Kitten erg brutaal bij oudere kat hoe aan te pakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kitten erg brutaal bij oudere kat hoe aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:41

Mijn kitten van 8 weken is natuurlijk erg speels, maar ook brutaal. Ik heb twee oudere katten van 15(poes) en 17 jaar(Kater) en met name die van 15 is steeds de pineut.
Is ze haar nagels aan het scherpen springt het kitten er bóven op, is ze lekker aan het slapen valt ze aan.
Ze is haar continue aan het najagen en begin het nu vervelend te vinden omdat zij de heel dag loopt te blazen en grommen.

Ik weet niet wat ik moet doen, tot op heden heb ik het genegeerd maar we zijn nu 4 weken verder en het blijft zo, wordt zelfs erger. Dat ze die van 17 negeert komt omdat die er verder geen sjoege aan geeft.
Wie heeft er tips voor mij?

ibikus

Re: Kitten erg brutaal bij oudere kat hoe aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:38

Een speelmaatje van dezelfde leeftijd er bij nemen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:39

Laat de oudere kat het maar zelf oplossen, kunnen ze best.

Kitten heeft nog een kitten-license, die mag doen wat ze wil. Dat verandert wel als je een paar maanden verder bent. Ik snap wel dat je iets wilt doen, maar dat is vrij zinloos, als mens kun je gewoon niet zoveel doen.

Zorg dat de kitten speeltjes heeft waar ze zich op kan uitleven, en misschien idd een speelmaatje erbij.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:51

Mijn kitten terroriseert ook de hele boel Chiqa, valt de anderen ook lastig, maar ik laat hem, ze lossen het zelf wel een keer op als ze het goed zat zijn.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:52

Is dat kitten van één van je eigen katten?
Omdat je hem al had vanaf 4 weken.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:54

Bij mij thuis gaat het net zo, de oude poes van 16 wordt de hele tijd geterroriseerd door mijn katertje van 6 maand. Het is zo erg, dat als de poes in de kattenbak zit en de kleine staat ervoor dan durft ze er echt niet uit en blijft ze gerust zitten tot iemand haar komt helpen. Brommen en blazen gaat ook de hele dag door, de kleine springt boven op de oude en jaagt haar op. Ik laat ze maar gewoon gaan en de oude zoekt soms een rustig plekje boven en dan hou ik de kleine maar beneden dan heeft ze toch nog even rust.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:57

Liezel1 schreef:

ja dat hoop ik toch!!!

een kitten leert normaal van mama hoe ze zich hoort te gedragen, idd vaak heb je een erg speelse kat erbij, maar waarschijnlijk als ze met 4 weken echt weg gegaan is snapt ze de hele taal ook niet helemaal.
Vaak lost het zich idd vanzelf op, maar die 2 katten zijn erg oud en dus erg verschillend in leeftijd, het kitten is energiek wilt veel spelen en heeft dus ook veel aandacht en beweging nodig..als je het KUNT kun je natuurlijk nog een kitten erbij halen, dan heeft het iemand anders om zich overheen te storten en die speelt terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:37

Liezel1 schreef:

Nee, kitten is niet van haar eigen katten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:02

Goof schreef:
Mijn kitten terroriseert ook de hele boel Chiqa, valt de anderen ook lastig, maar ik laat hem, ze lossen het zelf wel een keer op als ze het goed zat zijn.

Jij zit idd in hetzelfde schuitje :D Mn kitten is nu bijna 13 weken.(Stond er een beetje krom) ik heb ze gister maar laten gaan, mijn ene kat is net herstellende van een dikke darmontsteking dus die heeft twee weken rust boven gehad, nu zit ze weer in de kudde.
En dat zorgt voor een hoop herrie }:0

Ik hoop dat het vanzelf beter gaat, een speelmaatje heeft ze namelijk de hond.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:05

Maar dan nog... Dan kreeg je het een kitten met 8 of 9 weken...
Is het een weesje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:51

Nee geen wees.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:18

Hoe ben je dan aan het kitten gekomen?
Hij/zij is namelijk veel te vroeg bij moeders weg gegaan....
Dat zou best wel eens een verklaring kunnen zijn voor dit gedrag. Die kleine heeft van moeders nooit geleerd hoe ver zij/hij kan gaan. Dat probeert ie nu bij de oudere katten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:20

Die van mij is 2 en springt nog steeds op de oudere katten,ik laat haar maar.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:23

Ehm, @Liezel, 8-9 weken is normaal voor een kitten om bij de moeder weg te gaan naar mijn weet :?

@TS, ik zou het inderdaad ook laten gaan, hier ging het ook zo maar toen kitten eenmaal wat oduer was werd ze wel aangepakt. Je kan er zelf vrij weinig aan doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:23

Inderdaad zelf op laten lossen. Hier is alles 'opgevoed' door onze oudste poes. De twee jongere katten, maar nu ook onze pup. Die wil nog wel eens op de jongste poes duiken om te spelen, maar ze heeft een heilig respect voor Minet. Eerst mocht ze heel wat, toen ze er net was. Maar net wat er al gezegd was, toen ze ouder werd was het uit met de pret. Minet is heel duidelijk, die waarschuwt één keer en haalt dan direct hard uit met ingetrokken nagels.

Jij kunt er wel tussen springen, maar uiteindelijk moeten je katten het toch zelf met elkaar uit zoeken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:27

cp112 schreef:
Ehm, @Liezel, 8-9 weken is normaal voor een kitten om bij de moeder weg te gaan naar mijn weet :?

@TS, ik zou het inderdaad ook laten gaan, hier ging het ook zo maar toen kitten eenmaal wat oduer was werd ze wel aangepakt. Je kan er zelf vrij weinig aan doen.

wettelijk mag het idd op 7-8 weken, maar of dat goed is voor het kitten is een tweede....
Stamboomkittens mogen niet voor de 13e week weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:51

cp112 schreef:

Ik mag hopen dat dit idd gebeurt, het is echt niet gezellig zo het liefst grijp ik ook in maar ben bang dat het daar alleen maar erger door wordt.
Het probleem is ook dat de pers zo heftig reageert en het kitten niet negeert zoals mn andere kat wel doet, dan is het ook niet spannend voor het kitten denk ik.

Ik hoop dat het snel beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:55

Ik hoop het ook joh, kan me die neiging om in te grijpen ook goed voorstellen :j