kat plast niet??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marcha1987

kat plast niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 14:21

Voordat ik "gezeur" krijg::

dinsdag ga ik naar de dierenarts

Vorige week heb ik de kattenbak verschoont, wat poepjes erin en een beetje vochtig, er was in ieder geval wel een keer in geplast.
Nu vandaag is ze er nog niet 1 keertje ingeweest, alles ligt er nog net zo netjes in. (schone grit dan he ;) )
Kwa drinken, op zich drinkt ze wel iets, maar dat zie ik niet. Uit haar bakje is wel wat weg en uit de vissenkom.
Op zich kom ze wel elke dag buiten maar dat is maar vanaf 4/5, net wanneer me broertje thuis is tot ong. 9. Wanneer het donker word.

Kan het nou zo zijn dat ze alles ophoud omdat ze graag buiten haar behoefte wil doen?
(poepen weet ik wel dat ze dat buiten doet, en voor de rest niks in huis gevonden of geroken :+ )

Anoniem

Re: kat plast niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:22

Ik ga dinsdag niet naar de DA gaan maar nu. Waarschijnlijk blaasgruis of iets dergelijks en bij katten is dat zeer ernstig. Als je er op tijd bij bent is er niets aan de hand. Wij hebben het toen zelf 1 dag aangekeken voordat we naar de DA gingen en het beest was al meer dood dan levend binnen een uur. Ga dus gewoon.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 14:23

Nu gaat dus niet, dat is het hem juist.
Verder is er eigenlijk ook niks aan der te zien, dat vind ik zo vreemd.

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:24

ja dat kan zeker
ik heb hier een kater die nooit op de kattebak gaat,
zelfs niet als ie echt moet, dan hangt ie met zijn kont er een beetje boven en dan gaat het nog er naast.
opzich hoef je niet naar de dieren arts hoor.
ik heb hier nog een poesje dat s'nachts binnen zit en dan pas plast als ze weer naar buiten gaat
suc6

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 14:28

Doe er dit weekend binnenhouden om te kijken of ze wat wil doen.
Bij het vorige huis deed ze ook bijna altijd alles wel buiten, 24 oer dag ondehand kom ze naar buiten

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:54

tja mijn buitenkatten daar zie ik het ook niet van of ze uberhaupt plassen. ze komen veel buiten dus ik ga er maar vanuit dat ze het daar doen. als je beestje verder helemaal geen ziekteverschijnselen of pijn vertoont mag je er denk ik wel vanuit gaan dat ze gewoon buiten plast. als ik mijn katten binnen houdt gaan ze het juist ophouden tot ze weer naar buiten mogen, maar misschien kan je het zo wel testen idd.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:59

ik heb ook een kat die blaasgruis heeft gehad en op dat moment wel zo erg dat we net op tijd waren om er iets aan te doen en toen had ze ongeveer 24 uur niet geplast ik zou zeker een nooddierenarts bellen om te vragen wat je kan doen ik ken de kat natuurlijk niet maar onze poes was eerst sterk vermagerd ook door het blaasgruis wat dus nierprobleempjes heeft veroorzaakt als dat zo is zou ik zeker niet wachten tot dinsdag

wat je ook kan doen is haar opsluiten in bijv de slaapkamer met een kattenbak met plastic korrels wat ze hebben urine nodig willen ze erachter komen wat dit is en zo kan je ook meteen kijken of er iets komt qwa urine

sterkte en hopenlijk heb je hier wat aan

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 19:12

Nee er is dus helemaal niks aan miep te zien of te merken. Ook kan je der daar stevig aaien zonder dat ze er last van heeft.
Daarom vind ik het vreemd.

