Is jullie kat ook zo eenkennig??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Is jullie kat ook zo eenkennig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 22:52

Oke, vorig jaar is mijn kat weggelopen, omdat ik het toch wel erg stilletjes vond in huis en gewoon de gezelligheid miste hadden we al snel besloten dat er een nieuwe kat moest komen.

Mijn neef had kittens en na lang wachten op hetgoede moment, mijn Beau opgehaald :j

Maar nu.... Beau vindt alleen mij erg lief.
Mijn vriend kan op zijn kop gaan staan om duidelijk te maken dat ze toch echt niet op het aanrecht mag maar ze negeert hem gewoon :+ Ik roep één keer, er komt een klagelijk gemiauw uit de keuken en ze sprint netjes van het aanrecht :j
Als ze buiten is en mijn vriend roept haar dan komt ze niet, als ik direct daarna roep komt ze er in volle vaart aan.
Mijn vriend grijpt ze nog weleens, vanavond nog in zijn elleboog die over het randje van de bank hing. Het gebeurd regelmatig, bij miji piekert ze er niet over en is het nog nooit gebeurd.
Gisteren had ik een boterham met ham en hoewel ze nooit schooit had Beau daar ook wel zin in :+
Ze kreeg niks, maar mijn vriend vond het wel leuk om hara toch wat te geven, maar ze komt niet en gaat op de vensterbank zitten naar buiten te turen, hij houdt haar zelfs nog een stukje ham voor, maar ze haalt haar neus op.
Ik roep haar geef haar hetzelfde stukje ham en het wordt gulzig opgegeten.

En tuurlijk het vleid me :') Maar voor mijn vriend is het eigenlijk helemaal niet zo leuk :D Hij wil ook graag dat de kat lief voor hem is (het arma joch :') )
Beau vindt hem alleen maar lief als hij in de tuin aan het werk is want dat is reuze interessant :D

Nu heb ik vroeger ook een kat gehad die dit heel sterk deed. Maar toch was ik benieuwd of er nog meer mensen een kat hebben die zo is.......

Dus brand los :D

*edit* ik lieg :+ Ze heeft me wel een keer gebeten heel erg hard zelfs :D Wilde haar een wormenpil geven en na lang proberen was ze het toch echt zat en beet ze mij in mijn duim :j

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:04

hihi klinkt als een eigenwijze kat :+

Mevrouw bepaalt het zelf wel.

Ik heb zelf geen katten, maar mijn zus wel, en die kat is absoluut niet eenkennig, behalve als ie mij ziet. Ik ben hele lange tijd niet welkom geweest. Ik was alleen leuk genoeg om tegen te blazen en om verder genegeerd te worden.

Ken je het gezegde: Mensen hebben een hond, maar katten hebben mensen?

Heb overigens wel een eenkennig konijn. Niet dat ze vreemden bewust negeert, maar ze is er bang van.

Hoop overigens wel dat je vriend binnenkort wel tot haar hofhouding gerekend mag worden, is wel zo leuk voor hem.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:36

Mijn eigen poezebeest is supereenkennig. Ik ben leuk, lief en aardig. DA's zijn een noodzakelijk kwaad en visite is er om te negeren. Mijn moeder en broer zijn de enigen bij wie ze gewoon op de bank blijft liggen, al kijkt ze na vijf minuten wel al van 'Moet je niet ergens heen, ofzo?'
Mensen worden niet gebeten, maar wel het liefst stelselmatig genegeerd als ze zich niet al heeft teruggetrokken in de slaapkamer. En echt, iemand hoeft nog maar koud de deur uit te zijn of ze komt alweer tevoorschijn. :=
Mijn vorige katten waren juist erg sociaal en visitevriendelijk behalve voor de postbode dus neem ik aan dat het niet aan de opvoeding ligt maar eerder aan het tiepje en daarbij zou het me niets verbazen als de damespoezels eerder eenkennig zijn dan de heren. Die 'dames' zijn toch ook al sterren in psychologische oorlogvoering...

