Hond speelt niet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird

Hond speelt niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 18:51

Hoi,

wij hebben nu sinds een week of 6 een nieuwe hond. het is een Golden Retriever en we hebben hem gekregen via via. hij heeft het daar niet al te best gehad en was erg mager.. zo mager dat je zn ribben kon zien en dat hij ook bijna geen spieren meer had. hij is nu veel meer op geknapt. je ziet in elk geval zijn ribben niet meer. hij heeft ook al heel wat meer spieren.

tis een hele lieve hond. echt de goedheid zelve. Je kunt er echt alles mee doen en niks vind ie erg. maar waar wij nu behoorlijk tegen aanlopen is dat hij niet wil spelen. we hebben een touw voor hem en een balletje. heeeeel af en toe wil ie wel eens achter een balletje aan rennen maar dat is 2 keer en dan wil ie niet meer. zn touw kijk hij bijna helemaal niet naar. dit vinden wij best jammer want we willen graag wat met hem spelen.

het kan natuurlijk zijn dat hij dat nooit geleerd heeft. dus wie weet snapt ie de bedoeling ofzo niet.. mijn vraag is: hoe kunnen we het voor elkaar krijgen dat de hond speels word?

humanoidR

Re: Hond speelt niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:55

geef hem tijd. wij halen wel eens honden uit het asiel en daar gaat soms wel een jaar of anderhalf overheen voordat ze een trauma verwerken.
6 weken is zo verschrikkelijk kort. geduld, geduld en nog eens geduld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:55

Zoek spelletjes die hij leuk vindt :)
En inderdaad; sommige honden moet je het spelen echt aanleren.

Mijn eigen Luna wilde tot ze 6 maanden oud was eigenlijk ook nergens mee spelen. Toen heb ik met vrij grote brokjes overgegooid met haar. En dat vond ze een prachtig spelletje.
Nu doen we dat nog steeds. Gooi ik 't brokje naar haar, vangt ze het, geeft ze een slinger met haar hoofd, en gooit ze 't weer naar mij.

En later is ze ook met andere dingen gaan spelen.
Maar sommige dingen laat ze echt liggen. Een touw; daar doet ze bijvoorbeeld echt helemaal niets mee.
Maar haar winnie de pooh knuffel is hielig.

Balletjes vindt ze niets...
Maar laat een brokje door de kamer rollen en ze is úren zoet (rent ze als een poes achteraan).
Ook van die schoenen-botjes vind ze heel erg lekker... de veters er af trekken enzo.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:57

Ik snap eerlijk gezegd nooit waarom mensen daar zo moeilijk over doen :o
Ja het is leuk als je hond lekker wil spelen, maar als je perse een hond wil die van spelen houdt dan moet je eentje nemen die speels is vind ik zelf. Onze eerste hond is een ex-zwerver uit Griekenland, die is de goedheid zelve en mooi rustig en lief, maar heeft inderdaad niet leren spelen. Dat vonden wij jammer, maar waren niet van plan om het hem aan te gaan leren; hij heeft genoeg leuke dingen :)
Onze tweede hond hebben we als pup gekregen, een Spanjaard. Die speelde eerst ook niet en begon er zelf op den duur mee. Nu spelen we dus met de tweede hond en de andere hond gaat dan lekker rondsnuffelen en zn eigen ding doen, prima toch?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 19:22

bedankt voor jullie berichtjes.

@ robbedoes. ik ga proberen meer geduld te hebben :D

@hypofocus, als wij een brokje oid op de grond gooien moeten wij die hond eerst vertellen dat hij hem wel op mag pakken. ik ga wel eens kijken of hij wat anders erg leuk vind..

@ opisop_shop, wij vinden het gewoon jammer dat hij niet speeld. als hij het echt niet wil leggen we ons er heus wel bij neer, maar we hopen gewoon dat we het hem er wel in kunnen brengen! de keuze voor deze hond was ook niet meer omdat hij niet speelde maar omdat hij nodig bij zijn oude baasje weg moest. hij was vel over been ongeveer.. als hij daar langer had gezeten dan was ie dood gegaan...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:50

Onze nieuwe hond begint nu wat speels te worden in de vorm van stoeien en rennen, ik denk dat zoekspelletjes op termijn ook leuk voor haar gaan zijn maar dat is nu nog te pril. Naar speeltjes, balletjes, recreatiebotten enzo kijkt ze niet om.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:46

Sanne heeft er ruim een jaar over gedaan eerdat ze begon te spelen. Nu vind ze het erg leuk, maar heeft zeer lang geduurd. Was altijd een ramp bij cursussen. Hier mochten ze tussendoor spelen om te ontspannen. Sanne ging liever lang uit in het gras liggen :+ Ik heb haar maar laten gaan en het zo af en toe een keer geprobeerd. Uiteindelijk succes geboekt met het weggooien van speelgoed, dat ze het zelf kon halen.
Succes en voorral, heb geduld!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:51

Hoe oud is de hond?
Het kan zijn dat het nog wat meer komt, maar het zou ook maar zo kunnen dat de hond er gewoon niet meer behoefte aan heeft. Sommige honden spelen hun hele leven, sommigen spelen alleen als ze pup zijn en daarna wordt het minder en spelen ze (bijna) niet meer.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 21:19

pollewoppy: hij is nu 3,5..

dank je wel voor jullie berichtjes.. ik denkd at we nog iets meer gedult moeten hebben en dat vanzelfd wel komt..