kip die kraait ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

kip die kraait ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 21:06

Het moet niet gekker worden hier... :?

We hebben een kip die elke dag een ei legt helemaal leuk ...

Nu zit die kip vanmorgen voor het keuken raam zich zelf voor te doen als een haan.. echt kukelen ! geen gehoor !

Iemand een idee hoe dit kan ?? we hebben er geen haan bijlopen trouwens..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:10

Als je kippen hebt lopen zonder haan kan er eentje de rol van mannetje op zich nemen, en ja, dan gaan ze kraaien.
Wij hebben er ook een gehad, ze heette nog Ukelu ook :+

tootje71

Re: kip die kraait ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 21:12

hahaha oke dan snap ik het , het is trouwens wel een kip die onderin de rang staat en de buurhaan loopt erg dichtbij aan de andere kant van de sloot maar dat maakt niets uit dus...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:15

tootje71 schreef:
hahaha oke dan snap ik het , het is trouwens wel een kip die onderin de rang staat en de buurhaan loopt erg dichtbij aan de andere kant van de sloot maar dat maakt niets uit dus...

Blijkbaar in jou geval niet, ik weet zelfs dat Pauwen zichzelf letterlijk kunnen ombouwen.
Voor zover ik weet kunnen kippen dat niet, maar het kan wel zijn dat ze stopt met leggen. Ik ben ook bang dat het kraaien niet zal stoppen..

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:20

Haha lachen zo'n kip. We hebben er ook één gehad.
Weet je zeker dat ze onder in de groep zit in rangorde? Kan zijn dat het een enorme dominante tante is, en dat de andere kippen haar gewoon niet uit kunnen staan.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:26

Het is inderdaad waar dat een hen zich als een mannetje kan gaan gedragen, ombouwen kan ze niet zoals een Pauw wel kan.
Hoeft niet perse een dominante te zijn, maar elk geval neemt ze de rol op zich om de rest te beschermen.

Afleren kan niet, het is natuurlijk gedrag. Maar na het seizoen, zal het over gaan.. Nu zijn de kippen vruchtbaar of zelfs broeds en aan de leg, als ze niet meer aan de leg zijn wordt het gedrag minder. Net zoals bij een haan.

Wij hebben een hele enkele keer ook zo 1 tussen lopen.. En wij hebben 40 hanen.. Haha! Succes ermee!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 22:01

er zijn inderdaad twee kippen broeds , nou ja we zullen maar aan het geluid moeten gaan wennen...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:04

Ja, waarschijnlijk is het met een paar maanden een stuk minder :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:09

Wij hadden ook zo'n hen. We hadden 4 hennen en 1 daarvan ging zich een haan voelen, inclusief het bespringen van de andere kippen en het kukelen :s. Haar hebben we op een gegeven moment terug gebracht naar de fokker omdat ze de andere kippen ook ging kaalplukken.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 22:10

dat bespringen doet wel een andere kip... ( we hebben er 6 ) nou ja laten we hopen dat als de winter weer aantreed het kukelen ophoud..

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:14

Wij hebben er ook zo 1 gehad, maar wij hadden er al wel een haan bij lopen! Gekocht als hennetje, legde later ook eieren (zelf gezien) maar na een poos toen ik in het hok zat, kraaide ze ineens. Ik dacht dat ik gek geworden was :P Durfde het ook eerst niet tegen mij vader te vertellen.. }:0 Maar ''het'' ging gewoon door met kraaien, ging ook op de andere hennen springen, en legde toen ook geen eieren meer. Heeeel vreemd.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:16

Ja, je hebt het wel eens.. Wel raar dat er een haan bij zat, zoiets heb ik nog nooit gezien of gehoord.. En wij hebben toch wel zo'n 200 kippen ( en fokken jaarlijks nog eens 200-300 kippen)..

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:20

Wij hadden vroeger ook een kip die kukelde, maar we hadden er ook een haan bij. De kip legde trouwens ook eitjes.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:21

Hmm, wij selecteren dieren die dit doen sowieso uit.. Dus vandaar dat wij dit gedrag maar zeer sporadisch zien denk ik.