TS, misschien helpt 't als je vriend haar gewoon stelselmatig gaat negeren? Misschien raakt hij dan wel zo interessant voor haar dat ze zelf naar hem toenadering zoekt...

rockwitch

Re: Is jullie kat ook zo eenkennig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 00:47

Ja mijn kleine katje is vrij eenkennig, verder vind ze iedereen eng behalve mij.
Mijn andere katten komen wel als je ze ff de tijd geeft, maar zij echt niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 00:50

mijn poes is eenkennig, wel lief naar andere hoor, maar ook een echte stresskip, heeft ook nogal wat meegemaakt en is heel breekbaar. ze slaapt elke nacht bij mij en ik kan niet eens meer zonder haar slapen :+ Ze doet ook alles om mijn aandacht te krijgen, dan gaat ze in me nek hangen, me gezicht aflebberen ofzo, noem maar op :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 00:53

Oei, kijk alsjeblieft uit met ham! Varkensvlees is helemaal niet goed voor katten (daarom zit het ook niet in commercieel kattenvoer ;) )

Mijn katten reageren meestal wantrouwend op bezoek. Ik woon klein en heb niet vaak veel mensen over de vloer. Mijn kater is als kitten in huis gekomen en weet niet beter dan dat alleen ik er ben. Een uitzondering hierop vormt is mijn zusje. Mijn zus en mijn kater mogen elkaar erg graag :j
Mijn andere kat, een poes van inmiddels 8, heeft wat trauma's opgelopen eerder in haar leven. Het heeft meer dan een maand geduurd voordat ik haar kon aaien. Inmiddels ben ik veilig en zelfs lief en gezellig, maar bij anderen kijkt ze de mens uit de boom. Vreemd genoeg is zij het die van de twee als eerste voorzichtig poolshoogte komt nemen wanneer het bezoek maar lang genoeg blijft zitten en vooral geen interesse in de katten toont.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 09:29

OH ze krijgt ook nooit wat eigenlijk hoor, ze is helemaal geen schooier dus daarom krijgt ze ook nooit wat.
Ik denk dat het een klein stukje van nog geen 1 bij 1 cm was ;) Dus dat valt wel een beetje mee denk ik.

Er zijn dus meer van die tiepjes :+
Negeren hebben we al geprobeerd, helpt niks :+ Extra lief doen en hem laten voeren ook al geprobeerd maar het helpt allemaal niks :+ Ze mag hem gewoon niet :')

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:31

Hier nog zo'n poezelbeest :=
Alleen wanneer ik er niet ben gaat ze bij hem op schoot liggen, zodra ik thuis kom springt ze er snel vanaf met zo'n blik van 'dat zag je niet he' :')

Ze vindt hem wel lief hoor, maar slaapt altijd bij mij en kroelt ook altijd alleen maar met mij.
Alleen wanneer ik er niet ben zijn anderen goed genoeg maar anders :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 15:31

Die van mij ligt sowieso niet op schoot hoor, wel altijd dicht bij me in de buurt maar nooit op schoot :n
Heb nu vakantie en ik vind het reuze gezellig.
Ze babbelt ook altijd nog eens heel erg veel :+

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:47

hier ook zo'n kat :j
eten neemt ze alleen van mij aan (is best wel een probleempje want ik zit in de week op kot dus dan eet ze echt het minimale ... als ik dan op vrijdag thuiskomt komt ze me snel begroeten en loopt dan naar haar voerbakje)
ze loop altijd achter me aan en gaat in de buurt van mij liggen slapen, als ik recht sta kijkt zij ook altijd gegarandeerd wat ik ga doen en als dat niet vanaf die stoel / plek lukt komt ze mee.
als ik tegen haar praat reageert ze altijd, mijn moeder of broer krijgen geen reactie. Hier ook hetzelfde als wat jij beschreef met het aanrecht: als ik iets roep komt ze eraf, mijn moeder moet er altijd op af om ze eraf te jagen.
's avonds moeten onze katten buiten, ik moet maar zeggen "Lady, tijd om naar buiten te gaan" en zelf rechtstaan en naar de deur lopen ... kat komt zelf wel. Mijn moeder moet de kat zoeken, zelf voor de deur zetten en dan nog zorgen dat ze niet weer gaat lopen :D

Enkel voor snoepjes gaat ze wel naar mijn moeder, ze weet dat ze van mij niets krijgt van tafel maar mijn moeder zwicht altijd als ze erbij komt zitten ... dat weet ze goed genoeg!