Oke, wat is het punt:
Mijn hond heeft met name in het bbq seizoen last van ontzettende angst. Je merkt eerst niets aan hem, tot hij begint te snuffelen met z'n neus hoog in de lucht. Als ie 'iets' ruikt (wij hebben het idee dat het door bbq's komt, want dat ruiken we het vaakst wanneer hij een aanval heeft, zo ook gister) wordt hij zoo bang, dat hij zich compleet schrap zet en je terug sleurt naar waar je vandaan komt. We zijn er nooit in meegegaan, hebben altijd geprobeerd hem toch de juiste kant op te krijgen, maar ja, soms gaat het gewoonweg niet. Hij is echt hysterisch van angst.
Gister moest hij voor z'n jaarlijkse enting naar de dierenarts, en vlak voordat we er waren (even ter info, hij vind het bij de DA voornamelijk leuk, dus dat kan het niet geweest zijn
) had hij weer een aanval. Dit keer probeerde hij zo wanhopig weg te komen en te trekken, dat hij 2 van zijn nagels van zijn achterpoot tot bloedens toe heeft kapotgeschraapt. Ik heb hem toen maar opgetild, want we moesten toch naar de DA.. maar met 22 kg hond lopen is ook niet echt een oplossing, dat houd ik niet lang vol. We hebben het zo wel gehaald tot de DA, maar die wist ons ook niks te vertellen over het probleem. Wel heeft hij nog een extra spuit gehad (ik denk tetanus oid) tegen ontstekingen van straatvuil ed. in zijn kapotte nagels.
Hij heeft het thuis ook wel eens. In de zomer loopt hij gewoon hele dagen los in de tuin, en als hij dan iets ruikt vliegt ie naar binnen en gaat ie boven op bed liggen. Zelfs voor zijn eten komt hij niet naar beneden zo bang is hij.
Is er iemand die dit probleem herkent? Is er een oplossing voor? Want buiten het feit dat het niet handig is, vind ik het doodzielig dat hij zo hysterisch van angst is dat hij zijn poten tot bloedens toe opentrekt

Alvast bedankt voor het lezen iig!