Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
connie1964 schreef:zand eruit halen en of nieuw zand of zand heeel heeeel lang uitspoelen!
En heb je in totaal maar 4 planten erin staan?is veel te weinig.Meer planten is meer zuurstof is helerder water..
Verder zeg je ik maak bak genoeg schoon..hoevaak is dat.
1x in de 4-6 weken is genoeg en dan 1/3 eruit en 1/3 nieuw erin.
Filtermateriaal uitspoelen van je filter kan ook probleem zijn.
sukses!!
monsterina schreef:Pikeur schreef:Hoeveel voer je
Welke kleur is je water? Groenig of witachtig?
ik voer 1x per dag dat wat hij opeet
mn water wordt groenig....
Joyckuh schreef:Die actieve koolzakjes zou ik er uit halen. Sowieso moeten deze niet op de bodem, maar in de filter, anders werken ze niet optimaal. En ze werken maar kort, dan nemen ze veel stoffen op, maar na een paar weken laten ze deze weer allemaal los... Daarbij halen ze ook de goede stoffen uit het water. Eens in de zoveeltijd over kool filteren is meer dan genoeg!
Abeltje77 schreef:Wat voor filter heb je dat het ook 'luchtbelletjes' blaast?
Beter is het om het water (vooral het oppervlakte) wel IETS in beweging te houden, maar niet teveel, anders verlies je al je CO2 en dat is wel hard nodig. Belletjes halen al snel teveel CO2 uit je water.
Dit is een veel voorkomend probleem wat vaak voorkomt!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, je kan me anders altijd PB-en en anders bel je maar even naar onze aquariumzaak, googlen op Dierenspeciaalzaak Verbramsen. Dan kan ik het via de telefoon wat beter uitleggen
monsterina schreef:Moontje1991 schreef:Aquarium een 3 dagen lang afsluiten van dag licht.
Door bijvoorbeeld vuiliszakken erom heen te maken/ aan het glas te plakken.
Of vele zwart papier of iets anders niet licht doorlatend
dus helemaal inpakken? ook de bovenkant? of die openlaten?
) wel gelijk al het voer op? Ligt er na een paar minuten geen voer op de bodem? Want anders geef je te veel.monsterina schreef:Moontje1991 schreef:Aquarium een 3 dagen lang afsluiten van dag licht.
Door bijvoorbeeld vuiliszakken erom heen te maken/ aan het glas te plakken.
Of vele zwart papier of iets anders niet licht doorlatend
dus helemaal inpakken? ook de bovenkant? of die openlaten?
Delphi schreef:Hoi,
ik zou eerst het water eens laten testen op het fosfaat-, ammoniak-, nitriet- en nitraatgehalte (afvalstoffen). Je mag best eens twee dagen per week (bijv. woensdag en zaterdag) niet voeren. Eten de vissen (vis inmiddels) wel gelijk al het voer op? Ligt er na een paar minuten geen voer op de bodem? Want anders geef je te veel.
Heb je verlichting boven het aquarium? Zo ja, hoe oud zijn de TL's en hoeveel uur per dag heb je het licht aan? Als je verlichting hebt, neem ik aan dat het speciaal aquarium TL´s zijn.