Ons nieuwe opvangertje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Ons nieuwe opvangertje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 13:13

Sommige mensen weten inmiddels wel dat ik samen met andere mensen eens in de zoveel tijd honden of katten vanuit Turkije naar NL haal om ze hier een kans op een goed leven te geven.
Nou kan je daarover je mening hebben, daar gaat dit topic niet over.
Ik wil even ons nieuwe opvanghondje in de spotlight zetten, want dit meisje heeft toch wel een heel zielig verhaal.
Het gaat om een klein chihuahua teefje genaamd Bella, al hebben we haar hier omgedoopt tot Sheila.
Deze dame woonde samen met haar Amerikaanse baasje in Turkije. Helaas was haar baasje al wat oud en niet meer zo gezond, dus die besloot dat ze terug wilde naar Amerika, waar haar familie woont. Dus huisje verkocht, tickets gekocht, hondje helemaal ingeent en gezorgd dat alles in orde was voor de reis. Op het vliegveld aangekomen is het hondje ingecheckt, maar helaas werd het baasje niet lekker, is naar het ziekenhuis gebracht en daar overleden.
Haar hondje zat inmiddels nog op het vliegveld en werd daar wel verzorgd, maar ja dat kan natuurlijk niet zo blijven.
Helaas heeft de familie van haar baasje het hondje daar achtergelaten.

Gelukkig hebben we een paar superlieve dames die in Turkije alles op alles zetten om de dieren daar een beter leven te geven en die hoorden van het verhaal van deze kleine meid. Ze hebben haar toen bij het vliegveld opgehaald en een tijdje daar in de opvang gehad, maar daar kon ze niet blijven omdat ze maar zo klein is en ze verder vooral hele grote honden hebben.

Dus toen stuurden ze ons een mail met het verhaal en de foto's van het hondje. Tja knap is ze niet, maar wel echt een schatje en met zo'n verhaal kunnen we natuurlijk niets anders dan zeggen, laat maar komen die plaatsen we wel.
Dus ik stel aan iedereen voor: Sheila (eerst Bella) een chihuahua dame van bijna 7, haar uiterlijk vertekend heel erg, want ze heeft een heel erg grijs snoetje. Ze is ietwat te zwaar, ze weegt 5,5 kilo, maar voor zo'n smurf is dat gewoon teveel, dus we zijn nu lekker met haar aan het wandelen en ze krijgt ook niet meer teveel eten. Ze is verwend, wil liever niet bij katten wonen en eigenlijk wil ze het liefst het enige hondje zijn die alle aandacht krijgt, want op andere honden is ze snel jaloers.
Oh ja ook wil ze toch wel het liefst heel de dag bij je op de bank liggen en 's nachts op bed vind ze heerlijk.
Ze kan gewoon los lopen, blijft bij je in de buurt en ze heeft zelfs soms ineens een gekke bui en gaat dan keihard rondjes rennen (nou ja keihard, op die korte pootjes met haar dikke lijfje is het natuurlijk niet zoooo hard). Al met al een ontzettend lekker ding die we graag nog zo'n lief baasje gunnen als haar oude baasje voor haar was. Dus we gaan weeer hard op zoek naar het perfecte baasje voor haar.

Ok genoeg gekletst, hier de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat een heerlijk smurfje toch.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:26

Wat een droevig verhaal. Ik snap niet dat de familie van de overleden vrouw geen hart heeft. Zo een arm schaapje achterlaten :n

Maar nu is ze in zeer goede handen en ze ziet er gezond uit! :)
Leuk hondje, ze zal wel een baasje vinden! :)

rockie

Re: Ons nieuwe opvangertje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:36

wat een dropje

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:38

aaah ik vind haar geweldig, wat een triest verhaal ook zo maar ineens je baasje kwijt. Fijn dat jullie haar opvangen.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:41

aah gossie wat een schatje!! :D
wat ontzettend goed van je dat je zoiets doet!
succes met het zoeken naar een nieuw baasje! dat moet lukken met zo'n lief beestje!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:42

niet knap? ik vindt het een geweldig mooi diertje :j

lekker ding is het zeg! <3

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:21

Achhhh goed gedaan +:)+
Das toch gewoon een heel lekker wijffie, daar heb je zo een fijn baasje voor!!!!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 16:06

