Ik (nou ja, ze woont bij mijn ouders) heb een Wetterhoun. 1 juni wordt ze 16 en tot een maand terug zou niemand dat zeggen. Ze kreeg wel een grijs koppie maar ze was nog heel vrolijk, allert, speelde en liep/rende nog goed.
2 weken geleden merkte we dat ze moeite kreeg met opstaan, liep stram langzaam. Naar de dierenarts geweest, chek-up gehad maar de dierenarts kon niks schokkends ontdekken, behalve dat hij zag dat ze niet meer de jongste was. Haar hart doet het goed, geen ruis, goede hartslag, geen enge bultjes over lichaam enz.
We kregen pillen mee naar huis die aanmaak van kraakbeen/gewrichtssmeer moet bevorderen zodat ze weer wat soepeler werd. Die krijgt ze elke avond maa we zien geen verbetering, eerder verslechtering.
Vanmiddag belde mijn vader dat ze heel moeilijk gaat staan, moeilijk loopt en niet meer kwispelt (doet ze normaal eigenlijk altijd, haar koosnaampje is zwieber omdat ze altijd kwispelt)
Ben er net geweest en ze ligt alleen maar in haar mand, op een dik kussen en komt met moeite omhoog. Als ze even loopt, lijkt het wel wat beter te gaan maar niet van harte. Ze eet en drinkt nog wel gewoon goed en wil nog koekjes.
Maandag gaan we sowieso naar de dierenarts, maar ik ben erg benieuwd of er een bokker is die hier ervaring mee heeft en misschien iets weet wat bij haar hond geholpen heeft?
Ik hoor het heel graag!!!!
In haar wintervachtje

En met zomercoupe: