Het begon met een prachtig zonnetje, dus ik besloot maar mijn konijn eens op te zoeken.
Vorig jaar heb ik hem afgestaan aan een kinderboerderij, 25 km hier verder op. Ik kon hem gewoon niet meer goed verzorgen, en ik besloot hem dus af te staan. Enorme moeilijke keuze, moeilijkste naar mijn hart.
Ik heb hem gekocht toen me opa overleed, in 2002. Van het erfenis geld, kocht ik Buksy. Het is altijd een konijn geweest met een hele grote waarde. 7,5 Jaar heb ik hem gehad. En een pracht leven had hij hoor. Maar toch vorig jaar een keuze moeten maken...
Vandaag zou ik hem voor de 2e keer opzoeken. Op de brommer ben ik er heen gegaan, en helaas... Ik kreeg te horen dat hij een paar maand geleden is overleden. De reden is onbekend...
Ik heb nu zo'n spijt van de keuze van vorig jaar... Misschien was hij dan wel veel ouder geworden. Maar misschien ook niet.
Ik heb hem alles gegeven wat ik hem geven kon, en ik had gehoopt dat ie langer had geleefd.
Op de terugweg, was ik kapot. Het begon zachtjes te regenen, en na een paar minuten echt grote regenbuien.
Dat is dan zo vreemd om mee te maken. Echt heel bizar...
Ik heb een gedichtje gemaakt voor hem, en die wil ik wel delen:
Bye bye Bunny...
Ik zal je nooit vergeten,
je lieve neusje, je mooie oren,
ik spijt me, voor alles...
Ik heb fouten gemaakt,
en ben niet eerlijk geweest,
toen zijn de keuzes verkeerd beantwoord.
Het idee, dat je er niet bent,
raakt mij het diepst in 't hart,
ik had beter voor je willen zorgen.
Het was een vreemd jaar,
met rare dagen, en nieuwe gevoelens,
ik kan nu niet meer terug.
Lief konijntje van me,
geniet van de regenboog,
en ooit zie ik je weer...
Ik mis je.... Het spijt me.
bedankt voor het lezen
ik word er helemaal emotioneel van