zouden komen...
Totdat hij er een maand of 3 geleden over begon!

Hij miste onze kater enorm, baalt ervan dat we geen katten meer hebben terwijl uiteindelijk bleek dat zijn klachten voornamelijk van de knagers af kwamen

Afijn... we zijn op zoek gegaan naar een leuk duo. Een duo dat dol was op elkaar én die ook goed zouden passen in ons drukke gezin met kleine kinderen. We hebben de volgende advertentie op marktplaats gezet:
Citaat:Wij zijn voor ons gezellige grote gezin op zoek naar twee kittens of volwassen katten. Ons gezin bestaat uit twee volwassenen en drie kinderen in de leeftijd van 2-5 jaar.
Wij zoeken:
2 katten/kittens die het goed tot zeer goed met elkaar kunnen vinden.
Die om kunnen gaan met kleine kinderen.
En die zindelijk zijn (voor kittens geldt dit uiteraard een beetje anders, maar kennis van de bak is wel fijn).
Liefst minimaal 1 kater in het duo.
Wij bieden aan:
Altijd een knuffel/speelpartner.
Een riant balkon.
Genoeg slaapplekjes.
Een schone kattenbak.
Gezond voer.
Vers water.
Helaas kunnen wij niet bieden:
Een zeer rustig huis.
Een tuin.
Kent u of bent u een kat die aan dit profiel voldoet, laat het ons dan weten!
Al gauw stroomden de reacties binnen:
"Wij zoeken een rustig huisje voor onze katten!"
"We hebben een poes die weg moet omdat ze niet met andere katten kan..."
"Weet u zeker dat u twéé katten wil? Want wij hebben een hele leuke!"
Etc

Gelukkig ook een heleboel leuke reacties, en al gauw hadden we ons hart verloren aan een geweldig duo. Helaas naar mate het moment van ontmoeten dichterbij kwam werd het mailcontact steeds problematischer, tot we uiteindelijk niks meer hoorden

Afijn, volgend leuk duo, afgelopen zaterdag zelfs wezen kijken!

Erg leuk met de kinderen, erg aanhankelijk... Mijn man moest er nog wel even over nadenken. Uiteindelijk is de beslissing ons bespaard; ze hebben een ander huisje gevonden... Nu geloof ik erg in het lot, maar balen is het natuurlijk wel

We hebben nu besloten om komende woensdag maar eens in het asiel in Amsterdam te gaan kijken naar een leuk duo voor ons, of misschien zelfs wel twee kittens. Mocht daar ook de klik niet zijn, dan ga ik nog maar eens door mailtjes bladeren van mensen die ook een nieuw huisje zochten voor hun kat en welke ik voor eventjes op 'pauze' had gezet.
Duimen jullie voor ons dat we gauw ons huisje mogen verrijken met twee knuffelbeesten?

maar de zoektocht duurt nu wel een tijdje...
inmiddels is een van de zusjes ook weggelopen bij mijn moeder en om de hoek gaan wonen
raar stel is dat...