.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liannevh

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 16:38

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

rockie

Re: Kittens te vroeg geboren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:53

ow wat erg.

mijn poes heeft ook pas kittens gekregen.
Maar bij haar was het al 2weken duidelijk dat ze melk begon te krijgen, de kittens wogen bij geboorte elk minimum 100g.
en zo te zien op je foto's waren ze bij de geboorte veel groter.

misschien dat je hier iets mee bent

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:54

Door stress (buiten jouw schuld om !) kunnen kittens te vroeg geboren worden. Ook ik vang kittens kittens/moederpoezen op. Ik heb in 2006 een hoogzwangere moederpoes binnen gekregen die binnen 3 uur na aankomst beviel van 8 kittens. 4 kittens waren aanmerkelijk kleiner dan de rest, de anderen waren opmerkelijk groter. Van deze 4 waren er 3 waarvan de darmen buiten de buik zaten, nog niet volgroeid, de ene die toen 45gram woog heb ik ook met de fles + aanleggen aan de moeder kunnen redden. De andere3 hebben het niet gered. Een moederpoes kan tijdens haar krolsheid door meerdere katers met tussenpoos van 2wk gedekt worden...waardoor dus de helft van het nest bij geboorte maar volgroeid was.

Possum wordt 3 juni 4 jaar en weegt 7.8kg :D

veel sterkte ! en...je doet goed werk !

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:03

Wat spijtig van de kittens. Maar wat ik even wou zeggen: amai die moederpoes lijkt hard op mijn oude poes. Ze is enkele maanden geleden niet meer naar huis gekomen en we vermoeden dus dat ze ergens gaan sterven is. Ze was dan ook al 23! jaar. Heeft ze aan haar 4 poten zo'n witte sokjes? Dat had mijn poes en een witte buik.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 21:56

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:59

Het is wel grappig dat ze er van snuitje zo hard op trekt. En 23 is idd al oud. Ze heeft een goed leven gehad.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:00

Ik denk dat ze een kleine week te vroeg waren. Heb zelf ook een nestje gehad die waren ook nog niet helemaal af.
Bij deze zijn de pootjes nog niet behaard.
Bij katten komt het zeer nauwkeurig, een week te vroeg is in dat geval al veel te vroeg.
OPen verhemltes hebben niets te maken met vroeggeboortes.
EN mamapoes is nog een jonkie hoor!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 22:41

.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:42

ja die open verhemeltjes hadden ze dan ook gehad, das namelijk erfelijk.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 22:46

.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:50

Ach wat sneu voor de kittens en de mams en voor jou ook, want het is toch wel flink emotioneel zoiets.

Hier loopt ook nog een zwangere poes rond van de buurjongen, maar die schijnt het te verdommen om zijn verantwoordelijkheid te nemen, ben er echt zwaar pissed over, want hij laat zijn intakte kater en poes gewoon lekker buiten lopen. Tja er lopen nog meer katers rond, die dus heerlijk bij mij in de tuin zaten te janken voor die poes als ik haar maar weer eens bij mijn buurjongen binnen had gezet. Helaas nu is ze dus zwanger, denk dat ze nog een week of 2 moet, maar denk ook dat de kans groot is dat ze buiten ergens haar nest krijgt. Ik kan me er zo kwaad om maken, ik heb alles laten helpen en mijn katten komen niet eens buiten, maar ondanks dat ik hem tig keer heb gezegd dat hij haar beter kan laten helpen heeft ie toch niet geluisterd en vind ie zo'n nestje voor een keer wel leuk. Is ook een heel klein en fijn poesje en ik maak me er echt zorgen over. Kan haar alleen niet hier binnen hebben want ik heb er al 3 lopen en mijn ene kat is niet zo vriendelijk als er andere katten naar binnen willen.

Wat moet je hier nou mee he.