Niet op de bak, maar ook geen symptonen, voor zover ik dat kan zien en voelen, ben geen dierenarts ;)

Maar van het weekend mag ze in ieder geval niet naar buiten. Eens zien wat ze doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:36

Onze kat had ook geen symptomen behalve dan niet plassen en die had wel degelijk blaasgruis en volgens de DA hadden we geen uur later moeten komen want dan was die er niet meer geweest. waarom kan je vandaag niet naar de DA? Er is altijd wel een spoedDA

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:39

Ik zou toch even gaan..
Een kennis merkte ook niks alleen dat ie niet naar de bak ging,
ze is toch gegaan en net op tijd de blaas stond op knappen maar het is je eigenkeus

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 23:43

Het punt is dat ik dus van die rot werktijden heb en niet steeds vrij kan nemen omdat ik er net werk.
Maar morgen een andere dierenarts bellen die waarschijnlijk wel later open is want het zit inderdaad niet goed bij der.
Ze is net naar de bak geweest, paar min wezen graven, zitten, mauwen, en alleen wat gepoept.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:45

oh jee.. dan zou ik inderdaad morgen heel snel een andere dierenarts bellen! dit is echt niet goed.... kan er niet iemand anders voor je met haar naar de DA? die wel overdag vrij is?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:05

ariegorn schreef:
ja dat kan zeker
ik heb hier een kater die nooit op de kattebak gaat,
zelfs niet als ie echt moet, dan hangt ie met zijn kont er een beetje boven en dan gaat het nog er naast.
opzich hoef je niet naar de dieren arts hoor.
ik heb hier nog een poesje dat s'nachts binnen zit en dan pas plast als ze weer naar buiten gaat
suc6

Wat een stom berichtje. Hou kan jij vanachter je beeldscherm zeggen dat iemand niet naar
de dierenarts hoeft? Als een kat niet plast op een kattenbak is daar vast een reden voor. Verkeerd grit, een te vieze pak, onrustige plaatst, enzovoort.

Katten die moeite hebben met plassen is vaak een aanwijzing op blaasgruis wat een ernstige ziekte
is als je daar niet op tijd bij bent. Ik blijf me er altijd over verbazen dat mensen wel een dier aanschaffen maar altijd zo laks zijn in het bezoeken van een dierenarts.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 23:17

Hej ho ff!!!
Ik ben niet laks, ik heb alleen op het moment geen mogelijkheid en dat vreet echt wel aan me!!!
Vrijdag heb de dag vrij om te gaan, verder krijg ik dus echt geen vrij en nee er is niemand verder die kan gaan.
Pas vant weekend dat ze dus 24 uur per dag binnen zit is het kwartje gaan vallen, en ja dat mag je best als laks aanmerken, vind ik zelf ook.
Normaal gaat ze sochtends even naar buiten en dan als me broertje thuis komt (en die verdomd het dus om even met miep naar de dierenarts te gaan).
Daarom is het me niet zo erg opgevallen, dacht dat ze het liever buiten deed en scheelt mij kattenbak schoonmaken.
Nu ze dus even wat langer binnen heeft gezeten, dat ze echt wel wat moest doen is het kwartje pas gevallen.
Ontzettend stom dat zeker, maar ik ben dus echt niet laks met het verzorgen van mijn dieren.
Hoe je het zelf ook wil zien.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 00:12

Dus, wat was het nu?

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 09:13

Sorry, heb het echt ontzettend druk gehad.

Net wat ik al het sterks vermoedde, mevrouw is ontzettend eigenwijs.
S'ochtends even naar buiten en dan tegen een uur of 5 weer is schijnbaar genoeg.
Maar nu moet ze wel op de kattenbak (wat ze met veel tegenzin doet) aangezien ze vant weekend gebeten is en dat is gaan zweren en uiteindelijk maandag avond geknapt.

Dus voorlopig niet naar buiten tot het helemaal geheeld is.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:56

Gelukkig dat het niks medisch is! Hopelijk geneest de wond goed en is ze snel weer de eigenwijze oude poes.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 14:36

Ja dat wel.
Die geneest netjes nu, eigenlijk moet ik het elke dag schoonmaken maar aangezien het van nature al zo mooi heelt kom ik er niet aan.
Hou het wel in de gaten.