Het is ook wel echt een enorm lekker wijffie, ze kan heerlijk snurken haha, maar tis zo'n heerlijk dinkie dat ik ook niet snap dat ze haar hebben achter gelaten. Ze kwam ook echt met zo'n hele mooie blingbling halsband, het oude baasje had allerlei speeltjes en dekens bij haar in haar reiskenneltje gedaan zodat ze al haar eigen spulletjes had. Dus je merkt wel dat er heel veel van dit meisje is gehouden. En ik moet zeggen, ik haalde haar van Schiphol, deed het deurtje van het kenneltje open en ik pakte haar op, kreeg gelijk een lik over mijn neus en ze vind ook echt iedereen die haar even knuffelt of wat lekkers geeft gelijk aardig.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:51

oh wat een leuk beestje zeg!!

het lukt jullie vast wel om daar een heel goed baasje voor te vinden

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 16:52

Daar ben ik ook wel van overtuigd dipje. Tis zo'n schatje, ze kan overal mee naar toe, vind het heerlijk om in de auto mee te gaan, al wil ze dan wel het liefst bij iemand op schoot, minder leuk als je alleen in de auto zit natuurlijk.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:55

zal mijn oren en ogen ook even ophouden .

het zijn echt zulke schatjes die uit turkije komen, kan niet anders zeggen :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 16:56

Haha ja en jij weet er inmiddels alles van.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:09

werd net weer aangevallen door middel van een heleboel knuffels.

maar hoop echt dat er iemand deze <3 een leuk en goed huisje gaat bieden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:50

nee, nee ik heb er al 3..........

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 20:52

hahaha nee jij mag niet, Turken en Roemenen verstaan elkaar toch niet!!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:33

Wat een naar verhaal zeg... gelukkig hebben jullie haar nu en zal ze vast snel weer een baasje hebben! Wat een schattig beestje!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:08

Oh wat een heerlijk diertje!! en wat super dat je dit werk doet..
Het is dat ik er geen hond meer bij kan hebben, maar hoop dat ze snel een huisje vind..

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:50

Oh gossie wat een schatje <3

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:11

ohhh ohhh wat een drolletje. LOL. Ik vind haar ook leuk hoor. Wat een zielig verhaal. Ja, 5.5 kg voor een chihuahua is wel veel maar zo te zien heeft haar vorige baasje goed voor haar gezorgd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:28

Wat een droppie! 't Is moederdag zondag he.....zal ze er eens even aan herinneren hier thuis :D .

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:46

Brainless schreef:
nee, nee ik heb er al 3..........

1 erbij kan makkelijk :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 12:09

Haha fijn dat jullie ook meedenken. Mocht iemand nog iemand kennen die zo'n hondje zoekt hoor ik het graag.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 21:20

Inmiddels is ze al zover dat ze nu dus ook speelt met de andere hondjes. Dus ze kan best wel met andere honden geplaatst worden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 20:45

Update over deze dame:
Ze is omgedoopt tot Princess, want zo gedraagt ze zich ook, dus die naam is wel toepasselijk.
Helaas hebben we nog niemand voor haar gevonden, terwijl ze toch wel erg leuk is. Ze is inmiddels ook al wat afgevallen en ook een stuk actiever, ze rent meer, speelt meer. Is gewoon een lekker vrolijk vrouwtje.
Ze wil wel graag bij het baasje blijven, maar ik weet zeker dat ze wel kan leren alleen te zijn. Op het begin is ze een beetje angstig naar vreemden, maar geef haar een snoepje en een aai en dan ben je beste vrienden met haar.
Dus mocht iemand nou nog een leuke chihuahua willen of ken je iemand, dan horen we het graag, we gunnen haar namelijk heel erg een eigen baasje.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:29

Ooohh, jemig, wij hebben er net een pup bij....