Sterkte trouwens met het bijslapen en verwerken, denk ook dat als ze op tijd waren geboren dat ze het ook niet hadden gered met die open verhemeltes.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 23:00

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:04

Ja ons asiel is er dus zo eentje die ze een spuitje geeft, mijn bijrijdster heeft er lang stage gelopen en komt er nu nog en die zei me dat ze daar echt geen kittens meer willen dus dat ze als er een poes met pasgeboren kittens binnenkomt dat ze die afspuiten en dat vind ik toch ook wel erg sneu, tja die kittens merken het niet, maar gewoon het idee.

Ik ben toch wel bang dat mijn buurjongen haar gewoon net zo hard buiten laat na dit nest, zonder haar te laten helpen.
Misschien zal ik trouwens als het echt niet anders kan wel moeders en baby's bij mij binnen doen, alleen ik heb maar 1 verdieping, een woonkamer, badkamer en slaapkamer. En er wonen al 3 katten hier, dus mams met een nest wordt erg vol. Maar goed er is altijd wel iets te verzinnen.
Deze poes is overigens een echte buitenpoes, maar ja dat heeft ze ook wel moeten leren, want hij heeft haar gewoon huppakee naar buiten gemikt toen ze nog jong was. Helaas zonder entingen, ontwormingen, chip en natuurlijk zonder te steriliseren. Sommige mensen word ik echt moe van.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 23:19

.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 00:21

Veel asielen zoeken inderdaad wel opvangadressen voor kittens (en evt. mama's). Rockwitch, afschuwelijk he, zulke mensen... bij mijn moeder op het rijtje woont ook zo iemand, 2 poezen en elk 2 nesten per jaar, om misselijk van te worden.

Het eerste waar ik aan dacht bij die open gehemeltes was een tekort aan voedingsstoffen of vitamines. Vorig jaar hadden wij een zwangere zwerfpoes, zijn 3 kittens uit gekomen (zie profiel), 1 zwarte en 2 zwart witte en het zwart was bij hun meer grijs. Dat is met de tijd wel bijgetrokken, maar volgens de DA had dat te maken met een bepaalde vitamine die moeders tekort is gekomen tijdens de dracht.

Onze kittens wogen alle 3 rond de 100 gram bij de geboorte, dus ze zal wel netjes haar zwangerschap uit gezeten hebben. Wel kregen wij het advies om haar met rust te laten, inderdaad omdat er kans was op vroeggeboorte bij teveel stress.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 21:34

.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:28

Ik heb ooit pony's verzorgd op een boerderij waar veel zwerfkatten waren, als die zwerfkatten bevielen waren de jonkies ook zo mager. De helft overleefde het ook niet, maar de helft die overleefde is nu nog zo klein en mager.. Ondertussen al 1 jaar oud.
Nu zitten die beesten ook helemaal onder de vlooien en wormen ;)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 22:49

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:16

xXLianneXx schreef:
cutie_lover schreef:
Ik heb ooit pony's verzorgd op een boerderij waar veel zwerfkatten waren, als die zwerfkatten bevielen waren de jonkies ook zo mager. De helft overleefde het ook niet, maar de helft die overleefde is nu nog zo klein en mager.. Ondertussen al 1 jaar oud.
Nu zitten die beesten ook helemaal onder de vlooien en wormen ;)

en niemand die de dierenambulance beld of ze laat sterreliseren, ontwormen en ontvlooien?

Dierenambulance komt dan echt niet, er was hier ook een topic over op bokt van mensen op een bedrijventerrein met zwerfkatten, de dierenambulance heeft dan zoiets van tja.. waarom zouden we komen voor zwerfkatten.. Ik zal even het topic zoeken.
Tallie1979 @ [BB] Dierenambulance = dierenvriend?? Mooi niet dus!!
edit: en betaal maar zo'n 20 tot 30 sterilisaties, ontwormingen en ontvlooiingen uit je eigen zak..

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 14:45

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:23

@ lianne, ik ben het wel met je eens, maar veel konden wij helaas ook niet doen.
We hebben wel regelmatig anti vlooien spul gekocht voor de kittens en kattenvoer gekocht maar als 14 jarige weet je gewoon niet zoveel meer.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 19:37

.