Begin van het einde?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Begin van het einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 22:21

Hoi,

Ik (nou ja, ze woont bij mijn ouders) heb een Wetterhoun. 1 juni wordt ze 16 en tot een maand terug zou niemand dat zeggen. Ze kreeg wel een grijs koppie maar ze was nog heel vrolijk, allert, speelde en liep/rende nog goed.
2 weken geleden merkte we dat ze moeite kreeg met opstaan, liep stram langzaam. Naar de dierenarts geweest, chek-up gehad maar de dierenarts kon niks schokkends ontdekken, behalve dat hij zag dat ze niet meer de jongste was. Haar hart doet het goed, geen ruis, goede hartslag, geen enge bultjes over lichaam enz.
We kregen pillen mee naar huis die aanmaak van kraakbeen/gewrichtssmeer moet bevorderen zodat ze weer wat soepeler werd. Die krijgt ze elke avond maa we zien geen verbetering, eerder verslechtering.

Vanmiddag belde mijn vader dat ze heel moeilijk gaat staan, moeilijk loopt en niet meer kwispelt (doet ze normaal eigenlijk altijd, haar koosnaampje is zwieber omdat ze altijd kwispelt)
Ben er net geweest en ze ligt alleen maar in haar mand, op een dik kussen en komt met moeite omhoog. Als ze even loopt, lijkt het wel wat beter te gaan maar niet van harte. Ze eet en drinkt nog wel gewoon goed en wil nog koekjes.
Maandag gaan we sowieso naar de dierenarts, maar ik ben erg benieuwd of er een bokker is die hier ervaring mee heeft en misschien iets weet wat bij haar hond geholpen heeft?

Ik hoor het heel graag!!!!
In haar wintervachtje
Afbeelding

En met zomercoupe:
Afbeelding

Wilawander

Re: Begin van het einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:31

Door ouderdom onstaat natuurlijk een hoop mankementen en slijtage
Mijn ervaring zegt zo een rugprobleem, zoals je het beschrijft.

En dat is normaal als de hond fit is prima te behandelen

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:23

Dit klinkt als artrose waar veel oudere honden last van hebben. Mijn York heeft het ook. Zij krijgt inmiddels al 1,5 jaar metacam/novacam een pijnstiller die je dagelijks geeft. Ze doet het daar perfect op. Gewoon aan je dierenarts vragen dus. Je krijgt je hond er niet jong mee, maar wie weet hoe lang ze nog pijnvrij mee kan hiermee.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:18

Weet niet welke pijnstillers je hebt gehad maar 1 van mijn (inmiddels overleden) oudjes reageerde helemaal niet goed op Rimadyl, werd lusteloos wilde bijna niet meer eten en het leek ook niets tegen de stijfheid te doen.
Hij is toen overgegaan op Metacam en daar reageerde hij een stuk beter op, het leek wel weer een pup.

Ik heb begrepen dat het andersom ook voor kan komen, dat honden slecht reageren op Metacam dus.
Misschien een optie om even te kijken of dit bij jouw hond ook het geval is?

Sterkte ermee en knuffel voor je hond.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:56

Hey Uthrick, is ze al weer 16?
Wat naar om haar zo te zien he? Ik zou inderdaad een andere pijnstilling proberen, denk dat de dierenarts dat ook gaat voorstellen maandag. Onze hond (Nerootje) kon ook niet tegen de rimadyl, die is later aan de metacam gegaan. En er zijn wel meer middelen. Ik zou nog niet opgeven als ze verder nog zo goed is!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:07

Zowel Rimadyl en Metacam slaan op de maag en zouden eigenlijk als het lange tijd gegeven wordt met een maagbeschemer moeten worden gegeven zoals Omeprazol.

Metacam wordt vaak slechter verdragen als Rimadyl maar kan ook inderdaad weer verschillen. Mijn hond verdraagt Metacam absoluut niet, 2 dagen en dan blijft hij maar overgeven. Rimadyl gaat prima.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:33

Mijn York heeft geen enkele bijwerking van de metacam. Maar misschien komt dat ook omdat ze gewend is vers vlees te eten. Dan heb je een andere zuurgraad in de maag, en misschien ook wel een sterkere maag??

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 12:31

Vanmiddag om 13:45 hebben we een afspraak. Ga jullie tips over de verschillende pijnstillers zeker besprken. Bedankt daarvoor, ik hou jullie op de hoogte!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:34

Succes vanmiddag! Denk aan je en je lieve hond!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:55

Hoe is het gegaan vanmiddag?

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:58

ai, heeft ze geen spondylose? zou niet zo gek zijn op deze leeftijd.
trouwens, honden horen gewoon net zo oud te worden als wij.
waarom snappen ze dat nou niet.
sterkte

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:01

Waarom denk je meteen aan spondylose robbedoes? Ik vind dat nogal een uitspraak...

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 18:02

Gister weer bij de dierenarts geweest, ze kreeg al pillen om aanmaak van kraakbeen/smeer te bevorderen en nu ook pijnstillers. Verder heeft ze een injecte met anabolen en pijnstiling gehad en die doet goed zijn werk.
Hopen dat de pijnstillers werken en ze binnenkort weer wat beter kan lopen. Zo zielig om te zien dat ze wel wil lopen/opstaan maar dat haar lijf niet zo snel mee wil/kan!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:15

Hopelijk knapt ze inderdaad snel op!!